Novi motori za Mercedesovu C-klasu
MERCEDES-BENZ će od proljeća ponudu za C-klasu proširiti dvama novim motorima. Po jedan šest-cilindarski dizelaš i benzinac bitno će povećati mogućnosti Mercedesove limuzine da se othrva svježim snagama kao što je novi BMW serije 3, ali i VW Passat.
Oba motora sa stanovišta snage i momenta predstavljaju sam vrh ponude u segmentu kojem ovaj model pripada. U tom svijetlu se lansiranje specijalne "Sport Edition" serije čini sasvim opravdanim.
C 320 CDI razvija 164/224 kW/KS maksimalne snage što je čak 32 posto više u odnosu na izvedbu koja se povlači, rednog pet-cilindraša od 125/170 kW/KS. Novi V6 motor donosi još jednu novost, a to je ugradnja 7G-TRONIC automatskog mjenjača sa sedam stupnjeva prijenosa. Time je omogućen prijenos većeg okretnog momenta. Točnije rečeno, radi se o 510 Nm dostupnih u širokom rasponu od 1.600 do 2.800 o/min.
Ovako motorizirana C-klasa na cesti je nezaustavljiva: ubrzanje do stotke traje 6,9 sekundi, a za međuubrzanje od 60-120 km/h potrebno je pričekati svega 6,2 sekundi. Pri tome je potrošnja svedena na minimum, a u pravilu se radi o brojkama manjim od osam litara. Posebna pažnja posvećena je zaštiti okoliša. Najnoviji izdanak treće generacije CDI tehnologije težak tek 206 kg zadovoljava EU4 standarde bez DPF filtra, koji se, informacije radi, ugrađuje za tržišta Njemačke, Austrije i Nizozemske.
Prinova u benzinskoj ponudi je najsnažniji V6 motor u klasi. C 350 razvija 25 % više snage i 13 % veći moment u odnosu na prethodnika. Maksimalnih 200/272 kW/KS i 350 Nm u kombinaciji sa 7G-Tronic mjenjačem (doplata) potjera C-klasu do 100 km/h za 6,4 sekundi i ubrza od 60 do 120 km/h za 6,1 sekundi. Potrošnja goriva je manja od deset litara, što je u odnosu na prethodnika osjetno poboljšanje.
Za sve one koji si ne mogu priuštiti AMG izvedbu, tu je nova Sport Edition serija dostupna u kombinaciji sa svim karoserijskim izvedbama. Specijalni paket stavlja naglasak na vanjski izgled. Mnogobrojni karoserijski detalji u kombinaciji sa 17-inčnim naplatcima (gume: 225/40 sprijeda, 245/40 straga) i sportskim ovjesom daju efektniji izgled, dok se za dozu prestiža i viši stupanj aktivne sigurnosti brinu bi-xenon svijetla.
Modifikacija na svu sreću nije pošteđen interijer, koji obiluje ergonomskim detaljima u vrlo privlačnom finišu. U centru pažnje je svakako sportski upravljač s kolom presvučenim kožom, a tek zatim u oči upadaju brojni kromirani umeci, te kvalitetni audio sustav.
Dolaskom dvaju tehnoloških dragulja Mercedes se definitivno vraća u prvi plan i uzima dobre startne pozicije u nadolazećem nadmetanju s domaćom konkurencijom.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati