Opel Astra Sedan 1.6 & 1.8 Cosmo: Čista klasika

OPEL Astra ovih dana slavi veliki uspjeh, proizvodnju deset-milijuntog primjerka. Još jedan dokaz kako je druga i trenutno aktualna generacija predstavljena 2004. godine na dobrom putu da ponovi uspjeh prethodnika, uključujući i legendarnog Kadetta. Više no bogata paleta izvedbi kojoj se zadnja pridružila klasična limuzina osvaja srca kupaca u Europi, pa tako i u nas.

Tradicionalna naklonost Hrvata Opelovim proizvodima možda nikada prije nije bila toliko očita. Astra iz mjeseca u mjesec ruši prodajne rekorde kao najpopularniji model na hrvatskom tržištu, a u stopu ju prati još jedan njemački klasik - Opel Corsa.

Dolaskom sedme karoserijske izvedbe smještene na suprotnoj strani od mladalačkih nastrojenih GTC-a i TwinTopa, limuzinska Astra će sasvim sigurno učvrstiti odlične pozicije Astre na europskom tržištu.

To će biti posebno vidljivo na istočnim granicama i Balkanu, gdje postoji višegodišnja tradicija kupovine automobila na metre. A u takvom ozračju kupiti limuzinski Opel po cijeni kompakta može rezultirati samo mahnitim pohodom konzervativne klijentele, ponosnih vlasnika Asconi&Co, u Opelove salone ne bi li konačno obnovili vozni park.

No, daleko da limuzinska Astra predstavlja poveću hrpu lima na kotačima gdje jedino metraža pali, a epitet "Op'love limuzine" para srce i dušu. Div iz Ruesselsheima definitivno je prebrodio krizu i u posljednjih nekoliko godina iz temelja modernizirao gamu. Dobro, ima tu još mjesta za poboljšanja (kao i kod većine proizvođača), no sučelite li upravo obje generacije Astre Sedan može se vidjeti koliko drastičan je estetski napredak Opelovih proizvoda.

Limuzinska Astra sprijeda je identična ostalim karoserijskim izvedbama modela, a prve promjene naslućuju se u blizini B nosača.

Tamo gdje bi krov trebao krenuti silaznom putanjom silueta automobila se nastavlja produljujući formu sve do klasično odmjerenog trećeg volumena. Upravo na mjestu gdje su mnogi poklekli, Opelovi dizajneri napravili su najviše. Razloga za brigu nema, budući vlasnici neće morati u automobil ulaziti pognute glave poput susjeda, koji u garaži skrivaju Thalije ili nedaj Bože stare hibride poput limuzinske Corse. Stražnjica je skladno ukomponirana, pa čak u nekoj mjeri elegantna, s modernim svjetlima i optimalno odmjerenom visinom linije prtljažnika.

Ima tu i sportskog štiha poput duplji maglenki, alu naplataka i krom dekoracije, no tu će već presudna biti razina opreme.

Imajući u vidu pozamašne mjere (4.590 x 1.750 x 1.460 mm) limuzinske Astra koje minimalno zaostaju za aktualnom Vectrom, realno je očekivati prostranu kabinu. I doista, Astra je prostrana čemu u prilog ide i podatak kako automobil ima poput karavana povećani razmak između osovina. Komfor je u skladu s obiteljskim pretenzijama, kao i prtljažnik koji u osnovnoj konfiguraciji guta pola "kubika" tereta.

Potonje jedino narušava relativno mali otvor, pa je prijevoz povećih predmeta gotovo nemoguć, kao i na većini limuzina.

Vezano na prtljažnik valja reći kako se isti otvara pritiskom na tipku smještenu na kokpitu vozila, ili putem daljinskog upravljača. Šteta, jer naoko elegantno rješenje u praksi postaje dosta nepraktično. Klasika bi definitivno bila bolja.

Kad je u pitanju prednja armatura stvari su ostale identične kompaktnoj Astri. Prepoznatljiv njemački stil lišen emocija u slučaju testnog primjerka bio je unaprijeđen tek krom dekoracijom ventilacijskih otvora i sjajnom plastikom na centralnoj konzoli. Realno jedini nedostatak koji se proteže kroz sve izvedbe modela je nedostatak pretinaca.

Ergonomija je zadovoljavajuća, kao i preglednost, bez obzira govorimo li o kontrolama u kabini ili pogledu na okolinu vozila. Testirani primjerak opremljen Cosmo paketom opreme ne ostavlja mjesta pokudama, baš kao ni poslovično duga lista mogućih opcija.

Limuzinska Astra dostupna je s dva benzinska i dva dizelska agregata, dok su na raspolaganju pet i šest-stupanjski ručni mjenjači, automatizirani Easytronic i četverostupanjski automatski. S obzirom na izjednačavanje cijena benzinskih goriva, mi smo upoznavanje s modelom ovaj put odradili u društvu obje benzinske izvedbe.

>> Baza automobila: Opel Astra Sedan

Slabiji 1.6 litarski razvija 115 KS i 155 Nm, dok 1.8 nudi 140 KS i 175 Nm i ujedno zauzima mjesto top izvedbe u ponudi.

Spletom okolnosti, druženje sa slabijom Astrom rezultiralo je povećim testnim rutama u kojima se ovaj motor dokazao kao optimalan izbor. Zadovoljavajuće performanse i vrlo kultiviran rad motora u skladu su s pedigreom limuzine, a u prilog varijanti ide i kudikamo pristojnija potrošnja goriva, najvećim djelom oborena prošlogodišnjom modernizacijom motora. Prosjek od 9 l/100 km s dvoznamenkastim vrijednostima u fazi neprimjerenog forsiranja ne budi razloge za kritike. Uostalom, prevelika buka motora u višim režimima vlasnika odgovorit će od bilo kakvih izleta dostojnih piste.

Logično, snažnija izvedba nudi agilnije performanse prvenstveno zahvaljujući nešto povoljnijoj radnoj karakteristici motora. S 207 km/h maksimalne brzine i 10,1 sekunde za ubrzanje do 100 km/h ovako motorizirana Astra otvara mogućnost etiketiranja sportskim karakterom. U praksi je preporučljivo ipak biti rezerviraniji i zalihu snage ostaviti tek za otvorenu cestu i nužne radnje poput pretjecanja. Tada će se potrošnja goriva vratiti u granice normale, a i potencijalne slabosti mjenjača biti minimizirane.

Bez obzira na izbor motora jedna stvar je neupitna. Limuzinska Astra osjetno je udobnija od kraće kompaktne izvedbe. Također, automobil se odlikuje neutralnim ponašanjem pri naglim promjenama smjera, dok kočnice posao odrađuju korektno. Za višu ocjenu iz domene mehanike Opelovi stručnjaci trebali bi tek razmisliti o novom mjenjaču koji bi po mogućnosti imao stupanj prijenosa više. No, to su već finese daleko od standarda kojima ovaj proizvod teži.

Opel Astra Sedan starta cijenom od 123.135 kn, koliko stoji izvedba s 1.6 motorom i baznim Essentia paketom opremom. To je oko 3.000 kn više u odnosu na klasičnu izvedbu s pet vrata. U slučaju testnih primjeraka s Cosmo paketima opreme polazne vrijednosti su 139.327 odnosno 149.263 kn. Odgovor na pitanje vrijedi li razlika u cijeni dodatne snage i većih troškova vlasništva je prema našim iskustvima kategorično ne.

Limuzinska Astra s 1.6 motorom u potpunosti zadovoljava sve aspekte obiteljskog vozila, posebno kad su u pitanju konzervativni kupci neskloni karavanima. No, u svakom slučaju svi mogu računati na darežljivost Opelovih dilera i uvijek prisutne popuste putem kojih ovaj model postaje jedna od isplativijih kupovina u segmentu.

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Opel Astra Sedan

Važnija serijska oprema (razina Cosmo):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

ABS/EBD/EBA

Ručni klima uređaj

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Daljinsko centralno zaključavanje

Kolo upravljača presvučeno kožom

Servo volan podesiv po visini i dubini

Vozačevo sjedalo podesivo po visini

El. podizači prednjih stakala

El. pokretani i grijani retrovizori

Audio sustav CD 30

Putni info ekran

Prednja svjetla za maglu

16" aluminijski naplatci, gume 205/55 R16

Dodatna oprema                            Cijena* (kn)

Metalik boja

2.907

Tempomat

1.472

El. pod. stražnjih stakala

2.098

Audio CD30 MP3

1.133

Automatska klima

2.944

Naslon za ruke

1.730

(1) Opel Astra Sedan 1.6 Cosmo

139.327

Cijena testiranog vozila (1)

151.611

Cijena s popustom (1)**

143.279

(2) Opel Astra Sedan 1.8 Cosmo

149.263

Cijena testiranog vozila (2)

161.547

Cijena s popustom (2)**

153.215

** Iznos popusta je 8.323 kn 

Cijene su informativne prirode

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara