Testirali smo Nissan X-Trail, idealni obiteljski SUV

Testirali smo Nissan X-Trail, idealni obiteljski SUV

 Foto: M.N.

NISSANOV X-TRAIL je u novom izdanju doživio metamorfozu iz vrlo sposobnog SUV-a u pravog obiteljskog krstaša. 
 
X-Trail je novom generacijom prisutnom od 2015. godine postao dostojna zamjena za klasičan MPV, baš kao što Qashqai to odlično radi u kompaktnoj ponudi. Ustvari ovaj je model stigao kao nasljednik većeg Qashqai+2 i to u podosta luksuznijem izdanju. 
 
To je velik SUV dostupan u izvedbi sa prednjim i pogonom na sve kotače, a dodatni plus je mogućnost trećeg reda sjedala. No ipak, najbolji je izbor izvedba sa pet sjedala koja nudi kraljevski komfor za sve putnike. Posebno dojmljive su prednje fotelje koje uvelike podsjećaju na one ugaslog Murana. Bar kod testnog primjerka presvučenog kožom. Vesele i detalji, pa tako oni sprijeda imaju klasičan središnji pretinac za piće, ali hlađen, a oni straga dodatni izvor ventilacije. Praktičnosti doprinosi klizna stražnja klupa, a kod bolje opremljenih izvedbi mnogima će se svidjeti brojni gadgeti. 
 
Najkraće rečeno, sve bitne tehnologije su ugrađene u testirani Nissan X-Trail, pa i više no što je ruku na srce potrebno. Idu od nadzora mrtvog kuta i detekcije prepreke na putu, pa sve do kontrole šasije. Veseli i radarski navođen tempomat, kao i vrlo koristan sustav nadzora okoline putem četiri kamere koje daju prikaz iz ptičje perspektive. Potonji se nadovezuje na klasične parkirne senzore, a usprkos pozamašnim gabaritima čini postupak parkiranja bezbrižnim.
 
 
Jedini motor u ponudi je 1.6 dCi, pa kupcu na raspolaganju ostaje tek izbor pogona na sve kotače. Šteta jer tako oskudna ponuda zasigurno odvlači dio kupaca kod konkurencije. To ne znači da je spomenuti izbor loš.
 
Naprotiv, ovaj motor se već iskazao na brojnim modelima, a sa 130 KS i 320 Nm u maksimumu čini pravu mjeru. Čak i u izvedbi sa automatskim mjenjačem osigurat će solidne performanse uz zadržavanje vrlo pristojne potrošnje goriva. 0-100 km/h za 11,4 sekundi i 180 km/h maksimalca ispunit će očekivanja većine, a pritom testni prosjek od 7,3 l/100 km gotovo pa iznenađuje. Tu govorimo o CVT mjenjaču koji dodatno olakšava svakodnevno korištenje, bilo da govorimo o gradskoj vožnji ili krstarenju otvorenom cestom. Cijena veće ugode najvidljivija je u nešto izraženijoj buci pri ubrzanju, no sve se odigrava u granicama automobilskog bontona. 
 
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ovjes je u potpunosti podređen komforu putnika. Mekoćom će bolje odgovarati smirenijim vozačima, a sve svoje kvalitete pokazat će na daljim rutama. Nekoliko stotina kilometara u komadu ne umara putnike, ali ni vozača, koji s povišene pozicije ima solidnu kontrolu okoline. Dovoljno je reći da testna Tekna izvedba koristi 19-inčne naplatke s gumama mjera 225/55, a pritom ne smeta  buka, a nema ni neugodnih udaraca. 
 
 
U normalnoj vožnji X-Trail se ponaša suvereno, dok će oni s teškom nogom i nemirnijom rukom svjedočiti naginjanju u zavojima uz osjetno širenje putanje. Danak je to prvoklasnoj udobnosti, ali i jasna poruka da se ovaj model ne kupuje zbog jurcanja. S druge strane, pretjecanja se uvijek mogu odraditi spokojno, pogotovo ako se takve radnje "isplaniraju unaprijed". Pritom na umu valja imati relaksirajući servo upravljača nesklon odzivu za naglim promjenama smjera kretanja. 
Puno ne mijenja na stvari ni izbor 4WD pogona koji je automatiziran. Praksa je pokazala da je prednji pogon sasvim dovoljan, čak i ako govorimo o silasku s asfalta. Tu je 210 mm visine puno korisnija karakteristika, gotovo bez konkurencije u klasi. 
 
Kako je testni primjerak predstavljao najopremljeniju izvedbu jasno je da je oprema prvoklasna. I doista, izuzetno ugodno okruženje vozača obiluje mogućnostima, a preglednosti doprinosi veliki zaslon infotainment sustava. Odlična čitkost vozačkih instrumenata i mogućnosti namještanja sjedala dodatni su plusevi. Jedina prava mana koja nas je odmah zasmetala i nije puštala tiče se prtljažnika, točnije poklopca prtljažnika. Iako električno upravljan i velikih gabarita krajnja visina podizanja od oko 180 cm često je ostavila traga na glavama korisnika. Ukoliko ste niži taj problem možete u potpunosti zanemariti. 
 
 
Ponuda za Nissan X-Trail s ručnim mjenjačem starta od 212.900 kuna, a s automatskim mjenjačem od 255.900 kuna. Testni primjerak s doista (pre)bogatim paketom opreme Tekna stoji 289.900 kn, što je na tragu konkurencije. 
 
Nissan X.Trail nudi osjetno više od Qashqaija na kojeg se nadovezuje. Nudi puno, a najbolje će se snaći u udovoljavanju obiteljima, posebno na putovanjima na dalja odredišta. Odlična ponuda prostora, vrhunska oprema i solidna motorizacija glavni su plusevi Nissanovog modela nad konkurencijom koja će redovito kapitulirati u bar jednom od spomenutih područja. Da je nešto jeftiniji ne sumnjamo kako bi X-Trail ponovio uspjeh svog starijeg i manjeg brata.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara