Testirali smo obnovljeni Renault Kadjar, atraktivni SUV s novim turbo motorom

Testirali smo obnovljeni Renault Kadjar, atraktivni SUV s novim turbo motorom
Foto: Ivan Lacković

NAKON četiri uspješne godine Renaultov kompaktni SUV je osvježen, a mi smo ga isprobali u izvedbi koja bi uskoro mogla postati tržišno najpopularnija.

S Kadjarom smo se već imali prilike družiti, i to u vrlo popularnoj dizelskoj izvedbi. Isto je bilo i u slučaju tehnološkog blizanca iz Nissana, a zaključak je bio da se radi o vrlo konkurentnim modelima koji s razlogom vrlo visoko kotiraju i na zahtjevnijim europskim tržištima.

Kadjar se sada vratio oplemenjen poboljšanjima u domeni koja je bitna za tržišni plasman pa tako donosi i moderniziranu ergelu u kojoj dizelskim starosjediocima sada uz bok mogu stati benzinski motori nove generacije.

Dobro pogođen dizajn

Krenimo redom. Kadjar je i do sada izgledao poprilično zanimljivo kombinirajući konzervativan pristup s elementima koji u detaljima naglašavaju osjećaj moći i tehnološke potkovanosti. Tako je profilirani prednji poklopac rado viđen s obje strane, one vozača i promatrača. Potonjem će za oko zapeti i izbačeni bokovi te sada i svjetlosni potpis sprijeda LED tehnologije (standardno) usuglašen s najnovijim Renaultovim dizajnerskim potpisom. Posljedica su pokazivači smjera integrirani pod jedan pokrov te maglenke u LED tehnologiji. Nije puno, ali veseli.

Straga pak ostaju u igri "Macanovska" svjetla i ta je odluka pun pogodak, baš kao i ona da se u Renaultu neće igrati nekonvencionalnim detaljima. Izleti tipa Velsatis (i Avantime) se očito više neće ponavljati. Priču o vanjskim novostima zaokružuju redizajnirani odbojnici, nova linija naplataka i plava metalik boja koju ćete platiti 5.000 kn. I da, Renault ne štedi na obući pa su i ovdje gume promjera 19 inča s izuzetno malo mesa za ovaj tip vozila.

Udobnost na prvom mjestu

U stilu pravih Francuza i Kadjar je vrlo udoban. Treba to zahvaliti mekanim i dobro profiliranim sjedalima, a potom i ponudi prostora koja ne daje puno opcija za pokude. Za čistu peticu u pogledu ergonomije nedostaje tek nešto veći hod pomaka upravljača, bar ako govorimo o vozačima nadarenih ekstremitetima.

Materijali su ugodni pod rukom, čak i u oblogama vrata, ali samo ako sjedite sprijeda. Straga je pak plastika tvrda kao u putničkim izvedbama dostavnjaka, ali zato veseli jedan detalj, a to su USB utičnice. Sprijeda digitalna ploča s instrumentima, novi središnji zaslon infotainmenta i brojne mogućnosti individualizacije. Parkirna kočnica je električna, a prekidač tempomata i limitatora i dalje između sjedala. Međutim, ono što će svi primijetiti je osjetno podizanje kvalitete izrade vidljivo u detaljima poput kontrole automatske klime.

U gepeku nema novosti. Zapremina je 527 litara, a ponuda uključuje dvostruko dno i mogućnost pregrađivanja prtljažnika policama. Još jedno jednostavno i vrlo učinkovito rješenje.

Benzinska novost

No ipak najveća novost obnovljenog Kadjara je motor. Ulazni benzinac je sada 1.3 TCE. Razvija 140 KS pri 4.500 o/min, a usuglašen je sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Naravno, brzina nije u fokusu, ali ovako motorizirani Kadjar solidno vuče već iz podruma okretaja (240 Nm od 1.600 o/min), a kako ne troši puno, kod mnogih će pokrenuti dvojbu treba li doplatiti nemalih desetak tisuća za dizelaša. Premijeru je imao na Scenicu, a njegove kvalitete najbolje opisuje činjenica da je razvijen s Daimlerom. A ako je dobar za Mercedesa, onda mora valjati.

Šalu na stranu, ali ova opcija motora zadovoljit će apetite najšireg kruga korisnika. A ako trebate više, na raspolaganju je i snažnija izvedba sa 160 KS. 10,4 sekundi do 100 km/h, 203 km/h maksimalca i prosjek potrošnje od oko 8 l/100 km čine ga vrlo konkurentnim.

A cijena?

Renault Kadjar u Hrvatskoj je startao cijenom od 152.900 kuna za ulaznu benzinsku i 178.300 kuna za najjeftiniju dizelsku izvedbu. Aktualni cjenik kaže kako je trenutni start na 168.900 kn, i to s prije spomenutim benzincem.

Testni primjerak s vrlo bogatom opremom i doista uzornim benzincem stoji 190.967 kn, u što ulazi i 4.000 kn aktualnog popusta. Kad se sve zbroji (i oduzme), Kadjar ispada jedna od povoljnijih opcija u segmentu. Pritom valja imati na umu da je posebno naklonjen onima koji znaju cijeniti udobnost. Ako ste jedan od mnogih koji s MPV-a prelaze u SUV segmentu, svakako razmislite o ovom modelu.

 

Cjenik novi Renault Kadjar by Index.hr on Scribd

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara