Testirali smo slavljenički Yaris, jedan od deset primjeraka u Hrvatskoj

Testirali smo slavljenički Yaris, jedan od deset primjeraka u Hrvatskoj
Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

TOYOTA je s dizelašima raskrstila u ponudi svih popularnih modela te je ponudila hibridne opcije. One su sada vrlo pristupačne, posebno u slučaju Yarisa koji može stati uz bok bilo kojem dizelskom rivalu.

Slavljeničko izdanje

Vjerovali ili ne, od premijernog lansiranja Yarisa je prošlo punih 20 godina (Yaris je predstavljen 1998.) i tek tri generacije. Posljednja u nizu je pred koju godinu redizajnirana drugi put, a sada se ponudila u posebnom izdanju kako bi se povezala s prvom generacijom i modelom koji je uspješno naslijedio još uvijek legendarni Starlet.

Yaris je posebno omiljen na hrvatskom tržištu gdje odlično kotira i kao rabljen. Svi dobro pamtimo zlatno obojena izdanja, a na koja se nadovezuje ovo Y20 izdanje. Da, ova limitirana serija jasno asocira na prvi model, koji i danas volimo zbog svoje pouzdanosti, kvalitete i dokazane trajnosti. O simpatičnom izgledu možemo govoriti i danas, a nešto manje privlačne 3D mjerne instrumente zaboravili smo kao i sama Toyota.

 

U Hrvatskoj je ponuđeno točno deset primjeraka specijalnog izdanja. Izvana se distancira zlatnom karoserijom s crnim krovom te Y20 značkom i atraktivnim 16-inčnim naplatcima. Tu su i LED svjetla sprijeda i straga, stražnji spojler te antena u obliku peraje.

Iznutra pak kontrolna tabla i poluga mjenjača jasno ukazuju na hibridno srce, a potpuna oprema kazuje kako se radi o posebnoj ediciji. Nažalost, upravo interijer otkriva kako je ovaj cijenjeni mališan zašao u godine. Mjestimice neugledna plastika neće vam se dopasti, kao ni krajnje jednostavan dizajn. S druge strane, sjedala su ugodnija, volan još bolji, a ergonomija vrlo dobro pogođena. Također, na prostranost se ne treba žaliti, a ni 286 litara prtljažnika nije prepreka tročlanoj obitelji na putovanjima.

Ima li hibrid smisla?

Odmah na početku dat ćemo konkretan odgovor. Ako ste lake noge i većinom vozite u gradu, preduvjeti su zadovoljeni, a ako je i cijena zadovoljavajuća, onda je to pun pogodak. U slučaju Toyote to je neprestana akcija u obliku eko poticaja pa tako hibridno izdanje Yarisa starta vrlo konkurentnom cijenom, a ovo specijalno i dalje primamljivim iznosom od 137.900 kn.

A prije rezimea recimo kako se hibridni sklop sastoji od 4-cilindarskog 1,5-litrenog VVT-i atmosferskog benzinca s Atkinsovim ciklusom snage tek 73 KS i 111 Nm, te elektromotora od 54 kW. Ukupni maksimum je 100 KS i 169 Nm. Papir kaže kako mu do 100 km/h treba 11,8 sekundi, a najveća brzina je 165 km/h. Deklarirani prosjek je redovito ispod 4.0 l/00 km, a testna praksa kaže kako smo najmanje trošili 3,3 l/100 km, otvorenom cestom do mora smo vozili uz 5,1 l/100 km, a test skončali s prosjekom od 4,9 l/100 km.

Ako želite voziti štedljivo, zaboravite na naglo stiskanje gasa te pritom planirajte vožnju, vozite angažirano i pametno. Na struju se može krstariti brzinom i od 60 km/h, doduše ne dugo jer je baterija minijaturna. Prevedeno, pogon uvelike podsjeća na onaj prethodne generacije Priusa. A to znači i da ćete se morati naviknuti na sve što nudi bestupanjski CVT mjenjač, pa i povećanu buku motora, te ponekad tjeranje u visoke okretaje a da vam se to ne čini potrebno.

Ovdje ćemo pohvaliti Toyotu i zbog uključenja Safety Sense sustava u standardnu opremu. Uključuje za sigurnost bitne dodatke, i to sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara, sustav upozorenja prilikom napuštanja voznog traka, sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala, senzor za kišu, te sustav prepoznavanja prometnih znakova.

Toyota Yaris kreće već od 88.100 kn, dok je za hibrid potrebno izdvojiti minimalno 114.000 kn.

 

Toyota Yaris HSD by Index.hr on Scribd

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara