DIP: Bandić je u kampanji za EU izbore koristio sredstva Grada Zagreba
DRŽAVNO izborno povjerenstvo objavilo je Izvješće o provedenom nadzoru financiranja izborne promidžbe za EU izbore.
Kako se pokazalo nakon provedenog nadzora, bilo je nepravilnosti.
Primjerice, Gordan Maras je prostore sabora koristio suprotno zakonu u svrhe političke promidžbe. Zbog toga je SDP kažnjen s 86.000 kuna.
Mislav Kolakušić je više promotivnih pultova svoje udruge Antikorupcija koristio za izbornu promidžbu, na Facebook stranici Građani za Mislava Kolakušića su objavljivani sponzorirani politički oglasi, a koristio je i nedopušten oblik financiranja, odnosno koristio je sredstva udruge Antikorupcija - Platforma za borbu protiv korupcije.
Milan Bandić je pak za izbornu promidžbu koristio sredstva grada Zagreba.
Bandić koristio sredstva Grada Zagreba u promociji
Kada se radi o kampanji Milana Bandića, DIP je potvrdio da je on u zakonom propisanom roku dostavio, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja, Financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe.
Provedenim nadzorom su utvrdili da je povrijedio odredbu članka 37. stavka 3. Zakona o financiranju, tako da je, suprotno zakonskoj zabrani iz navedenog članka, koristio sredstva proračuna jedinice samouprave za izbornu promidžbu. Dakle, DIP je u nadzoru utvrdio da je Bandić za kampanju koristio sredstva Grada Zagreba.
Stoga su tražili dostavu podataka i očitovanje Grada Zagreba vezano uz oglašavanje plakatima s porukama i logom Grada Zagreba, kao i podatke vezane uz Glasilo Grada Zagreba "#Zagreb'' koje se dijelilo građanima u vrijeme izborne promidžbe.
Očitovanje iz Grada je stiglo u roku, a u njemu je stajalo kako su tijela Grada Zagreba dužna informirati javnost o poslovima iz svoga djelokruga te su je o svome radu dužna izvještavati preko sredstava javnog priopćavanja ili na koji drugi prikladan način i da tijekom cijele godine, a posebice uoči Dana Grada Zagreba, Gradska uprava na čelu sa svojim gradonačelnikom građane informira o svim uspjesima/projektima preko promidžbenih spotova i plakata te na press-konferencijama. Njihovo vremensko preklapanje s izborima za Europski parlament ili s bilo kojim drugima ne bi trebalo stvarati prijepor jer se ne mogu dovesti u vezu.
Povećao se broj plakata
Ipak je DIP utvrdio kako je broj odobrenih plakata kojima se Grad oglašavao u pojedinim godinama nerazmjerno rastao.
Ako se samo usporede 2018. godina i 2019. godina, vidimo kako je 2018. godine bilo postavljeno 20 jumbo plakata, a 2019., u godini EU izbora, čak 175 plakata.
DIP dalje zaključuje kako je “za raspolaganje financijskim sredstvima kojima raspolaže Grad Zagreb, pa tako i sredstvima za predmetno oglašavanje, odgovoran gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić, i kako je gradonačelnik Grada Zagreba ujedno i predsjednik izbornog sudionika "BANDIĆ MILAN 365 - STRANKA RADA I SOLIDARNOSTI", očito je da je predmetno oglašavanje zapravo prikrivena izborna promidžba navedenog izbornog sudionika tako da su za izbornu promidžbu korištena sredstva jedinice lokalne samouprave”.
Cjelokupno izvješće DIP-a pogledajte na ovom linku:
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati