Uber traži da se njegovi vozači prvi cijepe protiv korone
UBER je prošlog četvrtka Savjetodavnom odboru za imunizacijske prakse američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) uputio dopis kojim se traži da se Uberovi vozači i dostavljači smatraju "ključnim nezdravstvenim djelatnicima" te da dobiju prednost u distribuciji cjepiva protiv covida-19.
Kako bi ojačao svoje argumente, Uber je citirao savjetodavni memorandum Agencije za kibernetičku sigurnost i sigurnost infrastrukture (CISA) pri Ministarstvu domovinske sigurnosti, koji poziva na izradu popisa "neophodne radne snage za ključnu infrastrukturu", kako bi vlasti na bilo kojoj razini mogle osigurati kontinuitet funkcija važnih za javno zdravstvo i sigurnost, piše Vice.
Na popisu taksisti, dostavljači, djelatnici prijevoza
NA CISA-ovom popisu su djelatnici koji rade kao taksisti, dostavljači, u rent-a-car agencijama, na održavanju bicikala, u djelatnosti zajedničkog prijevoza i prijevozničkim uslugama. Uber tvrdi da njegovi vozači "pružaju usluge esencijalnog prijevoza za ključne djelatnike kao što su bolnički zaposlenici, njegovatelji i hitne službe" te da su postali još važniji kada su "veliki gradovi skratili radno vrijeme javnog prijevoza". Uber također ukazuje na svoju dostavnu službu, inzistirajući da pruža "ekonomski spas malim poduzetnicima i restoranima" i njihovim zaposlenicima. Prema anketi među restoranima, tvrdi Uber, većina ispitanika odgovorila je kako bi vjerojatno zatvorili svoje lokale da nije bilo dostavnih platformi kao što je Uber Eats.
Uberov pritisak treba promatrati u kontekstu neočekivano nedovoljne količine cjepiva koje će biti dostupno u prvo vrijeme zbog problema u opskrbnim lancima i drugih problema.
"S obzirom na to da će isprva količina cjepiva biti ograničena, njena dostupnost u ključnim uslugama kao što su prijevoz i dostava i dalje će biti presudna za javnost u iščekivanju cijepljenja. Rani pristup cjepivu pomogao bi vozačima i dostavljačima da i dalje pružaju svoje ključne usluge, istovremeno smanjujući rizik od nehotične zaraze ili prijenosa virusa", piše Uber u svom dopisu.
Uber Eats ima apsolutno neprofitabilan poslovni model
U površnom smislu, sve ovo je točno. Uzmimo, primjerice, Uber Eats, piše Vice. Mnogi će restorani reći da su ih platforme za dostavu spasile tijekom pandemije, ali istodobno restorani izražavaju bojazan da ulaze u parazitski odnos koji će trajno nagrizati njihovu zaradu. Predatorske naknade i prakse dostavnih platformi dovele su do donošenja propisa protiv njih, posebice u New Yorku i Kaliforniji.
Zbog apsolutno neprofitabilnog poslovnog modela Uber Eatsa, potrebno je platiti visoku cijenu kako bi Uberove usluge bile isplative. Uber Eats svojim kupcima naplaćuje premiju i do 91 posto, no takva strategija nije onemogućila ovu Uberovu podružnicu da zabilježi golem porast potražnje tijekom pandemije. Za dostavne radnike, čiji je posao zahtjevan i slabo plaćen te nemaju vremena ni za toalet, situaciju dodatno otežava kompanijska strategija da što više troškova prebaci na njih.
Jesu li Uberove djelatnosti esencijalne?
Uberove tvrdnje o esencijalnoj prirodi njihovih djelatnosti također treba promatrati s istom skepsom jer i javni prijevoz i Uber bilježe velik pad potražnje. Cjepivo za njegove vozače omogućilo bi Uberu prednost.
Uber i druge slične platforme običnu rastu nauštrb javnog prijevoza, ali sve dok javnost covid-19 smatra rizikom u javnom i privatnom prijevozu kompanija ne može izravno profitirati od povijesnog smanjenja javnog prijevoza. Međutim, rano cijepljenje vozača i dostavljača riješilo bi i ovaj problem. Dopuštajući kompaniji da se predstavi kao jedinstveno siguran način prijevoza, CDC bi na kraju odigrao ulogu koju Uber obično čuva za kompromitirane akademske institucije kako bi osnažio svoje PR tvrdnje i potkupio skupine za građanska prava da podrže propise za suzbijanje prava radnika, ističe Vice.
Neučinkovita plaćena bolovanja
Sve ovo još više zabrinjava kad se uzme u obzir kako je Uber odgovorio na covid-19 na svojim platformama. Tijekom prvog vala covida-19 Uber je uveo neučinkovita plaćena bolovanja koja su više funkcionirala kao nedostižni cilj za mnoge djelatnike koji su morali birati između zaraze covidom-19 i gladi. Nije jasno zašto bi Uber trebao dobiti CDC-jevu oznaku prednosti za svoje vozače, kad se tako snažno borio da svojim vozačima ne pruži zdravstvenu zaštitu te ih je većinom ostavljao u situaciji da nemaju pravo na naknadu za nezaposlene.
Ako je Uber doista zabrinut za egzistenciju i sigurnost svojih vozača, trebao ih je prijaviti nadležnim institucijama na ispravan način, isplaćivati im plaće od kojih se može živjeti i pružiti im zdravstvenu zaštitu te ih tako osloboditi stalne prijetnje od gladi ili zaraze, zaključuje Vice.
Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom za koronavirus instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: koronavirus
Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati