Turizam i kriza: Zbog visokih cijena smanjio se interes Amerikanaca za Hrvatskom
MINISTAR financija Ivan Šuker prije 20 dana je najavio mogućnost jesenskog rebalansa proračuna ukoliko ovogodišnja turistička sezona podbaci odnosno prihod od turizma bude manji od onog koji je trenutno planiran.
U tom kontekstu informacija da je na sjeverno-američkom tržištu zabilježen pad prodaje turističkih aranžmana za Hrvatsku, kao i slični podaci koji pristižu s europskih tržišta, zlokobno predskazuju jesenski rebalans proračuna i nove političko-gospodarske trzavice u Hrvatskoj.
O padu interesa Amerikanaca za turističke destinacije u Hrvatskoj, ali i ostalim odredištima u Europi, piše hrvatsko izdanje Glasa Amerike (VOA) koje navodi podatak da je prema najnovijim podacima promet sa sjeverno-američkog tržišta prema destinacijama u Europi pao između devet i 13 posto.
Nevenka Komarica, predstavnica Hrvatske turističke zajednice za SAD, rekla je za Glas Amerike da je najveći pad zabilježen za destinacije u Velikoj Britaniji čija je turistička zajednica zbog toga uvela prodaju posebnih aranžmana s nižim cijenama.
Hrvatska to nažalost nije učinila, pojašnjava Komarica, i dodaje da je tako propustila pokazati da je zemlja u koju se može putovati jeftinije ove godine.
Amerikanci žele jeftinije hotelske smještaje
Uzrok pada interesa američkih turista za Hrvatsku krije se u globalnoj krizi zbog čega Komarica smatra da je Hrvatska kao odgovor na globalnu krizu trebala pratiti trendove susjednih zemalja i drugih europskih turističkih destinacija koji su svoje cijene snizili kako bi privukli turiste.
U pogledu konkretnih primjedbi, Komarica kaže da Amerikanci hrvatskim hotelijerima zamjeraju cijene smještaja koje su previsoke u uvjetima kada turisti posebno vode računa o tome što im se nudi za cijenu koju plaćaju.
Komarica pri tom ističe pozitivnim to što je dolar u posljednje vrijeme ojačao u odnosu na euro pa je Hrvatska još uvijek Amerikancima donekle atraktivna.
Prodaja kružnih putovanja nije pala
Loše vijesti o prodaju turističkih aranžmana stižu i iz specijaliziranih agencija u New Yorku u kojima se prodaju zrakoplovne karte za hrvatska odredišta.
U tim je agencijama zabilježen veliki pad broja bukinga koji je slabiji između 25 i 30 posto. Komarica ističe da je početkom godine zanimanje turista uvijek slabije, međutim sigurno je da će u turističkom pogledu 2009. biti specifična godina.
S druge pak strane, iz agencije koja se bavi prodajom kružnih putovanja luksuznim brodovima, uključujući i posjete jadranskim odredištima, stiže podatak da prodaja takvih aranžmana uopće nije u padu te zasad nema zabilježenih gubitaka.
Stvar je u tome da američki turist nakon što uplati aranžman za kružno putovanje dobije agencijski popust od 600 dolara po karti, pojašnjava Komarica izražavajući nadu da će Hrvatska turistička zajednica na vrijeme poduzeti odgovarajuće mjere kako bi snizila previsoke cijene i tako povećala prodaju turističkih aranžmana prema hrvatskim odredištima.
U suprotnom ministre Šukera, Bajsa i ostale najvjerojatnije očekuje suočavanje sa zlokobnim predskazanjem s početka članka, a tada ni još jedan rebalans proračuna možda neće biti dovoljan da nas izvuče iz "banane".
R.I.
Foto: AFP (Arhiva)
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati