Citroen C3: 1.6 VTi vs 1.6 HDI
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
NAKON upoznavanja s novom generacijom Citroena C3 kroz prizmu tržišno najzanimljivijeg 1,4 benzinskog motora na test smo preuzeli i dvije uvjerljivije izvedbe, benzinsku i dizelsku, te ih sučelili u nastojanju da pronađemo ukupnog pobjednika.
Kao što smo već konstatirali, C3 je i u novom izdanju ostao dosljedan kupolastoj i nadasve dopadljivoj formi izvornika. Evolucija forme donosi veće dimenzije, moderniju vanjštinu, ali i integrirano Zenith panoramsko vjetrobransko staklo koje prodire gotovo do polovice krova.
Prepoznatljiv Citroenov naglasak na inovaciji, pa makar se i ticao za dinamiku nevažnih detalja, time je prisutan i na ovom modelu. Crtice o vanjštini završit ćemo odlično pogođenim dizajnom naplataka, kao i doista širokom paletom dostupnih boja, uključujući pomalo nekonvencionalne nijanse plave i zelene.
Logično, veće dimenzije donose i više prostora u unutrašnjosti. Dobrano osvijetljena kabina nudi potpuni komfor sprijeda s vrlo udobnim sjedalima i sasvim zadovoljavajućom ergonomijom. Prednja armatura s nešto klasičnijom pločom s instrumentima oku je ugodna, kako izgledom tako i dojmom kvalitete.
Krom dekoracija ovdje je dobro odabran začin, a odabere li kupac Exclusive razinu opreme naći će ga i na kolu upravljača, kao i na temelju ručice mjenjača. Odriješi li se kesa i za integriranu navigaciju s povećim LCD zaslonom i integriranim opsluživanjem audio-sustava i putnog računala, C3 postaje jedan od vodećih techno šminkera.
Nakon 1.4-litrenog benzinca od 95 KS, na red za testiranje su došla dva veća igrača zapremine 1,6 litara.
Prvi na redu je 1.6-litreni VTI benzinac, sada već stari znanac kojeg smo iskušali u nekoliko modela PSA grupacije i šire. Najkraće rečeno, razvija 120 KS i 160 Nm, a suspregnut je s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Naravno, ovaj motor nominalno pruža osjetno više od 25 KS slabijeg 1,4 motora, no u praksi je ta prednost kudikamo manja. Premda službeni papiri napominju 8,9 sekundi za sprint do 100 km/h i maksimalac na 190 km/h, ovako motorizirani C3 i nije toliko sklon agresivnijoj sportskoj vožnji.
Prije spomenuti mjenjač dugim hodom sputava nagle pokrete, a i standardno mekan ovjes i (pre)lagan upravljač govore kako ovaj model svoju živahnost i temperamentnost nudi prvenstveno na ravnim dionicama ili kraćim intervalima, poput pretjecanja. No, kako ne bi bilo zabune, u usporedbi s prethodnikom dinamičke osobine vozila su osjetno bolje, a isto vrijedi i u pogledu mjenjača. S druge strane, premda snažniji, ovaj motor gotovo da jednako troši. Prosjek testa od 8,1 l/100 km pomalo iznenađuje, no sasvim je u skladu s 8,9 l/100 km koje smo ostvarili na jednako motoriziranom C4.
Dizelske boje brani još jedan stari znanac. Kao mali podsjetnik recimo kako 1,6 HDi razvija 90 KS i 215 Nm, a opet je u pitanju kombinacija s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. S obzirom da se dobro snalazi u broj većim modelima, situacija u novom C3 je vrlo povoljna. 11 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 180 km/h maksimalne brzine dobre su naznake mogućnosti. Upravo je ovaj motor pokazao ono što nam Citroen cijelo vrijeme izgleda želi reći, a to je da C3 ima potencijala da bude odličan suputnik i na dulje staze.
I doista, dizelaš se odlično nadovezao na pedigre samog proizvoda, kao udobnog vozila namijenjenog smirenijim vozačima. Uvjerljivo vuče bez obzira na opterećenje, konfiguraciju tla i nametnuti ritam, a pritom potrošnjom u potpunosti opravdava zelenu boju vanjštine.
Prosjek testa, s značajnim gradskim udjelom i vožnjom autocestom brzinama ne većim od 150 km/h na kraju je izašao na 6,1 l/100 km, ili točno za trećinu manje od 1,6 VTI benzinca. Zvuči odlično, toliko da ćemo preispitati opće prihvaćenu tezu kako manji automobili u dizelskoj izvedbi i nemaju previše smisla.
Tu dolazimo i do cijena. Objektivno, snažniji 1,6 VTI je točno 10.000 kn jeftiniji od ekvivalentno opremljene 1,6 HDI verzije, a razlika u cijeni će se istopiti nakon oko 50.000 km uzimajući u obzir na testu ostvarene potrošnje i trenutne cijene goriva u Hrvatskoj.
No, stvari se mogu i okrenuti, pa tako kao i na našem testu, u usporedbu postaviti dvije razine opreme, kada postaje jasno koliko je važno znati prioritete pri kupovini vozila. Tako kupac za isti novac dobiva karakterom i mogućnostima dva različita automobila. Naš je dojam da je izbor dizelskog motora na uštrb bogatije opreme itekako vrijedan razmatranja, posebno ukoliko će C3 biti jedina motorizacija u kućanstvu.
I konačno, kao optimalan izbor na prvo mjesto ćemo staviti Citroen C3 u izvedbi sa 1,4 VTI benzinskim motorom i Confort paketom opreme po cijeni od 94.900 kn. Mišljenja smo kako je ova kombinacija najbolje odgovara profilu prosječnog kupca, ali i karakteru Citroenovog subkompakta.
>> Baza automobila: Citroen C3
Novi Citroen C3 na tržište je stigao nakon vrlo uspješnih osam godina i dva milijuna prodanih primjeraka prve generacije modela. Znatan napredak u odnosu na prethodnika u svim područjima, od mehanike i dinamike, pa do komfora i opreme, svakako je prvo što se mora naglasiti. Drugo i za buduće kupce jednako važno je da C3 i dalje ostaje uzor po pitanju estetskih vrijednosti i udobnosti.
Potom ćemo spomenuti podulju listu dodatne opreme po sasvim korektnim cijenama, a onda i podsjetiti na uvijek aktualne prodajne akcije. Trenutno su u ponudi Adriatic serije modela u okviru kojih Citroen nudi C3 1,4/75 KS s potpunom opremom za 85.900 kn.
Citroen C3 |
|
Važnija serijska oprema (razina Confort): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci |
|
|
|
|
|
Tempomat i limitator brzine |
|
El. podešavanje retrovizora |
|
El. podizači prednjih stakala |
|
Audio-sustav (CD, MP3, 6 zv) |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
El. podizači prednjih stakala |
|
Progresivni servo upravljač |
|
Upravljač podesiv po visini i dubini |
|
Putno računalo |
|
Kožom presvučen upravljač |
|
Klima uređaj |
|
Sjedalo vozača podesivo po visini |
|
Preklopiva stražnja klupa (2/3:1/3) |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Isofix sustav na stražnjim bočnim sjedalima |
|
Osvježivač prostora |
|
Gume 185/65 R15 |
|
Razina Exclusive |
|
Pomoć pri parkiranju straga | |
Grijani i el. preklopivi retrovizori |
|
Automatski klima uređaj |
|
El. podizači stakla sprijeda i straga |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Prednji središnji naslon za ruke |
|
Presvlake tkanina/alcantara |
|
Upravljač presvučen kožom + krom dekoracija |
|
Audio-sustav (CD, MP3, 6 zv) |
|
Isofix sustav na stražnjim bočnim sjedalima |
|
Zenith vjetrobransko staklo |
|
16" alu naplatci "Valonga", gume 195/55 |
|
Moguća dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
2.500 |
Paket Vidljivost: |
3.000 |
Vjetrobransko staklo Zenith |
3.200 |
Automatska klima |
5.000 |
17" alu naplatci, gume 205/45 |
2.500 |
ESP |
3.000 |
C3 1.4 HDI Confort |
110.900 |
Cijena testiranog vozila (dizel) |
121.600 |
C3 1.6 VTI Exclusive |
115.900 |
Cijena testiranog vozila (benzin) |
126.900 |
Cijena bazne izvedbe (1.1 Pack) |
79.900 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati