Postoji šest tipova trbuha, a ovo su tajne pomoću kojih ćete ih se riješiti

Postoji šest tipova trbuha, a ovo su tajne pomoću kojih ćete ih se riješiti
Foto: 123RF

MNOGIM ljudima najteže je skinuti salo na trbuhu. Ako se pitate zašto je to tako, u crijevima pohranjujemo stres, hormone i otpornost na inzulin, što trbuh čini najtežim mjestom za toniranje i gubitak kilograma.

Hormoni, nadimanje i drugi čimbenici također mogu dovesti do neželjenog izgleda trbuha, no postoje i neki zdravstveni rizici ili visceralne masnoće.

Znanstvenici visceralne masnoće povezuju s povećanim rizikom od dijabetesa i srčanog udara, posebno kod žena. Ipak, ovisno o tome kakav trbuh imate, postoje neke stvari koje možete učiniti kako biste ga smanjili.

1. Pivski trbuh

Nakon godina ispijanja piva trbuh mnogih ljudi može početi nalikovati bačvi. Za to možete kriviti tekuće kalorije kojih u boci piva može biti i do 200, ovisno o količini.

Uz to, pivo se proizvodi od hmelja koji sadrži fitoestrogene, biljne spojeve koji imaju sličan učinak kao ženski spolni hormon estrogen. Iako to nije dokazano, postoje špekulacije da fitoestrogenima možete zahvaliti skladištenje masnoća na predjelu trbuha.

Kako se riješiti pivskog trbuha?

Velike koristi može imati ispijanje manjih količina piva. Također, razmislite o crnom vinu za koje je nedavna studija pokazala da je bolje za zdravlje crijeva i može pomoći da ostanete vitkiji. Naravno, neizostavna je promjena životnog stila, što uključuje više kretanja i smanjivanje unosa kalorija i masne hrane. 

2. Trudnički trbuh

Trudnoća dramatično mijenja tijelo žene, a rastući trbuh je jedan od najočitijih znakova. Iako odmah po izlasku iz bolnice nakon porođaja žena može imati sedam do osam kilograma manje, vjerojatnije je da će se posljedica morati dulje rješavati.

Još jedan problem može biti dijastaza ravnih abdominalnih mišića, odnosno slabost veziva koja dovodi do odvajanja mišića u sredini trbuha. 

Kako se riješiti trudničkog trbuha?

Iako vam se po mnogim zvijezdama može činiti drugačije, gubljenje kilograma nakon porođaja je dugotrajan proces. Vaše tijelo se treba oporaviti, a liječnici savjetuju da s tjelovježbom ne žurite. Potrebno je pričekati prvi ginekološki pregled koji se zakazuje šest do osam tjedana nakon rođenja bebe, a onda će liječnik, ako je sve u redu, dati zeleno svjetlo.

Prvo, počnite se zdravije hraniti i piti vodu tijekom dana. Izbacite šećer i posežite za hranom bogatijom vlaknima koja će pospješiti mršavljenje i osigurati vam energiju. 

Ako dođe do dijastaze ravnih abdominalnih mišića, nekim ženama će možda biti potreban i odlazak pod nož.

3. Trbuh od stresa

Danas su ljudi pod stresom više nego ikad, a to ostavlja posljedice na tijelo, posebno probavu. Stres diže razinu kortizola, hormona stresa, a to pridonosi skladištenju masti, poglavito u predjelu abdomena. 

Stres također može dovesti do smanjenja oksidacije masti, procesa koji omogućava sagorijevanje masti kao energije.

Kako se riješiti trbuha od stresa?

Prvo i najvažnije je naučiti nositi se sa stresom. Tu mogu pomoći tehnike disanja, kraće šetnje ili više vremena za opuštanje u danu.

Razinu kortizola mogu smanjiti neki biljni dodaci prehrani, primjerice ashwagandha i rodiola. Ipak, prije konzumacije takvih dodataka uvijek se prvo posavjetujte s liječnikom.

Nutricionisti savjetuju grickanje orašastih plodova koji obiluju magnezijem koji može sniziti razinu kortizola. Odličan izbor je i brokula koja sadrži folnu kiselinu koja smanjuje razinu stresa.

4. Hormonalni trbuh

Učestala nuspojava menopauze je debljanje koje se događa zbog fluktuacije hormona. 

Novi dokazi upućuju na to da pad razine estrogena može potaknuti veći apetit i smanjiti želju za vježbanjem, smanjiti brzinu metabolizma i povećati otpornost na inzulin.

Hormoni utječu i na raspodjelu masti. Povećanje tjelesne težine u perimenopauzi često je povezano sa skladištenjem sala oko trbuha i unutarnjih organa, a ne na kukovima i bedrima. 

Kako se riješiti hormonalnog trbuha?

Odaberite niskokaloričnu prehranu. Jedite puno proteina koji će vas zasititi i učiniti zadovoljnima. Ključan je i kvalitetan san.

5. Naduti trbuh

Nadutost je osjećaj oticanja ili pritiska u trbuhu i od toga pati oko 70 posto ljudi. Može ga uzrokovati više stvari, primjerice, sindrom iritabilnog crijeva, celijakija, upalna bolest crijeva ili endometrioza. 

Nadutost može uzrokovati abdominalnu dijastazu, a u rijetkim slučajevima ukazati na nešto ozbiljnije, uključujući rak jajnika, pa je svakako važno savjetovati se s liječnikom ako taj osjećaj potraje.

Kako se riješiti nadutog trbuha?

Nutricionistica Natalie Lamb preporučuje ispijanje jabučnog octa prije svakog obroka, što potiče probavnu funkciju. Također je važno smanjiti unos šećera, rafiniranih ugljikohidrata i jesti više vlakana. Uključite u prehranu više juha i jedite mahunarke koje ćete ostaviti da se natope u vodi preko noći.

6. Pretili trbuh

Debljanje je obično rezultat unosa više kalorija u odnosu na količinu koju sagorijevate tjelesnom aktivnošću. Mnogi ljudi opisuju svoj trbuh kao balon, a to se događa kad izgube kontrolu nad prehranom i unose previše masne i slatke hrane.

Kako se riješiti pretilog trbuha?

Povećanje razine aktivnosti jedan je od glavnih načina da izgubite kilograme.

Ne morate provesti sate u teretani jer je i 15 minuta tjelesne aktivnosti dnevno značajno. Povrh svega toga, smanjenje kalorija je ključno kada je u pitanju smanjivanje trbušnih masnoća.

Jedite više namirnica bogatih vlaknima i proteinima. Cjelovite žitarice zaustavljaju skladištenje masnoća u predjelu trbuha, snižavaju inzulin i kortizol. Izvrstan su izvor energije, a imaju nizak udio masti.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara