Recite zbogom lošem zadahu! Uz ove savjete nećete više morati prekrivati usta

Recite zbogom lošem zadahu! Uz ove savjete nećete više morati prekrivati usta
Foto: 123RF

LOŠ i neugodan zadah je nešto što je svaka osoba iskusila u svom životu.

Prema istraživanjima, između 35 i 45 posto osoba na svjetskoj razini pati od lošeg zadaha u nekom trenutku dana.

Iako uzroci mogu biti različiti, posljedice je moguće ublažiti prirodnim putem.

Koristite prirodne vodice za ispiranje usta i osvježivače daha

- listovi mente pomažu u borbi protiv lošeg zadaha i osvježavaju usta

- začini poput klinčića i sjemenki komorača izvrsni su u borbi protiv zadaha

- soda bikarbona je još jedan prirodni oblik ispiranja usta koji je lako dostupan. Jednostavno otopite čajnu žličicu sode bikarbone u šalici vode i upotrijebite je za ispiranje usta. Također možete i mokru četkicu za zube umočiti u sodu bikarbonu i koristiti je za čišćenje zuba.

- čaj napravljen od lišća piskavice sjajan je antibakterijski osvježivač usta. Započnite dan ispijanjem šalice.

Dnevno pijte najmanje dvije litre vode

Održavanje hidratiziranosti ima brojne zdravstvene koristi, a zaobilaženje lošeg zadaha samo je jedna od njih.

Slina sprječava rast bakterija, a voda je potrebna kako bi efikasnije radile žlijezde slinovnice.

Piti dovoljno vode najvažnija je stavka sprječavanja pojave bakterija i lošeg zadaha uzrokovanog neadekvatnom količinom vlage i sline u ustima.

Svakako izbjegavajte slatke sokove prije spavanja jer oni mogu pomoći stvaranju bakterija tijekom noći.

Pazite što jedete

Za neke se namirnice zna da uzrokuju loš zadah pa ih je najbolje izbjegavati.

Luk i češnjak najčešći su krivci kada je riječ o lošem zadahu. Ali imajte na umu da ne prestanete u potpunosti jesti luk jer istraživanja pokazuju da konzumiranje luka pomaže uklanjanju četiri različita soja bakterija koje prouzročuju propadanje zubi i bolesti desni.

Također, izbjegavajte hranu koja sadrži visoku razinu fruktoze ili kiseline jer potiču rast bakterija.

Ako ste gladni, pojedite jabuku ili jogurt. Jabuke sadrže heteropolisaharid pektin za koji se zna da potiče proizvodnju sline, dok aktivne kulture u jogurtu pomažu smanjenju bakterija u ustima.

Ostružite jezik

Vaš jezik može biti uzgajalište smrdljivih bakterija.

Nakon što operete zube, ostružite s jezika još koju bakteriju, nusprodukt bakterija ili plak. 

Četkajte zube i koristite zubni konac

Četkajte zube dvije minute dva puta dnevno i čistite koncem jednom.

Istraživanje je pokazalo da samo malo više od 55% žena četka zube dva puta dnevno, a postotak muškaraca koji to rade je čak niži i iznosi samo 49%.

Četkanjem i čišćenjem zubnim koncem pomažete ukloniti zarobljenu hranu i bakterije koje izazivaju miris iz usta.

Neka vaše desni budu zdrave

Bakterije se skupljaju na dnu zuba i stvaraju zadah, a poznato je da bolesti desni uzrokuju loš zadah.

Da bi desni ostale zdrave, odaberite pastu za zube koja sadrži fluor.

Također, prestanite s pušenjem jer pušenje slabi vaš imunološki sustav i direktno je povezano s pojavom problema vezanih za desni. A uz to, pušenje otežava zarastanje desni nakon što se oštete.

Žvačite koru voća

Isperite koru citrusa, poput limuna ili naranče, prije nego što je stavite u usta da biste je žvakali.

Neće dati samo dašak svježine nego će i limunska kiselina u njoj potaknuti žlijezde slinovnice da stvaraju više sline što je prirodna obrana usta protiv lošeg zadaha i bakterija koje izazivaju propadanje zuba.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara