Za što je sve točno dobra kurkuma?

Za što je sve točno dobra kurkuma?

Foto: 123rf/Instagram

DALEKO od toga da je kurkuma nešto novo na tržištu. Tisućama godina istočni svijet zna za sve njene prednosti, no kako to obično biva sa superhranom, kako se kurkuma danas i naziva, moguće je da čak i ta super zdrava namirnica bude previše za vaše zdravlje. Sve što je jako zdravo, ako se koristi u prevelikim količinama, sigurno ima i kontraindikacije.

Za što je sve dobra kurkuma?

Doista je teško nabrojati zbog čega je sve kurkuma, taj pravi zlatni začin, toliko dobra, no pokušat ćemo izdvojiti njene prednosti:

Ona je odlično protuupalno sredstvo koje istovremeno podiže imunitet i ublažava upalna stanja. Odlično se bori protiv upala u usnoj šupljini kao i nevidljivih upalnih stanja u cijelom organizmu. Preporučuje se ljudima s kroničnim oboljenjima kostiju, ona smanjuje ukočenost i oticanje zglobova, pomaže ozdraviti jetru i zaustaviti njena oštećenja, odlično detoksicira jetru i organizam, potiče obnavljanje crijevne flore i utječe na povećanu proizvodnju dobrih bakterija, ima i izrazito jako protugljivično djelovanje, potom štiti srce i zaustavlja nakupljanje plaka na krvnim žilama, pomaže u regulaciji razine lošeg kolesterola, a dobra je pomoć kod liječenja dermatitisa, psorijaze i kožnih ekcema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
A s obzirom na to da je toliko zdrava, ljudi su je počeli masovno koristiti iako u većem obimu kurkuma doista može donijeti i negativne posljedice. Može smetati probavi i zdravlju želudca, a s njom bi posebno trebale paziti osobe koje pate od žučnih kamenaca, oni s poremećajem zgušnjavanja krvi, trudnice i dojilje.

Preporučuje se da dnevna doza ne smije prijeći 10 grama dnevno, pa se radije držite tog savjeta nego da zbog zdravlja pretjerate, posebno ako ste već i sami "navukli" na napitke s kurkumom u kombinaciji s jelima u kojima je koristite kao začin.

"Tjedan dana sam pila napitak s kurkumom, evo što mi se dogodilo"

Da dobijete maksimum iz tog zlatnog začina, nutricionistica i strastvena kuharica Keisha Luke otkrila je svoje metode uživanja u okusu i zdravstvenim prednostima kurkume. 

 

A post shared by Keisha Luke (@keishanutrition) on

Kad je koristi kao začin:

Obavezno je stavlja u kuhana jela, ali i u pečenja kad kurkumu miješa s drugim začinskim biljem te tako smanjuje upotrebu soli. Kurkuma daje poseban okus pečenim jelima, a obavezno je kombinira s paprom koji pomaže puno bolje apsorbirati kurkumu te tako ubrzati njeno djelovanje. Osim toga, kurkuma nije osjetljiva na toplinu pa se slobodno može "zapeći". 

Obavezno ga jede u riži i juhama.

Kad je koristi u napicima:

Dodaje ga napicima i smoothiejima, pogotovo kad koristi zeleno povrće, a često radi i čaj od kurkume u kombinaciji s cimetom i klinčićima (radi ga od pola čajne žličice kurkume, jednog štapića cimeta i dva klinčića na tri šalice vode), a čaj često miješa s mlijekom.

 

A post shared by Ashley (@fitmittenkitchen) on

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara