Zdrav odabir: Ovo su namirnice koje biste uvijek trebali jesti sirove

Zdrav odabir: Ovo su namirnice koje biste uvijek trebali jesti sirove
Foto: Pexels

VEĆ znate da neke namirnice, poput piletine, nikada ne biste trebali jesti sirove, ali znate li koje biste uvijek trebali jesti termički neobrađene?

Brokula

Kladimo se da vam je mama uvijek govorila da jedete brokulu kad ste bili dijete, ali ni ona možda nije znala da ju je bolje jesti sirovu nego kuhanu. Brokula sadrži velike količine fitokemijskog sulforafana koji pomaže u sprečavanju raka, srčanih bolesti, upala, depresije i još mnogih štetnijih zdravstvenih stanja. Studija iz 2008. objavljena u Journal of Agricultural Food and Chemistry pokazala je da naša tijela brže apsorbiraju sulforafan kada jedemo sirovu brokulu umjesto kuhanu. Drugo istraživanje iz 2009. također je otkrilo da kuhanje brokule na različite načine smanjuje razinu vitamina C.

Češnjak

Studija iz 2007. godine je otkrila da zagrijavanje češnjaka na 200°C tijekom šest minuta u potpunosti uništava antiagregaciju u češnjaku. Postoji još jedna zdravstvena korist od upotrebe sirovog češnjaka: "Studije pokazuju da toplina inaktivira enzim alliinaza", kaže nutricionistica Nancy Woodbury.

"Kuhajući češnjak 20 minuta u potpunosti ćete poništiti njegovo antibakterijsko djelovanje, a samo jedna minuta u mikrovalnoj uništit će 100 posto njegove sposobnosti da vam pomogne u borbi protiv raka", upozorava ona.

Borovnice

"Borovnice sadrže više antioksidanata nego bilo koje drugo voće, uglavnom zbog velike količine polifenola", kaže Julie Joffrion, stručnjakinja za fitness.

Ako ih jedete sirove, dobivate sve te prednosti. Istraživanje objavljeno u Journal of Agricultural and Food Chemistry pokazuje da termička obrada borovnica smanjuje razinu polifenola.

Crvene paprike

Pečene paprike brz su i jednostavan dodatak bilo kojem obroku, ali možda biste trebali razmisliti o tome da ih jedete sirove. Naime, one su odličan izvor vitamina C, a toplina ga može uništiti.

Kelj

Kelj sadrži spojeve koji se nazivaju glukozinolati, a kada dođu u kontakt s enzimom mirosinazom, pretvaraju se u drugačiji spoj koji pomaže u borbi protiv različitih bolesti. Međutim, toplina inaktivira mirosinazu, tako da vaš kuhani kelj nema ista svojstva u borbi protiv bolesti kao što ima salata od sirovog kelja, piše The Healthy.

Repa

Možda je ovo nekima iznenađenje, ali repu također možete jesti sirovu. U stvari, ona je tako i zdravija. Repa sadrži visoku razinu vlakana, folata (oblik vitamina B9), vitamina C i mangana - međutim: "Kuhana repa izgubi 25 posto folata i drugih vitamina i minerala", kaže medicinska sestra Rebecca Park.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara