Zašto kupujemo gazirana pića: Je li presudan samo okus ili postoji još nešto?

Zašto kupujemo gazirana pića: Je li presudan samo okus ili postoji još nešto?

Foto: Shutterstock

SVI SE MI često nalazimo u situaciji kada pri kupnji nismo potpuno sigurni koje bi gazirano piće mogli uzeti s police, no bez obzira na to, taj se izbor uglavnom svede na "baš to" piće koje uglavnom i kupujemo.

Naravno, u taj izbor velikim dijelom ulazi i okus, no posljednja studija psihologinje Sian Beilock sa Sveučilišta u Chicagu navodi kako naš odabir gaziranog pića u trgovini uvelike ovisi i o - obliku boce u kojoj se piće nalazi.

Studija Sian Beilock nalazi se i u njenoj knjizi, "Kako tijelo poznaje svoj um" (How the Body Knows Its Mind) u kojoj se bavi teorijom kako naše tijelo utječe na naš mozak. Da bi to demonstrirala, Beilock je provela studiju u kojoj odgovara na ovo krucijalno pitanje: kada odlučujete sviđa li vam se neki objekt, dovodite li odluku baziranu na tome je li taj objekt jednostavan za uzeti?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispred svojih 15 studenata postavila je dva kuhinjska predmeta; grabilicu (šeflju op.a.) i žlicu, a oba su predmeta bila postavljena na različite pozicije. Studente je zatim zamolila da objekt koji im se više dopada stave u kutiju. Studija je naposljetku dokazala kako je 63% ljudi preferiralo objekt koji je bio jednostavniji za uzimanje.

U 2008. godini Coca-Cola je redizajnirala bocu od dvije litre kako bi bila više obla i "vijugava", odnosno jednostavnija za držanje i ulijevanje u čašu. Beilock kaže kako je Coca-Cola prodavana daleko više negoli najbliža konkurencija, Pepsi. Jednaku studiju provela je i za manje boce, koje su također zabilježile veću prodaju.

Stoga, zaključak je - odlučite li se za neko gazirano piće u trgovini, velika je vjerojatnost da ste ga odabrali jer je među ostalim karakteristikama, jednostavno za držanje i ulijevanje.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara