Ford Kuga: U društvu najboljih

REGIONALNOM medijskom prezentacijom Ford Europa je predstavio svoj adut godine, prvi crossover u povijesti tvrtke. Više no atraktivan model donosi brojne novosti u okviru marke i šire, a na hrvatsko tržište dolazi potkraj ljeta.

Prvi kontakt s najnovijim Fordom potvrđuje snažan dojam proživljen još 2006. godine kada je u Parizu predstavljena studija Iosis X i napravljen prvi korak u stvaranju visokovrijednog proizvoda. Nema sumnje, posao je odlično odrađen, Ford je uspješno anulirao zakašnjeli debi u sve popularnijem crossover segmentu i (opet) ima proizvod velikih potencijala spremnih da ispune velika očekivanja.

Kao i prethodni noviteti, Kuga je još jedan model kreiran oko Fordovog "kinetičkog dizajna". Sve se vrti oko prije spomenutog Iosisa X, i što je puno važnije, Fordov estetski izraz uspješno je postavljen na visoke noge.

Moderno skrojeno tijelo Fordovog crossovera iz svakog se kuta nameće suvremenim linijama i dojmom moći, karakteristikama danas obveznim u borbi za naklonost kupaca. Svatko će se složiti da je Kuga originalna i oku ugodna, posebno onima koji vole vidjeti sportsku notu na (lakom) terencu za slobodno vrijeme.

Poseban trud u vidu premijere novih proizvoda kupci će itekako znati cijeniti. Kad je eksterijer u pitanju, vrijedi spomenuti kako je Kuga prvi europski model Forda dostupan s 19-inčnim naplatcima. To je model na kojem tvrtka premijerno predstavlja čak četiri nova naplatka, kao i nekoliko novih nijansi u paleti boja eksterijera.

Ista priča ponavlja se i iznutra. Za promjenu, prvo ćemo spomenuti prtljažnik, koji se sada skriva iza dvostrukih vrata - sustava već viđenog na PSA-ovim terenskim debitantima. Kapacitet mu je 360 l, odnosno 1.355 l kad su stražnja sjedala izvan funkcije. Za poželjni monovolumenski štih brine se dvostruka podnica i pretinac ispod sjedala.

Ponuda prostora za putnike je također na razini očekivanja. Vozač i suvozač imaju na raspolaganju 1.008 mm prostora za glavu i širinu u visini ramena od 1.422 mm, dok su u slučaju drugog reda sjedenja brojčane vrijednosti 987 i 1.395 mm. Kad su u pitanju stil i ergonomija, Kuga u najvećoj mjeri njeguje Fordova rješenja i visoke kriterije. Novost su nešto razigranije kombinacije boja, a za svaku pohvalu je i vrlo bogata oprema.

Tržišni debi označit će (samo) jedan motor i dvije verzije pogona. Dakle, jedini izbor ove godine će biti 2.0 TDCI dizelaš sa 136 KS i 320 Nm.

U kombinaciji sa standardno uvjerljivim Durashift šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, ovaj se motor pokazao odličnom mjerom, posebno u kombinaciji s pogonom na sve kotače.

Kuga u pogledu voznih karakteristika u potpunosti slijedi ostale Fordove modele i postavlja se na sam vrh segmenta. Uostalom, dovoljno je reći kako Kuga koristi modificirano podvozje hvaljenog Focusa i C-Maxa. U usporedbi s pripadnicima C segmenta, visina Kuge je povećana za 80 mm, međuosovinski razmak za 50 mm, a trag kotača za 43 mm. Nadalje, krutost šasije povećana je za 40 posto straga i 25 posto sprijeda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvjerljiva na cesti, Kuga se ne stidi ni silaska s asfalta. Laki tereni ne predstavljaju nikakav problem. Inteligentni AWD pogon na sve kotače zaslužuje pohvale i kada je potrošnja goriva u pitanju. Kuga prosječno troši 6,5 l/100 km i u zrak ispušta 169 g/km ugljik-dioksida, što je još jedan rekord u segmentu.

Potkraj godine ponuda će biti obogaćena 2.5-litrenim pet-cilindarskim benzincem snažnim 200 KS.

>> Baza automobila: Ford Kuga

Da se Ford ovaj puta itekako potrudio potvrđuju brojne premijere u okviru tvrtke. Tako je div iz Koelna po prvi puta serijski ponudio keyless sustav otvaranja i startanja motora. Tu su i prije spomenuti dvostruki poklopac prtljažnika u kojem se krije kamera za pomoć pri vožnji unatrag, s prikazom slike na 7-inčni zaslon.

S Mondea je preuzet Easyfuel sustav sprečavanja nadolijevanja "krivog" goriva. Opcijski se nudi i 230-voltna utičnica, kao i DAB (Digital Audio Broadcasting) prijemnik, kao i USB priključak i port za i-Pod.


Kad stigne na tržište, Kuga će se nuditi u kombinaciji dva paketa opreme. Osnovni Trend u seriji između ostalog donosi potpuni sigurnosni paket (ABS, ESP, TCS, 6 zr. jastuka), sportsku unutrašnjost, ručni klima uređaj, potpunu elektrifikaciju, putno računalo i 17-inčne naplatke.

Vanjski znak raspoznavanja Titanium razine su plava zatamnjena stakla, a od serijske opreme ističe tempomat, senzor kiše i svjetala, dvozonsku klimatizaciju i interijer djelomično presvučen kožom.

U ponudi će se naći i nekoliko paketa dodatne opreme, i to Style Pack (krovni nosači, zatamnjena stakla), Seasons Pack (panoramski stakleni krov 1.050 x 785 mm, grijanje pr. sjedala) i X Pack (18", kožni interijer, itd).

Fordov novitet definitivno ima sve preduvjete za uspjeh. Estetski privlačan model karakterizira prostran i funkcionalan interijer, kao i vrlo jaka tehnološka potpora u vidu naprednog podvozja, inteligentnog pogona na sve kotače i moćnog turbo-dizelskog motora. Pridodamo li svemu odličnu opremljenost i visok stupanj sigurnosti, stječe se dojam kako će Kuga harati europskim tržištem.

Tekst: M.N.
Foto: Ford, D.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara