Ford Mustang Bullit: Povratak legende
FORD je, kao i većina proizvođača u ostalom, za promociju često koristio filmove. Jedan od njih je i Bullit, svevremenski klasik koji je vječnu slavu donio ne samo glavnom glumcu Steveu McQueenu, već i svom najpopularnijem automobilu, Mustangu.
Radnja samog filma malo čime oduševljava, ali osmominutna scena potjere svrstala je Bullit u sam vrh popularne kinematografije. Niti jedan raniji film nije bio poput Bullita, ali mnogi kasniji su mu sličili. Gotovo svi moderni prikazi jurnjava automobilima vuku korijene iz Bullita i ako mislite da su filmovi poput Brzi i žestoki vrhunac, krajnje je vrijeme da pogledate 8 minuta Evanđelja po Bullitu.
Iako nije bez mana, niti jedan film dosad nije uspio na tako jedinstven način objediniti cool aute i najcool glumce. Zvuk, dinamika, pozadinska glazba i vješta vožnja svojevremeno najpopularnijeg glumca učinile su ovaj film bezvremenskim uzorom za svaki sličan pothvat.
Iako naknadno sniman, scenom dominira sirov i hrapav zvuk Mustangovog motora koji je kasnije postao jednom od njegovih glavnih odlika. S druge strane, u ulozi bad guya, nalazi se crni Dodge Charger, automobil koji bi u svakoj "realnoj" usporedbi daleko bolji automobil od Mustanga. Primjerak korišten za snimanje gotovo je u potpunosti tvornički, dok je Mustang doživio brojne izmjene, prvenstveno na podvozju, koje u serijskoj izvedbi zasigurno ne bi izdržalo brz tempo ulicama San Francisca.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Izvrsne vožnje Stevea McQueena, uz tek rijetku pomoć kaskadera, daju ovoj sceni dodatnu čar, ali ukupan dojam uprskan je pri kraju kad se Charger ne zabija u benzinsku postaju koja eksplodira, već samo produžuje ravno. Šteta, jer u svemu ostalom, ovo je jedinstvena i neponovljiva scena.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Povodom četrdesete godišnjice, Ford je odlučio predstaviti Bullit izvedbu sadašnjeg Mustanga. Tamnozelena boja prvo je što neodoljivo podsjeća na staru izvedbu, a pomniji pogled otkriva da su u istom stilu izvedeni i naplatci. Ipak, glavna se stvar krije pod haubom. Kao pravi muscle car i ovaj Mustang opremljen je V8 motorom. Iako je originalni Bullit Mustang raspolagao zapreminom od čak 6,4 litre, revival izvedbi je i 4,6 litara dovoljno. Ipak snaga je i više nego na razini zadatka, jer se radi o 320 KS i 440 Nm okretnog momenta.
U kombinaciji s petbrzinskim mjenjačem postiže maksimalnu brzinu od 244 km/h. Ojačana je i šasija, ugrađene nove opruge i kočnice. Preinake su zahvatile i ispušni sustav koji je posebno podešen prema zvuku filmskog Mustanga koristeći remaster DVD originalne snimke filma.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Unutrašnjošću dominiraju retro tonovi, a posebnu pažnju privlači oznaka na upravljaču dostupna i na poklopcu spremnika za gorivo. Kombinacija brušenog aluminija, crne kože i plastike u spartansko-američkoj maniri čine se kao puno bolja opcija od kojekakvih umetaka od skupih materijala dostupnih u drugim tuniranim verzijama.
Spomenimo da ovo nije prvi put da Ford koristi Bullit kao posebnu seriju Mustanga. Ne tako davno, 2001. također je izdana "special edition" izvedba, koja ipak nije ni približno atraktivna kao trenutna iz 2005.
Smatramo da je Mustang jedan od najbolje dizajniranih automobila danas; s jedne strane podsjeća na stari, a druge je još uvijek moderan. Na tom valu jaše i Bullit izvedba, dostupna od 2008. u nakladi od 7.700 primjeraka s cijenom od 31.000 dolara koja za prave fanove ne bi trebala predstavljati ozbiljniju prepreku.
Branimir Ivić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati