HSM informatika i Damir Hoyka realizirali umjetnički kalendar za 2004.
SLIJEDEĆI tradiciju svoje trinaestogodišnje suradnje s umjetnicima, informatička tvrtka HSM informatika odlučila je još jedanput napraviti iznimno zanimljiv spoj novih tehnologija i umjetničkog doživljaja.
Upravo predstavljeni poslovni kalendar tvrtke za 2004. godinu sastoji se od ekskluzivnih umjetničkih fotografija renomiranoga zagrebačkog umjetnika Damira Hoyke, koje je snimio na ovogodišnjoj regati u Vodicama, djelujući kao član posade jedrilice HSM informatike.
O umjetničkome diskursu toga projekta, ugledni likovni kritičar Darko Glavan kaže:
"Isto kao što skeneri, kamere i projektori iz bogata kataloga HSM informatike nude mnogostruke načine bilježenja, montažne analize i prezentacije stvarnosti, Hoyka je ovom prilikom podjednakom učestalošću iskazao svoje umijeće reportažne fotografije, impresionističkih zapisa ugođaja meteorološke kataklizme kao i virtuoznih predočavanja mogućnosti preobrazbe stvarnosti koje nudi mehaničko oko kamere. Iz krajnje sužena prostora jedrilice, Hoyka je iz smjelih i neobičnih rakursa snimao ne samo posadu u akciji nego i precizionističke kadrove jarbola i jedara koji su dosegnuli artističku usklađenost njegovih ponajboljih studijskih ostvarenja."
Zanimljiv je nastanak toga ciklusa fotografija, a deskribira ga sam Hoyka:
"Trebao je to biti običan opuštajući vikend na jedrenju... a tada su me zamolili da sa sobom uzmem svoj foto aparat i, ako mi se bude dalo, snimim pokoju 'neobaveznu' fotografiju da imamo za uspomenu. Znao sam da će mi se dogoditi ono što mi se svaki put u sličnim situacijama događa. Od trena kad primim foto aparat u ruke, svijet oko mene mi više ni na koji način ne može biti model za slučajnu, neobaveznu fotografiju. Da bih snimio neobaveznu fotografiju morao bih isključiti nagon za korekciju niza detalja koje bi u dotičnoj situaciji trebalo ispraviti; od odabira odgovarajuće žarišne dužine i zaslona objektiva, vremena ekspozicije, detaljnog podešenja kompozicije kadra, pravilnog osvjetljenja, optimalne rezolucije, postavke mizanscene i rasporeda stvari u njoj, eventualne višekratne repeticije kadra, do verbalnog i mimičkog stimuliranja ljudi u kadru kako bi se iz njih izmamio fotografski zanimljiv izričaj."
Uistinu, ciklus fotografija Damira Hoyke nastaloga na temelju inicijalnog impulsa art direktorice Blaženke Urbanke i s diskretnom, ali dosljedno provedenom dizajnerskom intervencijom Natalije Nikpalj Polondak, rezultira neuobičajenom, ali iznimno atraktivnom konvergencijom umjetničkoga i tehnološkog svijeta.
Uostalom, činjenica je da utjecaj novih informatičko-komunikacijskih tehnologija, a osobito Interneta, na sve segmente života i rada, uključujući i kulturu svakim danom sve više dokumentira interdisciplinarnu pojmovnost suvremenih umjetnosti. Tako se danas sve više tope granice između klasične likovne umjetnosti i komercijalnog dizajna, a upravo odgovarajuća tehnologija omogućuje neslućene mogućnosti koje suvremeni dizajn može iskoristiti.
Na toj tankoj niti koja i dijeli i spaja umjetnost i dizajn, HSM informatika od samih početaka djelovanja vješto balansira sa svojom širokom paletom proizvoda kompanija koje se bave desktop publishingom, od softverskih rješenja do uređaja s odgovarajućom programskom podrškom, ali i asortimanom pripadajućeg hardvera od digitalnih fotoaparata najpoznatijih svjetskih proizvođača poput Olympusa, Fujifilma i Canona do printera.
Stoga i ne čudi što je upravo HSM informatika odlučila kreirati ovaj, u konačnici, zahtjevan projekt, rođen u neobaveznom druženju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati