Lakše se odreći seksa nego cigareta, tvrde pušači

VEĆINA bi se pušača na mjesec dana radije odrekla seksa nego pušenja, a neki bi se prije okušali u bungee jumpingu ili skoku padobranom nego prestali pušiti.

Ispitivanje više od 2.000 pušača u šest europskih zemalja pokazalo je svu težinu nikotinske ovisnosti.

Iako ih 62 posto misli da je dolazak nove godine najbolji trenutak za prestanak pušenja, samo tri posto ih je to i učinilo, pokazalo je istraživanje.

´Velika većina pušača u tim zemljama želi se odreći cigareta´, rekao je dr. Alex Bobak iz antipušačke udruge SCAPE. ´Motivacije im ne nedostaje, no stvari zapinju u provedbi´, dodao je.

Gotovo 80 posto pušača u Velikoj Britaniji, 70 posto u Nizozemskoj, Francuskoj i Njemačkoj te više od 55 posto pušača u Belgiji i Španjolskoj radije bi se odreklo seksa nego mjesec dana živjelo bez cigareta.

Iako je 60 posto pušača u Europi spremno prestati pušiti kada bi to ugrozilo njihov ljubavni život, 35 posto ih je priznalo da to nikad nisu ni pokušali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Najjača motivacija za prestanak je briga za zdravlje, a potom zabrinutost za obitelj i cijena cigareta. Pa ipak, 62 posto onih koji su prestali pušiti ponovno je propušilo za manje od mjesec dana.

Koliko je jaka ovisnost o nikotinu svjedoči podatak da je čak 60 posto pušača nastavilo s tom navikom i nakon preživljenog infarkta.

´Od posljedica pušenja umire polovica svih dugogodišnjih pušača´, rekao je Bobak dodavši da im je za uspješan prestanak potrebna motivacija, odgovarajuće liječenje i potpora.

Unatoč dostupnosti brojnih programa i klubova za liječenje ovisnosti, samo je 22 posto pušača u Europi pomislilo zatražiti pomoć obiteljskog liječnika.

Istraživanje pokazuje da je, kada odlučimo prestati pušiti, za uspjeh ključno uskladiti pomoć, potporu liječnika i lijekove, naglasio je Bobek.

Ministri zdravstva Europske unije prošloga su tjedna odobrili zakon kojim se ograničava reklamiranje cigareta na televiziji i tisku.

Europska komisija, koja je sastavila zakon, misli da je zabrana reklamiranja nužna u borbi protiv pušenja u zemljama članicama, u kojima više od pola milijuna ljudi svake godine prerano umre od posljedica bolesti povezanih s pušenjem.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara