Malo tko je nije igrao: Stigla je prije dvije godine i potpuno zaludjela svijet

Malo tko je nije igrao: Stigla je prije dvije godine i potpuno zaludjela svijet
Screenshot: Epic Games

PRIJE dvije godine, 26. rujna 2017., stigao nam je Fortnite: Battle Royale, najpoznatija videoigra na svijetu za koju nam se čini da je s nama i puno dulje. Epic Games je pametno iskoristio hype oko battle royale žanra te od Fortnitea napravio megapopularnu igru koja je vrlo brzo prerasla okvire gaming svijeta i ušla u mainstream.

>Umire li Fortnite? Što se događa s najpopularnijom igrom na svijetu?

>Ovo je igra sa 112 milijuna igrača svakog mjeseca - izašla je prije 8 godina

Fortnite je razvio Epic Games i izbacio je 2017. Radi se o mrežnoj videoigri koja je dostupna u tri različita moda: Fortnite: Save the World, Fortnite: Battle Royale i Fortnite Creative. Kako su tada svi željeli imati battle royale mod u igri, za isto se odlučio i Epic Games. Tako je izvorni Fortnite: Save the World u prvih mjesec dana privukao milijun igrača, dok je besplatni Fortnite: Battle Royale za to trebao tek jedan dan, a u prva dva tjedna već ga je igralo 10 milijuna igrača. 

Fortnite je nastavio rasti i zahvaljujući sjajnim marketinškim potezima. U igru su stizali Thanos, Batman, John Wick, kroz skinove su se promovirale i NFL momčadi, a Marshmello je u igri održao i izrazito uspješan koncert. U zvijezde je lansirao Tylera "Ninju" Belvinsa, danas najpoznatijeg gamera na svijetu, za kojeg prije streamanja Fortnitea nije znao gotovo nitko. Padali su rekordi kada se poznati reper, tekstopisac i producent Drake pridružio Ninji na streamu, koji je istovremeno pratilo 628 tisuća ljudi. 

Popularnosti Fortnitea nije mogao pobjeći nitko. Klinci su flossali na svakom koraku, plesove iz igre izvodile su i zvijezde poput Antoinea Griezmanna, a gotovo pola engleske nogometne reprezentacije zajedno je igralo Fortnite za vrijeme Svjetskog prvenstva u Rusiji na kojem su osvojili četvrto mjesto. Harry Kane je jednom izjavio kako to pomaže da se zbliže igrači iz različitih klubova. 

O uspjesima Fortnitea pisali su svi svjetski mediji. Epic Games se početkom godine pohvalio da Fortnite ima 250 milijuna registriranih igrača. Kada bi bio zemlja, bio bi peta najmnogoljudnija zemlja na svijetu. Svaki mjesec Fortnite je igralo više od 70 milijuna igrača, a oni najbolji završili su na prvom Fortnite svjetskom prvenstvu, na kojem su se, pogađate, ponovno rušili rekordi. Kyle "Bugha" Giersdorf postao je prvi svjetski prvak i osvojio je tri milijuna dolara, najveći nagradni fond dodijeljen pojedinačnom igraču u povijesti esporta. Iako još nije ni punoljetan, ovaj je tinejdžer iz SAD-a gostovao u najpopularnijim svjetskim TV emisijama. 

Foto: EPA-EFE

I onda je stigla 10. sezona u kojoj je Epic Games u igru uvrstio B.R.U.T.E. robote koji su toliko jaki da omogućuju i lošijim igračima da pobijede. Ponovno je Fortnite bio megapopularan, ali ovog puta u drugom kontekstu. Inicijativa da se sporni roboti maknu iz igre #removethemech preplavila je Twitter i postala najpopularniji hešteg na toj društvenoj mreži. Epic Games je odbio slušati igrače i danas bilježi velik pad. Čak četvrtina pogledanog sadržaja manje u 30 dana te isti pad u broju igrača koji streamaju igru - naznaka su da igrači danas ne trpe i da neće ni trpjeti. 

Međutim, uskoro će završiti i 10. sezona i roboti će otići, u Fortnite će stići nova promocija i tada ćemo vidjeti koliko je Fortnite zaista jak i može li se vratiti. Bez obzira na sve, Fortnite je zauvijek promijenio industriju videoigara i čitav gaming svijet. Koliko utječe na mlađe generacije, potvrđuje i anegdota da su Keanua Reevesa na cesti djeca zaustavljala kao "onog lika iz Fortnitea" misleći na Johna Wicka. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara