Mazda 2 1.25 Plusline: Visoki sjaj gradske klase

NAKON više od dvije godine egzistencije na hrvatskom tržištu najmanja Mazda  i dalje slovi kao jedan od predvodnika niže klase. Uvjerljive vozne osobine, visoka kvaliteta i bogata oprema upakirani u praktičnu kutijastu karoseriju glavne su odlike nasljednika u nas cijenjenog Demia, no nažalost tu je i povisoka cijena, jedina prepreka na putu k uspjehu.

Plusline II: Za one koji žele više

NAJVEĆA novost u ponudi dvojke je novi paket opreme Plusline II. Vrlo izdašni paket čini ovaj automobil ugodnim suputnikom i jednim od najopremljenijih u klasi.

Već pri ulasku u automobil uočava se šminkerska dekoracija u vidu letvica pragova u imitaciji kroma s plavim natpisom imena modela. Daljnja stilska novina nastavlja se dekorom u plavoj boji od glatke i tvrde plastike razmještenim oko podnožja ručice mjenjača i na oblogama vrata. Naravno, presvlake sjedala su također u plavoj boji,  pa model sada uz obilje prostora putnicima nudi i efektno uređen interijer.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija

Prave vrijednosti paketa Plusline II do izražaja dolaze, kako u svakodnevnoj vožnji, tako i pri odlasku na godišnji odmor. Ručni klima uređaj opremljen je peludnim filtrom, a tu je još i potentni audio-sustav s CD-om, šest zvučnika i komandama na upravljaču.

Elektrifikacija je potpuna, što znači da vozačev podizač prozora ima prekretnu i one-touch funkciju, a električno podešavanje vrijedi i za retrovizore, koji su usput rečeno i grijani.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija

Pridodamo li svemu tome vanserijsku sigurnosnu opremu koju između ostalog čini ABS potpomognut EBD-om, te čak osam zračnih jastuka, jasno je da Mazda osim titule najprostranijeg u klasi, pretendira i na onu vezanu uz opremljenost.

Isti motori

Ponuda motora u proteklom vremenu nije se mijenjala. Kupac na raspolaganju ima tri benzinska i jedan dizelski motor, a mi smo na testu imali najslabiji benzinac u ponudi. 1.25-litarski motor s dva bregasta vratila i 16 ventila djelo je Yamahe, a razvijen je polovicom 1990-tih za potrebe Ford Fieste.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija

Sa 75 KS i 110 Nm se u Mazdi snalazi sasvim dobro. Na sportske performanse može se zaboraviti (0-100 km/h za15,1 s; 163 km/h), što u ovom slučaju i nije toliko bitno. S druge strane, odličan mjenjač, solidne kočnice i neutralno ponašanje na cesti čine dvicu dobrom bazom i za snažnije motore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovako motorizirana Mazda kod smirenijih vozača i manjeg opterećenja ne pokazuje slabosti. Tada je i potrošnja goriva korektna, tek oko sedam litara. Zahtjevniji gradski uvjet, upaljen klima uređaj i više od dva putnika signaliziraju nedostatak snage. Motor je tada potrebno tjerati u više okretaje, što dovodi do povećane buke i potrošnje goriva.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija

Cijena i dalje visoka

Testirani primjerak s baznom motorizacijom i paketom Plusline II u potpunosti ispunjava očekivanja. Odlična mehanika, te vanserijska prostranost i praktičnost standardne su odlike modela, a sada im se pridružuje i vrlo bogata oprema.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija

Glavni kamen spoticanja još uvijek je povisoka cijena. Testirani primjerak s metalik bojom stoji 103.751 kuna, što definitivno nije malo, čak i kada je u pitanju automobil  koji nema niti jednu ozbiljnu manu. 

Stvar donekle spašavaju učestale prodajne akcije. Tako je trenutno moguća kupovina Mazdi na kredit uz subvencioniranu kamatnu stopu od 1,99 %.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija

Kombinacija atraktivnog Mazdinog dizajna i Fordove mehanike (mjenjač i ovjes najbolji u klasi) te činjenica da se za ovaj novac dobiva automobil dostojan obiteljske uloge čini Mazdu 2 pametnom kupnjom. I ne zaboravite, Mazda daje tri godine garancije na mehaniku.

>> Test Mazde 2 1.25 CE možete naći ovdje

>> Test Mazde 2 CD 68 TE možete naći ovdje.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara