Mercedes CL: Tehnologija u službi tišine
VELIKA ulaganja Mercedesa u razvoj novih tehnologija i primjenu istih još su se jednom isplatila. Ovaj put ona se tiču tzv. aero-akustike ili jasnije, smanjenja buke u vožnji. Nova CL klasa je najtiši automobil u svojoj klasi. Nije presudno u izboru automobila, ali će svakako goditi malobrojnim vlasnicima.
Nakon modela SLK koji je prije nekoliko mjeseci proglašen najtišim roadsterom istom se titulom okitila i CL klasa. Iako na prvi pogled zvuči kao lagan cilj, za postizanje niske razine buke potrebno je usuglasiti brojne komponente vozila i u obzir uzeti najrazličitije parametre. Prvi je svakako aerodinamika, a u tom pogledu CL klasa raspolaže s koeficijentom otpora zraka od 0,27, što je 3,5 posto niža vrijednost u odnosu na prethodnika.
Posebna pozornost posvećena je detaljima. Sustav zatvaranja vrata, izvedba vanjske površine A nosača, bočna stakla debljine 6 mm - samo su neka područja zahvaćena aero-akustikom. U slučaju Mercedesa ide se još dalje, pa odgovarajući oblik poprimaju metlice brisača, veza vanjskih retrovizora s karoserijom, pa čak i brtvljenje između stražnjeg stakla i poklopca prtljažnika.
Tek nakon postizanja optimalne siluete vozila s minimalnim čeonim profilom i optimalnom izvedbom dosjeda na red dolazi izolacijski materijal i izvedba ispušnog sustava.
Procedura mjerenja ostala je ista kao i kod SLK roadstera koji je testiranjima podvrgnut prije nekoliko mjeseci. Dakle, "zrcalnom" metodom s konkavno zakrivljenim detektorom smještenim tri metra iznad i pet iza vozila mjeri se cjelokupna zvučnu kulisa skenirajunjem zvučnog traga.
Tako je utvrđeno da pri brzini zračne struje od 140 km/h razina buke u predjelu glave vozača iznosi 66 decibela. Primjera radi, kod većine automobile ta je vrijednost nerijetko i 10 % viša.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati