Mercedes CLK - osvježenje u pravo vrijeme
S TOPLIJIM danima sve aktualniji postaju sportski automobili. Među njima posebno su zanimljive coupe i cabriolet izvedbe modela srednje klase u koje spada Mercedes CLK. Kako bi modelu osigurao veću konkurentnost, Mercedes je ponudu proširio zanimljivim motornim izvedbama.
Dizelska premijera
Model se sada nudi u tri nove izvedbe pokretane šestcilindarskim motorima, među kojima je posebno zanimljiv CLK 320 CDI. Moderni dizelaš s direktnim ubrizgavanjem goriva razvija 165 kW/224 KS i 510 Nm (pri samo 1.600 o/min), a usuglašen je sa jednako inovativnim 7G-Tronic automatskim mjenjačem. Ovako motorizirani coupe postiže 100 km/h za 6.9 (cabriolet 7,2 s), a maksimalna brzina iznosi okruglih 250 km/h.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Impresivne performanse potencirane su skromnom potrošnjom goriva od oko 7.5 odnosno 7.2 l/100 km kod izvedbe sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Po prvi puta motor je dostupan i na kabrioletu, a uskoro će mu društvo činiti slabiji četiri-cilindarski dizelaš od 110 kW/150 KS i 340 Nm. U ovom slučaju performanse su osjetno smirenije (10.2 s, 221 km/h), a i potrošnja je u prosjeku petnaestak posto niža.
Benzinska rapsodija se nastavlja. Prvi među novitetima je CLK 280 koji donosi 36 % više snage i 25 % više zakretnog momenta u odnosu na prethodnika (CLK 240). Trolitraš razvija 170 kW/231 KS i 300 Nm i omogućuje solidne performanse. Ubrzanje do 100 km/h kod obje karoserijske varijante traje ispod 8 sekundi, maksimalna brzina je poslovičnih 250 km/h, a prosječna potrošnja niža od 10 l/100 km.
Posljednji u nizu noviteta je CLK 350 ispod čijeg poklopca se nalazi jedan od najsnažnijih šest-cilindarskih motora zapremine do 3.5 litara. 200 kW/271 KS maksimalne snage i 350 Nm okretnog momenta nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Šest i kusur sekundi za postizanje 100 km/h zasititi će mnoge, ali ipak ne sve.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Malenom broju sretnika kojima cijena ne igra veliku ulogu, a donji limit je V8 motor, Mercedes nudi dvostruki izbor. Prvi je CLK 500 s 306 KS, a drugi CLK 55 AMG s 5.5 litarskim V8 motorom od 367 KS i AMG-Speedshift pet-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Make-up donosi mladost
Druga generacija modela predstavljena je 2002. godine, a do danas je prodana u više od 200.000 primjeraka. Kako bi nastavio putovima uspjeha, CLK u ljeto ulazi osvježenog izgleda.
Redizajnirani odbojnici s izraženim otvorima donose uvijek dobrodošlu dinamičnost. Istu ulogu na boku preuzimaju aluminijski naplatci novog dizajna čiji promjer, ovisno o paketu opreme, iznosi 16 odnosno 17 inča.
Malo luksuza nikad nije naodmet, pa je ovdje pristup bio dobro poznat. Ponešto kroma i poneka preinaka maske hladnjaka stari su recept, baš kao i distinkcija putem specijalnih sportskih paketa.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Promjene interijera nisu previše značajne. Naglasak je stavljen na ugođaj postignut upotrebom novih kombinacija boja i detalja iz nekoliko vrsti materijala. Razine Avantgarde i Elegance sada se znatnije razlikuju, a u obje varijante koža se nudi uz doplatu.
Cijene zasada nisu poznate, što i nije toliko značajno s obzirom na profil potencijalnih kupaca. Naime, Mercedes-Benz CLK je bio i ostao automobil rezerviran za uski krug ljudi, barem kad je u pitanju Hrvatska. Kao utjeha ne može poslužiti ni čekanje na prve polovne primjerke, jer CLK, kao i njegov manji brat SLK, nevjerojatno dobro drže cijenu.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati