Motorni Oscari ostaju u rukama BMW-a

ČETVRTU godinu zaredom BMW osvaja titulu proizvođača najboljeg motora. I ne samo to, bavarski strojograditelji osvojili su nagrade u još pet kategorija, a slijede ih VW koncern i Toyota s dvije te Porsche i Subaru  s jednom nagradom.

Žiri kojega čini 65 etabliranih autonovinara iz 32 zemlje odlučio je nastaviti starim putem. Tako nove stare pobjednike imamo u većini kategorija, a tek u nekoliko kategorija došlo je do, ne odveć, značajne rošade. Krenimo redom.

BMW-ov tri-litreni redni šest-cilindarski motor s twin-turbo tehnologijom definitivno s ponosom može naslijediti prethodnika poznatog iz M3. Kao i prošle godine, ovaj je motor opet zaslužio dvostruku krunu.

Osim što je proglašen najboljim u ukupnoj konkurenciji, ovaj je tehnološki dragulj najbolji i kad su u pitanju motori zapremine od 3,5 do 3 litre. Jednake pohvale zaslužuje 5.0 V10, najbolji u prošle dvije godine, a sad "tek" broj 1 u konkurenciji motora zapremine preko 4 litre.

Da su u BMW-u na dobrom putu potvrđuje nagrada za najbolji novi motor, koja je dopala dvolitrenog twinturbo dizelaša. Priču o BMW-ovim uspjesima nastavlja 4.0 V8 motor, a zaključuje 1.6 Turbo motor razvijen u suradnji s PSA koncernom. Nema sumnje, BMW definitivno radi dobre motore.

Na dobrom putu je i VW koncern, kojem sve bolje ide otkako je pokrenuo gamu FSI i TSI motora. Upravo su ti motori odnijeli značajne pobjede, 1.4 TSI u konkurenciji motora zapremine 1.0 do 1,4 litre, te 2.0 TFSI u kategoriji zapremine od 1,8 do 2,0 litre.

Jednako uspješna je i Toyota. Kao i prošle godine, priznanja su osvojili 1-litreni motor iz Ayga te 1.5 HSD pogon iz Priusa. U odabranom društvu našla su se još dva turbaka, Porscheov 3,6-litreni iz modela 911 Turbo (i GT2), te Subaruov 2,5 motor.

Stvar je sasvim jasna. I ovogodišnji pobjednici jasno pokazuju da razvoj motora ide u smjeru "downsizinga". Smanjivanje radnog volumena motora, s jedne, i ugradnja prednabijanja, s druge strane, dobitno su rješenje, i to bez obzira o kojem tipu motora govorimo. Potrošnja goriva je u prvom planu, što s obzirom na galopiranje cijena energenata nije začuđujuće. No, kad su oni najbolji u pitanju, optimizacija nije utjecala na performanse. Naprotiv, radi se o motorima koji itekako zadovoljavaju u svoj radnom okruženju. Uostalom najbolji novitet, BMW-ov dvolitreni dizelaš razvija 204 KS, a prosječno troši tek 5,2 l/100 km.

Konačni rezultati

Najbolji novitet:
BMW 2.0 Twin Turbo Diesel - 123d (2007. g; BMW 3.0 Twin-Turbo)

Najbolja potrošnja: 
Toyota 1.5 Hybrid Synergy Drive - Prius (i 2007. g)

Najbolji sportski motor:
Porsche 3.6 Turbo - 911 Turbo, GT2 (2007.g: BMW 5.0 V10)

Do 1.0 l
Toyota 1.0 - Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1 (i 2007. g)

1-1.4 l
Volkswagen 1.4 TSI Twincharger - Golf, Tiguan, Touran, Jetta (i 2007. g)

1.4 - 1.8 l
BMW-PSA 1.6 Turbo - MINI, Peugeot 207, 308 (i 2007. g)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1.8 - 2.0 l
VW 2.0 TFSI - Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Škoda Octavia (i 2007. g)

2.0 - 2.5 l
Subaru 2.5 Turbo – Impreza, Forester,  (2007 g: BMW 2.5)

2.5 - 3.0 l
BMW 3.0 Twin Turbo -135, 335, X6 (i 2007 g)

3.0 - 4.0 l
BMW 4.0 V8 - M3 (2007, g: Porsche 3.6 Turbo)

Preko 4.0 l
BMW 5.0 V10 (i 2007 g)

Sveukupni pobjednik (IEOTY 2008)
BMW 3.0 Twin Turbo - 135, 335, X6 (i 2007. g)

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara