Nissan Pathfinder 2.5 SE - veličina je bitna

OTKAKO je Carlos Ghosn uzeo stvar u svoje ruke Nissanu ide sve bolje. Globalna politika urodila je plodom. Gama modela, poglavito terenskih, nikad nije bila bogatija i atraktivnija, a na europsko tlo po prvi put je stigao i Pathfinder. Koliko uspješno je treća generacija modela prilagođena europskom ukusu pokušali smo se uvjeriti na izvedbi s 2.5 dCi motorom i početnom razinom opreme.

Iako Pathfinder spada u red modela namijenjenih sjeverno-američkom tržištu, već je oduševljenje konceptom Dunehawk prikazanom 2003. godine na frankfurtskom salonu dalo naslutiti kako postoje potencijali da se, ako ne isti, onda barem sličan model nađe i na Starom kontinentu.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Pogled s visoka

Pathfinder je većim dijelom ostao dizajnerski sličan studiji čime je zadržao atraktivnost, ali i prepoznatljiv Nissanov izričaj. Osim što iz svakog kuta djeluje impozantno ostavljajući ostale sudionike u prometu zatečenim njegovom robusnom pojavom, Pathfinder doslovno nabija komplekse vlasnicima većine drugih SUV-ova.

Razlog je jednostavan. Kupci ovog profila redovito traže moćan izgled svog limenog ljubimca, a u tom pogledu je ovo vozilo neprikosnoveno. Najupečatljiviji signal vozilo daje sprijeda, gdje povišen nos automobila počinje otprilike na razini krova osobnog automobila.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Isti dojam odašilje sandučasti oblik karoserije koja se propinje na 1.85 metara visine, baš kao i kamionski kotači promjera 17 inča s gumama mjera 255/65 R17.

Robusnost naglašena uglastim dizajnom i više nego masivnim vanjskim elementima daje naslutiti da je Pathfinder više od SUV modela. S druge strane, na vozilu se može naći i poneki estetski dodatak poput trendi ručica za otvaranje stražnjih bočnih vrata (na C nosaču) i masivnih krovnih nosača.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Sve u svemu, Pathfinder u pogledu vanjskog dizajna nema zamjetnih nedostataka, što je s obzirom na američke korjene odličan uspjeh Nissanovog dizajnerskog odjela.

Monovolumenska praktičnost

Pathfinder vanjskim mjerama ne prelazi standarde klase (4.740x1.850x1.763 mm), ali zato posjeduje najprostraniju putničku kabinu koje se ne bi postidjele niti obiteljske limuzine.

Limuzinsko ozračje u unutrašnjosti prava je novost za ovaj segment. Zavidna prostranost vidljiva je u prva dva reda sjedala, dok u trećem zadovoljni mogu biti samo oni nižeg rasta. Da, Pathfinder raspolaže sa sedam sjedala raspoređena u tri reda.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kao i kod modernijih monovolumena otvorena je mogućnost preklapanja sjedala, kao i regulacije nagiba naslona u drugom redu. Ovisno o konfiguraciji, na raspolaganju je od 190 do čak 2.091 litara tovarnog prostora.

Nadalje, tu je i opcija preklapanja suvozačkog sjedala kada je moguće u utrobu vozila pohraniti predmete duljine do 2.8 metara, što je apsolutni rekord klase.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Sve u svemu, može se računati s ukupno 64 kombinacije slaganja čime ovaj model staje uz bok obiteljskim monovolumenima.

Prvoklasni komfor prati ugodan dizajn interijera. Prednja armatura je izvedena vrlo jednostavno, što ne znači da nije oku ugodna. Naprotiv, sve je na svojem mjestu, a prigovora nema niti na kvalitetu izrade. Jedinu pokudu zaslužuje tvrda i mjestimice neugledna plastika, koja je na vozilu ove cijene ipak neprimjerena.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Što se tiče opreme u ponudi su dvije razine (bazni XE je povučen) koje prikazuju vozilo u dva različita svijeta. Bazni SE kakav smo imali na testu čini automobil vrlo ugodnim i sigurnim radnim strojem za svaki dan.

Oni željni ekskluzive u vidu xenon svjetala, kožnih sjedala i inteligentnog ključa morat će odabrati 50.000 kuna skuplju LE razinu s kojom model može konkurirati najistaknutijim predstavnicima segmenta.

Solidan na cesti, neuhvatljiv na terenu

Testni primjerak pogonio je 2.5-litarski četiri-cilindarski dizelaš (Euro III norma) iz YD serije motora kojoj pripada i manji 2.2-litarski dostupan na X-Trailu.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Radi se o jedinom motoru u ponudi kojem će se uskoro pridružiti 4.0 V6 benzinski motor od 269 KS i 385 Nm. Uglavnom, 2.5 dCi raspolaže pozamašnom snagom od 128/174 kW/KS koje razvija pri 4.000 o/min, dok impresivnih 403 Nm zakretnog momenta isporučuje pri 2.000 o/min.

>> Nissan Pathfinder u bazi automobila.

Serijski dolazi u kombinaciji s šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, a u ponudi je i pet-stupanjska automatika s mogućnosti ručne izmjene, inače posuđena od Infinitija.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Ova kombinacija u praksi odlično funkcionira omogućavajući vozilu teškom preko dvije tone da ubrza do 100 km/h u 12.3 sekundi i postigne maksimalnih 175 km/h. Potrošnja goriva se tijekom testa kretala oko deset litara.

Model je postavljen na H-Frame krutu šasiju kakvu koriste modeli X-Terra, Armada i Titan, koja je dodatno ojačana i prilagođena europskim standardima. Ovjes je neovisan sprijeda i straga, neuobičajeno za terenac, ali vrlo korisno za osvajanje dodatnih poena u vidu agilnosti i udobnosti na cesti.

Naime, usprkos povećim gabaritima (i terenski odmjerenom upravljaču) upravlja se vrlo lako, a ponašanje na cesti je predvidljivo. Osim logičnih problema s parkiranjem pažnju valja usmjeriti pri naglim promjenama smjera, kada valja uzeti u obzir o kakvom se vozilu radi.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Terenske aspiracije vozila stavljaju cestovne performanse u sjenu njegovih vanasfaltnih mogućnosti. Najpravednije bi bilo kazati da je Pathfinder terenac zamaskiran u koži SUV-a u prilog čemu govori njegova arhitektura i odlično snalaženje izvan asfalta. Opremljen 4x4 All-Mode pogonom s reduktorom (pr. omjer: 1:2.596), Pathfinder teško nailazi na nepremostive prepreke.

Službeno, kut uspona iznosi 33 stupnja, kut silaska je 25 stupnjeva, a udaljenost podnice vozila od tla čak 254 mm. Na raspolaganju su četiri opcije pogona. Prva je pogon na stražnje kotače koja se najčešće koristi. Korak dalje je opcija Auto, kod koje sustav u sprezi s ESP+ programom kontrolira distribuciju snage na svaki od kotača.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Silaskom s asfalta preporuča se uključivanje permanentnog pogona na sve kotače u omjeru 50:50, a ukoliko to ne pomogne na raspolaganju je i prije spomenuta redukcija.

Opravdano skup ili...?

Kad se jednom odluči, kupac neće imati velikih problema u biranju izvedbe. Kako benzinac (4.0 V6) još nije u ponudi dilema oko motora nema. Isto vrijedi i za ponudu opreme koja je podijeljena u dvije razine. Stoga, jedina preostaje izbor mjenjača, dok će razinu luksuza diktirati platežne mogućnosti. 

>> Pregled modela možete vidjeti ovdje.

Jedan od jačih aduta ovog modela svakako je i cijena, koja u slučaju testnog primjerka (2.5 dCi SE) iznosi 340.000 kn. Iako nemala, ona je i dalje zamjetno manja od direktnih suparnika.

Izveden u maniri SUV modela Pathfinder pomiruje pozitivne strane robusnog terenca pružajući svom vlasniku velike mogućnosti korištenja. Osim uvjerljivih terenskih osobina Nissanov novajlija donosi vanserijsku praktičnost. Tri reda sjedala, preko dva kubika tovarnog prostora i limuzinsko ozračje odlike su koje valja imati na umu pri razmatranju Pathfindera kao svakodnevnog pratioca.

>> Ostale fotografije možete vidjeti ovdje.

Važnija serijska oprema (razina SE):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

ABS/EBD/NBAS

ESP + TCS

Aktivni nasloni za glavu sprijeda

Senzor kiše

ALL MODE elektronska kontrola pogona
Reduktor s mogučnošću H/L prijenosa

Tempomat

Automatski klima uređaj

Daljinsko centralno zaključavanje

Servo volan podesiv po visini

Vozačevo sjedalo podesivo po visini
Spremnik ispod sjedala, pretinac za naočale...

El. podizači svih stakala

El. pokretani i grijani bočni retrovizori

Audio-sustav (RDS radio, 6xCD, 6 zvučnika)

Digitalni kompas

Putni kompjutor

Isofix sustav

Djeljiva druga klupa (60:40:20)

Djeljiva zadnja klupa (50:50)

Alu dekor

Četiri 12V utičnica

Prednje maglenke

17" alu naplatci, gume: 255/65 R17

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Metalik boja

5.000

Nissan Pathfinder 2.5 dCi SE

340.000

Cijena testiranog vozila

345.000

Cijena top modela (2.5 dCi LE A/T)

400.000

Garancija na vozilo iznosi tri godine ili 100.000 km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara