Renault: Struja u autima od 2011. godine

Renault: Struja u autima od 2011. godine

KAO ŠTO se i očekivalo Renault u suradnji sa svojim partnerom Nissanom nastavlja s popularizacijom ideje o električno pogonjenim automobilima. Posljednja novost je predstavljanje novog prototipa, kao i potvrda serijske proizvodnje za 2011. godinu.

Renault Kangoo Be Bop Z.E. koncept je nastavak priče koja je sada još bliže vrhuncu radnje, najavljenoj serijskoj proizvodnji električno pogonjenog Kangooa u dostavnom izdanju.

Također, potvrđena je i električna limuzina, i to za potrebe izraelskog tržišta na kojemu će premijerno biti predstavljena potpuno funkcionalna mreža tzv. električnih punionica.No, što nas sve čeka moći ćemo vidjeti već dogodine kad će Nissan na američkom i japanskom tržištu lansirati novi model s potpuno električnim pogonom.

Što se samog prototipa tiče, već se iz samog imena može razlučiti čiju osnovu koristi, kao i koja mu je osnovna karakteristika (Z.E – Zero Emisssions). Karakterizira ga elektromotor snage 44 kW/60 KS (i 190 Nm), koji se vrti do 12.000 o/min.

Pogonski sklop ne posjeduje klasičan mjenjač, a energijom se napaja iz vrlo kompaktnih i laganih Li-Ion baterija koje isporučuje AESC (Automotive Electric Supply Corporation), joint venture tvrtka Nissana i NEC-a. S obzirom na kompaktnost baterije se mogu postaviti na različite pozicije, a u ovom prototipu ugrađene su odmah ispod prednje armature.

Renault tvrdi kako ove baterije i nakon šest godina korištenja zadržavaju minimalno 80% kapaciteta. Ovdje je u pitanju 15 kWh što je dovoljno za autonomiju od 100 km, odnosno oko 160 km u slučaju krajnje proizvodne izvedbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Punjenje se odrađuje putem utičnice smještena u prednjem dijelu vozila, a priključenjem na kućnu mrežu (10-16A/220V) postupak punjenja traje od šest do osam sati. Postoji i mogućnost priključenja na trofazni priključak (32A/400V), kada za punjenje na 80% kapaciteta treba svega pola sata. Ukoliko se pak suradnja s njemačkim RWE pokaže uspješnom možemo očekivati daljnju standardizaciju i vrijeme punjenja skraćeno na svega 20 minuta.

Kako bi prototip bio oku ugodniji, ali i imao optimalne performanse s obzirom na ograničene mogućnosti pogona, Renault je prototipu podario bolju aerodinamiku, a vozilo je i spušteno za 20 mm.

Prednja i stražnja svjetla koriste LED tehnologiju, a temeljito je revidiran interijer.

Od zanimljivosti tu je pokazivač napunjenosti baterija postavljen na dvije pozicije, na instrumentnoj ploči i vanjskoj površini vrata. Atraktivne vanjštine, Be Bop u Z.E. izdanju koristi Dunlopove SP Sport MAX pneumatike mjera 205/45 R18, a maksimalno postiže 130 km/h.

M.N.
Foto: Renault

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara