Toyota Urban Cruiser: Drugačiji s razlogom

Toyota Urban Cruiser: Drugačiji s razlogom

USPRKOS nezavidnom stanju na svjetskom tržištu Toyota nastavlja s obogaćivanjem game atraktivnim lifestyle proizvodima. Nakon malenog iQ na hrvatsko tržište stiže Urban Cruiser, dinamični gradski crossover zanimljivih karakteristika.

Već samom činjenicom kako Urban Cruiser nema prave konkurencije novi Toyotin model izaziva interes. U načelu, radi se, kako samo ime govori, o urbanom crossover vozilu. Iako je za povezati gradske uvjete vožnje i terensku robusnost potrebno podosta mašte, opravdanost razvoja ovog modela ipak postoji, pogotovo nakon što pokaže što uistinu nudi.

Najkraće rečeno, projekt Urban Cruisera se zasniva na tri osnovna načela: kompaktnost, čvrstina i ekološka prihvatljivost. Istini za volju, otprilike iste atribute nalazimo i na planetarno uspješno RAV4, no sada se sve to nudi u još većoj mjeri, ali i u manjem pakiranju.

Već u prvom vizualnom kontaktu Urban Cruiser ne skriva terenske gene. Robusnost i čvrstina izbijaju iz svakog dijela vozila, no bez ikakvog nesklada i pretjerivanja. Kada kažemo kompaktno pakiranje, dovoljno je reći kako se isti zadovoljava s manje od četiri metra duljine, odnosno kako je od prije spomenutog RAV4 kraći 385, uži 90 i niži 195 mm, dok je razmak između osovina manji za okruglih 100 mm.

Dopadljivo skrojena vanjština usprkos mišićavom izgledu krije sasvim zadovoljavajuću karakteristiku i po pitanju aerodinamike, kao jednog od ključnih uvjeta ekološke prihvatljivosti.

Primjera radi, koeficijent otpora zraka iznosi 0,315, a valja spomenuti kako je posebna pažnja posvećena opstrujavanju zraka, kako preko krova i spojlera, tako i u donjem dijelu vozila, gdje je primjerice ugradnja prednjih i stražnjih zakrilca kotača značajno smanjila turbulencije oko lukova kotača.

Da se radi o vozilu spremnom da siđe s asfalta i kad ga ne snimaju kamere govori posjedovanje odgovarajuće zaštite podnice, kao i dodatna plastična zaštita donjeg postroja. Nije naodmet reći kako se automobil serijski postavlja na 16-inčne pneumatike mjera 195/60.

Premda malen izvana, Urban Cruiser se nema čega postidjeti u kabini. Prostranost je  zadovoljavajuća, što ne čudi s obzirom na iskustva stečena na ostalim Toyotinim "minijaturama". Na sve se nadovezao i prtljažnik kapaciteta 314 litara koji se preklapanjem stražnjih sjedala može povećati na 749 litara.

Komfor bi trebao u potpunosti zadovoljiti ciljanu skupinu potencijalnih kupaca, a i isto vrijedi i kada je u pitanju korišteni stil, kao i kvaliteta izrade.

Osim sportskih prednjih sjedala nudi se dvije vrste stražnjih sjedala: 2WD model ima 60:40 raspodjelu sjedala sa pomicanjem, regulacijom kuta naslona i preklapanjem, a sjedala kod AWD modela su dvostruko preklopiva. Pretinaca ne nedostaje, a isto vrijedi i u pogledu otvorenih odlagališta i držača za boce.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ostvarivanju cilja iz trećeg poglavlja, a to je ekološka prihvatljivost, od najveće pomoći su unaprijeđeni motori, usuglašeni s modernom tehnologijom. Premda je u ponudi i model s prednjim pogonom, u centru pažnje ostaje AWD izvedba koju karakterizira najmanja na svijetu CO2 emisija i potrošnja goriva u segmentu.

Ponudu motora čine dvije jedinice, benzinska i dizelska, obje usuglašene s novim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem.

1,33-litreni Dual VVT-i benzinski motor posuđen je iz Yarisa i Aurisa, a posjeduje Stop&Start tehnologiju koja štedi i do 4 posto goriva. Motor razvija maksimalnih 101 KS i 132 Nm, a uz dinamičnost osigurava uzornu potrošnju od 5,5 l/100 km.

1.4-litreni D-4D common-rail dizelski motor je temeljito unaprijeđen. Standardno je opremljen filtrom čestica (DPF), te hladnjakom stlačenog zraka i piezo-električnom tehnologijom ubrizgavanja goriva uz tlakove do 1.600 bara. Motor razvija 90 KS i 205 Nm, a prosječno troši 4,5 l/100 km (AWD: 4,9 l/100 km).

Osim potpuno automatiziranog i fleksibilnog AWD pogona sa aktivnom kontrolom momenta, dinamičkim karakteristika doprinose MacPherson prednji ovjes i stražnji sa stabilizatorom, a tu su još električni servo upravljač te cjelokupna sigurnosna logistika. Kad smo kod sigurnosti spomenimo se standardne opreme s uključenih sedam zračnih jastuka i VSC sustavom, kao jasnim pokazateljima težnji ka tituli najsigurnijeg u klasi.

>> Baza automobila: Toyota Urban Cruiser

Urban Cruiser na hrvatskom tržištu se nudi u tri razine opreme. Osnovna Active uključuje svu danas poželjnu opremu, kako sa stanovišta sigurnosti gdje nudi 7 zr. jastuka i VSC, tako i sa stanovišta komfora što uključuje ručni klima uređaj, audio-sustav i elektrifikaciju. Iduća na redu je razina Limited koja između ostalog donosi još automatsku klimatizaciju, Bluetooth povezivanje i 16-inčne alu naplatke.

Top verzija nosi oznaku Executive, a uključuje sve, pa tako ii kromirane naplatke, potpunu elektrifikaciju i keyless sustav.

I za kraj koja o cjenama. Toyota Urban Crusier starta od 134.250 kn, dok je dizelska ponuda postavljena 15.000 kn više (149.250 kn). Za Limited paket opreme potrebno je dodati 11.625 kn, a Executive još 18.500 kn. Recimo i kako je za AWD pogon potrebno doplatiti 12.000 kn, navigaciju 7.425 kn, a metalik boju okruglih 3.000 kn. Plan prodaje na hrvatskom tržištu je oko 140 vozila do kraja godine.

Miljenko Nikolić
Foto: Z.M, Toyota

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara