Kako se nositi s čestim promjenama raspoloženja u trudnoći?

Kako se nositi s čestim promjenama raspoloženja u trudnoći?

Foto: Shutterstock

LUDOVANJE hormona u tijelu tijekom trudnoće čine česte promjene raspoloženja trudničkom svakodnevicom. Nakon nekoliko tjedana postat će vam normalno da nema smisla pokušavati shvatiti sama sebe. Sve će doći na svoje tek kada hormoni odluče tako.

Ovo je ujedno i, odmah nakon mučnina, najzloglasniji simptom trudnoće. U jednom trenutku si najsretnija na svijetu, dok već u drugom liješ krokodilske suze. Raspon emocija koje će vas u nekoliko minuta preplaviti bit će nebrojen. Tuga, beskrajna ljubav, sreća, ljutnja i jad. Ako ste mislili da je nemoguće osjećati sve ovo u kratkom roku, sigurno niste bili trudni.

Dobra vijest je da će svaka majka i trudnica imati razumijevanja za nagle promjene raspoloženja. I partner će se vrlo brzo priviknuti na njih. Loša vijest je da će vam se ponekad činiti da ta vaša emocionalna neodlučnost traje čitavu vječnost i više ni sami sebe nećete moći trpjeti. Osim što se često javlja u prvom tromjesečju, nije neuobičajeno da se promjene raspoloženja vrate kada uđete u treće tromjesečje.

Uzrok promjena u raspoloženju krije se u promjenama razina estrogena i progesterona s kojima se vaše tijelo suočava u trudnoći. Značajnije hormonalne promjene u tijelu bitno utječu na to kako mozak reagira na signale o vašem raspoloženju i kako regulira reakcije.

Umor? Sigurno ste se upoznati s neobjašnjivim umorom u trudnoći. On je uobičajena pojava, posebice u trećem tromjesečju. Kada umor i ludovanje raspoloženja dođu u kombinaciji, teško je normalno funkcionirati, no postoji način kako se osjećati bolje.

Iako vam tjelovježba nije vjerojatno trenutno ni na kraj pameti, zapravo bi vam mogla pomoći.

Tjelovježba pomaže regulaciji hormona, potiče metabolizam, otpušta endorfin i osjećat ćete se bolje. Osim toga, tjelovježba će noćni san učiniti kvalitetnijim, a kada budete odmorni i promjene raspoloženja će biti blaže izražene.

Kada osjetite da vas love negativne emocije važno je naučiti kako odmah reagirati. Duboko disanje, izlazak na svjež zrak ili zatvaranje u sobu nasamo na nekoliko minuta uglavnom pomažu. No, naravno razlikuje se od trudnice do trudnice.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara