Dva sata ispred ekrana znači sedam puta veći rizik za ADHD, tvrdi studija

Dva sata ispred ekrana znači sedam puta veći rizik za ADHD, tvrdi studija
Foto: 123RF

ISTRAŽIVANJE objavljeno u časopisu PLOS ONE pokazalo je da su djeca, koja svoje slobodno vrijeme svakodnevno provode pred ekranima, sklonija lošem ponašanju do svoje pete godine. 

Djeca predškolske dobi koja koriste pametne telefone, tablete i druge uređaje više od dva sata dnevno također imaju sedam puta veću vjerojatnost da će razviti ADHD, stoji u studiji.

Vrijeme provedeno ispred ekrana ima značajan utjecaj na razvoj djeteta, rekli su znanstvenici, upozoravajući roditelje da ga moraju smanjiti.

Prema tome, pola sata dnevno pred ekranima, pa čak i manje, bilo bi optimalno za djecu predškolske dobi, tvrde.

"Otkrili smo da je vrijeme provedeno ispred ekrana imalo značajan utjecaj na djecu do njihove pete godine", rekao je dr. Piush Mandhane.

Znanstvenici su otkrili da bi vrijeme provedeno ispred ekrana moglo čak imati veći učinak na ponašanje djeteta od onog koliko spavaju ili koliko su njihovi roditelji pod stresom.

"Naši podaci ukazuju na to da više vremena ispred raznih zaslona dovodi do manje vremena za spavanje.Nedostatak sna u djetinjstvu može spriječiti rast mozga i stoga dovesti do problema kasnije u životu.

Znanstvenici Instituta u Ottawi otkrili su da su djeca u dobi između osam i 11 godina imala pet posto lošiju moždanu funkciju od svojih vršnjaka ako su više od dva sata dnevno gledala u ekrane.

Vjeruje se da bi to moglo biti zato što igre i videozapisi ne stimuliraju mozak na isti način kao, na primjer, čitanje knjige.

„Što više vremena djeca provode u organiziranim sportovima, manje je vjerojatno da će imati problema s ponašanjem. Mnogo stvari koje radite kroz organizirane aktivnosti su jako važne za malu djecu", dodala je dr. Tamana.

Znanstvenici u Velikoj Britaniji kritizirali su studiju i rekli da ne povezuje izravno vrijeme s ekranom s lošim ponašanjem ili ADHD-om.

"Nema osnovnih podataka o ponašanju djece. Autori ove studije znatno nadilaze svoje rezultate u pružanju savjeta liječnicima i odgajateljima. Korelacije su vrlo male i nedosljedne", poručio je profesor Andrew Przybylski s Oxford University's Internet Institute. 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara