Raste jednokratna potpora za novorođenčad na 803 eura od 2027.
JEDNOKRATNA državna potpora za novorođeno dijete trebala bi porasti sa sadašnjih 618 na 803 eura, što je 185 eura više nego dosad. Povećanje je najavljeno za 1. siječnja 2027. godine, a za isplatu novog iznosa bit će potrebno izmijeniti Zakon o rodiljnim i roditeljskim potporama. Riječ je o jednokratnoj isplati nakon rođenja djeteta, a ne o mjesečnoj naknadi.
Jednostavnije buduće izmjene
Ministar demografije i useljeništva Ivan Šipić najavio je da će se izmjenama zakona uvesti i model koji će omogućiti jednostavnije usklađivanje potpore u budućnosti. Prema tom prijedlogu, Vlada bi svake godine u prosincu mogla donijeti odluku o novom iznosu koji bi vrijedio od početka iduće godine, bez potrebe za novim zakonskim procedurama.
Jedna od važnih najavljenih promjena jest i ta da bi se pravo na visinu potpore vezalo uz datum rođenja djeteta, a ne uz datum podnošenja zahtjeva.
Potpora već udvostručena 2025.
Državna potpora za novorođenčad već je značajno rasla u ožujku 2025. godine, kada je udvostručena s 309 na 618 eura. S novim povećanjem, iznosila bi 803 eura. Za provedbu ove mjere predviđen je trošak od 28 milijuna eura. Novi iznos još nije na snazi jer zakonske izmjene tek trebaju proći saborsku proceduru i biti usvojene. Do tada se roditeljima i dalje isplaćuje postojeća potpora od 618 eura.