63. IAA Frankfurt: Krizi ulaz zabranjen
Tekst: M.N.
Foto: Arhiva Indexa
USPRKOS pesimističnim najavama autoindustrija vraća staru snagu i u Frankfurtu predstavlja čak 82 svjetske premijere. Po starom dobrom običaju sve najznačajnije novosti začinjene bogatim galerijama opet se mogu naći na jednom mjestu - središnjoj temi na AutoIndexu.
>> Detaljan pregled frankfurtskog salona pogledajte samo na Indexovoj temi.
Uz Frankfurt, jedno od najvećih europskih prometnih čvorišta, redovito se vežu superlativi. Tako je i kada govorimo o tamošnjem automobilskom sajmu kojeg u pravilu pohodi i više od 750.000 posjetilaca, a svjetska autoindustrija u pravilu dovede svoje najveće adute.
Naravno, u prvom planu su domaći brandovi, nerijetko ponosi njemačke i svjetske autoindustrije i glavni pokretači domaćeg gospodarstva.
Kao i na nekoliko prethodnih velikih sajmova razmetnost više definitivno nije u modi. Traže se napredna tehnologija, inovacije i nove formule uspjeha, a sve pod snažnim utjecajem zelenog ekološkog lobija. Trend je takav da bi se kroz koju godinu o autima moglo početi razgovarati češće kroz spektar emisije plinova, a manje kroz snagu, brzinu i ubrzanja.
Razloga za strah nema, jer konjica je u Frankfurtu vrlo brojna, samo je nekako uređenija, skladnija, pa čak i razumnija. Premda su to pojmovi miljama daleko od ovdašnjih promišljanja gdje mnogi nošeni glupošću vladajućih žive dan za danom opterećujući sive stanice globalno nebitnim temama, u Frankfurtu će svi, pa tako i mi naći zanimljivih izložaka.
Krenemo li od onih najzanimljivijih ući ćemo u svijet najboljih sportaša. Prvi i ujedno najznačajniji sportaš je novi McLaren, a potom su tu novi aduti Audija (R8 Spyder), Ferrarija (458 Italia), Lamborghinija (Reventon roadster), Mercedesa (SLS AMG) i Porschea (911 Turbo, GT3 RS).
Čak i ovdje progovara ekologija, pa tako primjerice BMW nudi pogled u sportaša budućnosti, podjednako nevjerojatnog dizajna i performansi. Bugatti je opet priča za sebe, nevezano o tome govorimo li o Veyronu ili njegovom limuzinskom nasljedniku.
Otprilike na istoj razini su hibridne izvedbe limuzinskih topmodela, kojima se ove godine pridružuju svjetski klasici, Bentley i Rolls Royce. Ekspanzija luksuza širi se čak do Jaguara i novog XJ, a novosti ima i iz hladne Švedske koja dovodi potpuno novi Saab 9-5.
Spustimo li se još niže, na razinu koja ulazi u spektar potencijalnih mogućnosti šire populacije prvo ime ostaje nova generacija Opel Astre, a potom dolaze Alfa Milano i Citroen C3 (i DS3). Iz obiteljske domene izdvojit ćemo obnovljeni Ford C-Max, dostupan i u Grand izvedbi, te Peugeot 5008 i Škodu Superb Combi.
I na kraju svakako treba spomenuti još dvije zanimljivosti. Prva je svakako činjenica da su se mnoge tvrtke odlučile na preuranjeni facelift svojih proizvoda, a sve s ciljem povećanja konkurentnosti.
Zanimljivo, ove godine veliki SUV-ovi su apsolutna nepoznanica, čak i po pitanju obnovljenih modela.
Druga i ujedno najznačajnija činjenica je da gotovo sve značajne automobilske marke nude hibridne alternative, bilo u obliku studije ili gotovog proizvoda. Tržišno gledano Toyota je ovdje otišla najdalje pripremivši čak dva hibridna modela niže srednje klase spremna za serijsku proizvodnju. U stopu ju prati Renault koji također planira u rekordnom roku tržištu ponuditi "zelene" modele.
I što reći na kraju, osim da frankfurtski sajam još jasnije pokazuje sve ono što su govorili europski sajmovi proteklih mjeseci, a to je da da se još uvijek traži učinkovito rješenje recesije u koju je svjetska autoindustrija ušla. Trenutno, ekološki aspekt s naprednim tehnologijama čini se kao puno pametnije rješenje od bilo kakvog pretjerivanja, bilo po pitanju performansi, sigurnosti ili luksuza.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati