Turisti zadovoljni Opatijom
Tekst: F.M.
Foto: Arhiva
"KRIZNA" turistička sezona prošla je bolje nego što se očekivalo (barem po broju gostiju), ali međunarodna konkurencija je sve brojnija i sve inovativnija pa i hrvatske destinacije moraju držati korak s njima, navodi centar za istraživanje tržišta Gfk u tekstu u kojemu predstavlja rezultate ispitivanja zadovoljstva turista Opatijom.
Istraživanje je u kolovozu provedeno na 300 stranih i domaćih gostiju koji su u Opatiji proveli barem tri dana, u plaćenom smještaju. Turisti su samostalno ispunjavali anketu, koja je bila dostupna na nekoliko jezika. Cilj istraživanja bilo je vidjeti koliko su gosti općenito zadovoljni Opatijom, čime su točno zadovoljni te kako se njihovo zadovoljstvo može još više poveća
Većina zadovoljna
Opatijski gosti vrlo su zadovoljni boravkom u tom gradu - trećina ih je iznimno zadovoljna, a dodatnih 51% pokazuje umjereno zadovoljstvo. 15 posto gostiju iskazalo je malo ili nikakvo zadovoljstvo. Polovina gostiju sigurno bi rodbini i prijateljima preporučila posjet Opatiji, a nešto više od četvrtine kaže da će sigurno i sami opet doći.
Ključni elementi privlačnosti Opatije su prirodne ljepote, čisto more te čistoća i uređenost mjesta. Preko 75 posto turista kaže da su tim značajkama Opatije izrazito zadovoljni. 78 posto je izrazito zadovoljno razinom osobne sigurnosti u Opatiji, a nitko nije nezadovoljan. Uz to, lokalno stanovništvo doživljavaju kao vrlo ljubazno. Ljubaznost stanovništva i osobna sigurnost nalaze se među pet najatraktivnijih karakteristika Opatije.
Vrijednost za novac
Elementi kojima su gosti manje zadovoljni uglavnom se odnose na ponudu dodatnih sadržaja, primjerice kulturnu ponudu, lokalne manifestacije ili mogućnost bavljenja sportom i rekreacijom. Iako nisu nezadovoljni, turisti su naznačili kako bi se po ovim pitanjima trebalo više poraditi.
Gastronomska ponuda, također je izvor zadovoljstva turista. 54 posto ispitanika izrazito zadovoljno, a još 39 posto je vrlo zadovoljno gastro ponudom. U istraživanju se gastronomija pokazala kao jedna od najvažnijih odrednica zadovoljstva Opatijom.
Ipak, jedan važan element kod gastronomije je "vrijednost za novac". Tim elementom turisti nisu pretjerano zadovoljni, a preporuča se davanje prioriteta tom pitanju u budućnosti.
Zadovoljan turist preporučit će destinaciju trojici prijatelja, a nezadovoljan će se požaliti kod njih devet
Vjerojatnost preporuke (privlačenja novih gostiju) i vjerojatnost ponovnog posjeta puno veći kod "izrazito zadovoljnih" nego kod "vrlo zadovoljnih" gostiju, navodi Gfk. Najbolji ambasadori bit će oni gosti koji su se nečim istinski oduševili, koji će posjećenu destinaciju moći izdvojiti od ostalih destinacija koje su posjetili.
Primjerice, zadovoljan turist preporučit će destinaciju trojici prijatelja, a nezadovoljan će se požaliti kod njih devet. Turisti su kao prvu i najvažniju aktivnost na odmoru naveli plažu, plivanje i sunčanje, a toga na hrvatskom moru ima sasvim dovoljno, što i jest ključni razlog zadovoljstva većine turista.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati