Pitaj Olju: Sve o redukcijskim dijetama

Foto: Ilustracija Index, Privatna fotografija

NEKI će se, po tko zna koji put, odlučiti na discipliniranu prehranu, puni nelagode zbog strpljivosti koja ih očekuje, dok će drugi po prvi put odlučiti stvari dovesti u red.

Prepričavaju se iskustva, dijele savjeti i uspješni modeli kombiniranja hrane pa je tako riječ "dijeta" jedna od onih koje se najčešće ponavljaju u našim društvenim krugovima.

Riječ dijeta potječe od grčke riječi "diaita" što znači življenje, način života, dok  glagol "diaitein" znači hraniti se, biti hranjen, biti na životu...

U svakodnevnom životu "prelazak na dijetu" označava termin koji se koristi za opis režima prehrane kojim reduciramo tjelesnu masu.

Korekcija prehrane i redukcija tjelesne mase su velik i stvaran problem, što je izvan svake sumnje, a brojne dijete su samo potvrda velikih borbi.

Hrana je nešto što nas prati iz dana u dan jer bez nje nema života a bez života nestaje i potreba za hranom.

Svakodnevnu i očekivanu ugodu daje hrane.Ona je i predmet velikih naših briga te s zadivljujućom zebnjom (ne)promišljamo o zalogajima koje polažemo u usta.

Odolijevanje (određenoj) hrani je možda najteža kušnja od davnina. Suvremena prehrambena tehnologija je ljubav prema hrani iskoristila u svome smjeru dok za posljedici imamo težinu odricanja modernim namirnicama. Galen(129.-199. prije Krista) piše o modi živežnih namirnica te  predlaže Rimljanima kure gladovanja u cilju izlječenja. Vjerojatno im je i tada, kao i danas, kušnja predstavljala problem.

U svojoj suštini dijete su ugodne i korisne najčešće usvajamo nove okuse i gastronomski obogaćujemo svoj jelovnik.

Daleko najpopularnija dijeta je dobila ime po svom autoru Dr.Robertu C. Atkinsu i poznata je kao Atkinsova dijeta ili proteinska dijeta. Popularnost joj leži u komforu. Osobe koje je provode nisu gladne jer preferiraju proteinske namirnice, a rezultati su relativno brzi.

Nabrojiti ćemo još neke dijete: mjesečeva dijeta, voćna dijeta, limunova dijeta, kupus dijeta, dijeta po krvnim grupama, u zoni, medicinska dijeta...

Uz plan prehrane važnu ulogu mogu odigrati i preparati za kontrolu mase kojih je uistinu veliki broj.

Zahvaljujući velikom iskustvu pojedinaca i značajnim otkrićima znamo da je pri određivanju uspješnog modela redukcijske prehrane vrlo važan individualan pristup te odabir primjeren procijenjenom nutritivnom sastavu.

Potrebno je odabrati najpovoljniji režim prehrane za određenu osobu, ali i naučiti zadržati optimalno stanje te s novousvojenim navikama  uživati u hrani.

Pitanja i odgovori:

P: Poštovana, imam 17 god. i 9kg viška, koje želim brzo skinuti. Idem u teretanu 3 puta tjedno i svaki dan brzo hodam s psom, no kilogrami svejedno rastu! Koju bi dijetu Vi preporučili? Unaprijed hvala!

O: Neophodno je da izvjesno vrijeme zapisujete sve što jedete i pijete. Tako je moguće pronaći gdje se mogu napraviti korekcije. Ukoliko se fizički angažirate, a ne korigirate  prehranu teško je očekivati rezultate.

P: Dobar dan! Voljela bih smršaviti 5 kilograma u roku od mjesec dana. Možete li mi reći kako je to moguće i je li zaista mršavljenje u kratkom roku opasno i kad se radi o malom broju kilograma?

O: Pet kilograma nije previše za 4-5 tjedana i zapravo je dovoljno isključiti sokove i slatkiše te povećati fizičku aktivnost.Najčešće je sasvim dovoljno i suzdržati se od pohanih i prženih namirnica.

P: Draga Olja! Voljela bih se pridržavati pravilne prehrane, no zbog broja sati koje provodim na poslu to mi se čini jednostavno nemoguće. Nemam vremena za pripravljanje zdravih obroka za svaki dan, a najbrža rješenja u uredu su često su pekare i razne dostave. Kako se pridržavati dijete i na poslu?

O: Za uredske prilike gotovo idealno je nositi obrok od kuće. Treba imati u vidu sigurnost obroka te mogućnost odlaganja u frižider.No, i ako nemate mini kuhinju u uredu, predlažem dva tri puta tjedno neko od jela iz recepture koju koriste osobe sklone sirovoj hrani. Možete preuzeti neki njihov recept s pripremanjem na oko 40 stupnjeva i dehidriranju namirnica koje tako mogu ostati očuvane u ambalaži koju možete nositi od kuće. Drugi dobar odabir za uredsku prehranu je :

I  doručak prije odlaska na posao

II  voće+ krekeri od cjelovitih žitarica niskog glikemijskog indeksa i oko 5 dcl čaja tijekom dana

III   kasni ručak po dolasku kući

Tako vam neće manjkati energije, a neće se nakupljati kilogrami.

Pitaj Olju!

Pozivamo Vas da nam se pridružite i pitate sve što vas zanima vezano uz dijete na mail rouge@index.hr s naslovom Pitaj Olju.

PLUS! Naša savjetnica Olja uskoro će pružiti nevjerojatnu priliku čitateljicama Index Rougea! Naime, na temelju vaših prijava, odabrati će 4 djevojke i voditi ih kroz 4 različite dijete!

Prijavite se na rouge@index.hr s naslovom "Do savršene figure uz Index Rouge". Podaci koji su nam potrebni su: ime i prezime, spol, godina rođenja, tjelesna visina i tjelesna masa te kontakt telefon; obavezno navedite zdravstveni status!

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara