Banana: Tvoja slatka saveznica zdravlja i ljepote

Foto: shutterstock

SVI uvijek trube o jabukama, no vrijeme je da se malo bacimo i na banane. Banane su iznimno zdrave, a visoki udio ugljikohidrata čini ih idealnim izborom za mali zalogaj između velikih obroka, pogotovo za vrijeme napora izazvanog radom ili učenjem. Evo nekih odličnih stvari koje banana radi za tvoje tijelo:

1. Regulacija probavnog sustava

Zatvor i loša probava veliki su problem, a banane pomažu u rješavanju istog. Bogate su vlaknima koja potiču rad probavnog sustava, a banana na dan pomaže u održavanju tog rada.

2. Smanjuje rizik srčanih bolesti i snižava tlak


Banane su bogate kalijem, koji je ključan za kontrakciju mišića, pravilan rad srca i živčanog sustava. Tijelu je potrebno 4g kalija dnevno, a taj je unos osiguran konzumacijom jedne banane. Također je korisna za snižavanje krvnog tlaka.

3. Pomaže protiv depresije

Triptofan je esencijalna aminokiselina u ljudskoj prehrani, a ima je i u banani. Ona pomaže u borbi protiv depresije, a istraživanja pokazuju kako banane smanjuju i stres.

4. Protiv menstrualnih bolova

Mnoge žene imaju jake menstrualne bolove, a umjesto tablete odlično je pojesti bananu. Banane sadrže vitamin B6, koji pomaže  regulaciji razine glukoze u krvi, što poboljšava raspoloženje i smanjuje menstrualne bolove.

5. Smanjuje kiselost želuca


Kiseline u želucu mogu biti velik problem, pogotovo ljudima koji pate od čireva, a banana ju smanjuje i poboljšava opće stanje želuca.

6. Protiv anemije


Banane su uz kalij bogate i željezom, koje povećava razinu hemoglobina u krvi, što uzrokuje smanjenje anemije. Umjesto tableta željeza, pokušaj s bananom dnevno.

7. Prestani pušiti uz bananu

Ljudi koji su prestali pušiti često se muče jer još uvijek imaju visoke količine nikotina u krvi, a banane pomažu u smanjenju istoga. Kalij, magnezij, vitamini B6 i B12 koji se nalaze u banani smanjuju razinu nikotina u krvi, što olakšava prestanak pušenja.

8. Pomažu kod mentalnih napora


Istraživanja pokazuju da ljudi koji uključe bananu u doručak i užinu imaju mnogo veću koncentraciju tijekom dana, što je odlično za studente i ljude koji rade. Jedna banana vratit će te u koncentraciju i olakšati učenje ili drugi mentalni napor.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara