Kako dugotrajni boravak u zatvorenom prostoru utječe na vašu kožu?

Kako dugotrajni boravak u zatvorenom prostoru utječe na vašu kožu?
Foto: Pexels

S POJAVOM prvih toplijih dana te dolaskom ljetne sezone bombardiraju vas uputama kako čuvati kožu od štetnih sunčevih zraka. Sakrijte lice ispod velikog slamnatog šešira i sunčanih naočala, a ne zaboravite se ni obilno namazati kremom za sunčanje sa zaštitnim faktorom.

No, što kada većinu dana, pa čak i tjedna, provodite unutar svoja četiri zida? Kako se to odražava na vašu kožu?

Jesu li atmosferski neprijatelji poput UVA i UVB zraka još uvijek u igri ili vas sada trebaju brinuti neke druge stvari?

Kako bi odgovorio na ta pitanja, Harper's Bazaar je razgovarao sa znanstvenicom dr. Michele Squire i direktoricom Skin Education at Dermalogica Emmom Hobson.

Manje izlaganja suncu najčešće znači dobre stvari

Ako maštate o ljetovanju i strahujete od toga da se ove godine možda nećete moći izležavati na omiljenoj plaži, znajte da boravak u kući ima i pozitivne posljedice na vašu kožu. Pozivajući se na studiju iz 2015. godine, dr. Squire tvrdi da izbjegavanje sunčevih zraka može poboljšati pigmentaciju i smanjiti vidljivost bora, ali i spriječiti buduća oštećenja kože.

Jedine osobe koje mogu pretrpjeti štetu zbog nedostatka izlaganja suncu su one sa psorijazom.

"Osobe sa psorijazom imaju koristi od izlaganja suncu pa na njih može utjecati dulje razdoblje u zatvorenom prostoru", objašnjava dr. Squire. 

"Dobivanje prave doze sunčeve svjetlosti najvažnije je pa biste trebali potražiti savjet svog dermatologa", dodala je.

Dobivajte vitamin D u dozama

Kratka šetnja na društvenoj distanci u rano jutro ili kasno navečer nije samo sjajan način samoliječenja u ovim neobičnim vremenima već će osigurati da i svojoj koži date dozu vitamina D.

"Vaša koža treba biti izložena UVB svjetlu (5-10 minuta dnevno) da bi stvorila vitamin D, neophodan za zdravlje kostiju i mišića", rekla je dr. Squire.

"Budući da je UVB zračenje gotovo potpuno blokirano staklom, brza šetnja vrtom ili uživanje u suncu na balkonu rano ujutro i kasno popodne dovoljni su za opskrbu vaših UVB potreba", dodala je.

No, vrlo je malo vjerojatno da ćete razviti nedostatak vitamina D, iako Hobson kaže da, ako ste posebno zabrinuti, možete razgovarati sa svojim liječnikom o uzimanju dodatka vitaminu D.

Budite svjesni plave svjetlosti

Iako UVB zračenje može blokirati staklo, postoje i drugi štetni oblici svjetlosti od kojih kožu treba zaštititi.

"Ako radite kod kuće uz ekran računala ili pokraj prozora, ne zaboravite nanijeti SPF 30-50 kako biste zaštitili kožu od plave svjetlosti i UVA zraka koji i dalje mogu probiti kroz staklo", savjetuje Hobson.

Također, na svom računalu postavke prebacite na žuto svjetlo, a obje stručnjakinje se slažu kako je važno ne odustati od jutarnje i večernje rutine njege kože.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara