Overwatch League i sve što trebate znati o najiščekivanijem projektu u esportu

Overwatch League i sve što trebate znati o najiščekivanijem projektu u esportu

Foto: Blizzard 

BLIZZARD je napokon otkrio kako će točno izgledati Overwatch League. Premijerna liga za Blizzardovu posljednju uspješnicu koja bi trebala postaviti nove standarde u esport industriji dosad je uglavnom izazivala kontroverze

Liga će trajati pola godine

Predsezona i ekshibicijski mečevi počet će 6. prosinca, a igrat će se u Blizzard Areni u Los Angelesu, kao i ostatak natjecanja. Prva regularna sezona počet će 10. siječnja, a liga će se igrati četiri puta tjedno tako da svaki od 12 timova koji se u njoj natječu igraju dva meča svaki tjedan.
 
Liga će se igrati četvrtkom, petkom, subotom i nedjeljom kako bi se u njeno praćenje mogli uključiti gledatelji iz cijelog svijeta. Regularna sezona trebala bi trajati do 11. srpnja, kada počinje doigravanje koje će završiti finalom 28. srpnja.
 
Timovi će se u regularnom dijelu sezone boriti za mjesto u doigravanju. Svaka sezona bit će podijeljena u četiri faze koje će trajati pet tjedana, a u svakoj fazi igrat će se osam mapa. Između faza predviđeno je i vrijeme za odmor. Svaka faza završit će mečom za pobjednika tog dijela sezona. 
 
Tko će se u njoj natjecati?
 
12 timova koji se natječu bit će podijeljeni u dvije divizije, zbog različitih vremenskih zona, ali i zbog lakšeg povećanja broja timova u budućnosti. Atlantic diviziju će tako činiti Boston Uprising, Florida Mayhem, Houston Outlaws, London Spitfire, New York Excelsior i Philadelphia Fusion. U Pacific diviziji nalazit će se Dallas Fuel, Los Angeles Gladiators, Los Angeles Valiant, San Francisco Shock, Seoul Dynasty i Shanghai Dragons. Svaki tim igrat će 40 mečeva u sezoni, 20 unutar vlastite divizije i 20 protiv timova iz druge divizije. 
 
Screenshot: Blizzard 
 
Nagrade u najskupljoj ligi u esportu
 
Kako su svi igrači i timovi ugovorom vezani za ligu, ona propisuje i minimalne plaće igrača, bonuse i sve druge obaveze, ali i benefite koji će igrači i timovi u ligi ostvarivati. S obzirom na to da sudjelovanje u ligi košta u startu milijune dolara i nagradni fondovi će biti bogati. 
 
Za osvajanje jedne faze regularne sezone pobjednik će dobiti 100 tisuća dolara, a drugo mjesto 25 tisuća.
 
Za plasman na kraju sezone:
 
1. mjesto 300.000 dolara
2. mjesto 200.000 dolara
3./4. mjesto 150.000 dolara
5./6. mjesto 100.000 dolara
7./8. mjesto 75.000 dolara
9./10. mjesto 50.000 dolara
1./12. mjesto 25.000 dolara
 
Tim koji nakon doigravanja osvoji prvo mjesto i titulu najboljeg Overwatch tima na svijetu, osvojit će milijun dolara, drugo mjesto 400 tisuća i tako sve do šestog mjesta koje će osvojiti 50 tisuća dolara.
 
Ukratko, kada bi jedan tim bio toliko dominantan da osvoji prvo mjesto u svim četirima fazama regularnog dijela prvenstva, a tako i čitavu sezonu te nakon doigravanja osvoji prvo mjesto, osvojit će 1,7 milijuna dolara. Iako je to i danas u esport industriji veliki iznos, učešće u ligi iznimno je skupo s obzirom na druga natjecanja. Osim toga, timovi će se natjecati samo i isključivo u tom natjecanju koje će trajati od siječnja pa sve do srpnja. 
 
Usporedbe radi, u tom periodu u Dota 2 esportu odigrat će se devet majora, svaki s minimalnim nagradnim fondom od milijun dolara te još desetak minora s nagradnim fondom oko 300 tisuća dolara. Osim toga, iako su lige u esport dobre zbog stabilnosti timova, igrača i čitave industrije, gledatelji i publika više preferiraju turnire.
 
Nova stranica, mobilna aplikacija, ali daleko od cilja
 
Novi način praćenja mečeva u kojem su heroji svakog tima jasno ocrtani, a postoji i mogućnost da nose iste dresove u igri, veliki je korak prema naprijed za lakše praćenje Overwatch esporta. Trebat će Blizzardu još puno takvih koraka da bi Overwatch doveli tamo gdje žele. 
 
Uskoro ćemo saznati koliko će revolucionaran biti projekt Overwatch League i može li se esport stvoriti na silu, preskakanjem koraka i trpanjem kapitala. Mogao bi uvesti neke novitete i standarde u industriju, ali teško je očekivati da će moći parirati endemskim esportovima. Problem nastaje ako se projekt ne pokaže uspješnim: kakvu će to poruku poslati investitorima i kompanijama koje na esport gledaju kao najbolju investicijsku priliku desetljeća? 
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara