Esport

Švicarski navijači prekinuli utakmicu zbog esporta, bacali kontrolere na teren

Švicarski navijači prekinuli utakmicu zbog esporta, bacali kontrolere na teren
Screenshot: Twitter

NESVAKIDAŠNJI događaj obilježio je utakmicu sedmog kola Švicarske nogometne lige između Young Boysa i Basela u Bernu. Navijači domaće momčadi razvukli su transparent sa znakom za pauzu te počeli bacati teniske lopte i kontrolere u teren, zbog čega je sudac u 16. minuti prekinuo utakmicu. Ubrzo su i gostujući navijači odgovorili vlastitim transparentima protiv esporta, kako donosi RTS.

>U Bundesligi će se uskoro natjecati i gameri

>Samo prošli mjesec Fortnite je igralo više od 73 milijuna igrača

Prva je to nogometna utakmica u povijesti prekinuta zbog esporta. Unaprijed dogovorenu akciju počeli su Ultrasi Young Boysa bacanjem kontrolera na kojem je ispisano (Fuck E-Sports) i teniskih loptica, a ubrzo je razvučen i transparent sa znakom pauze. I navijači Basela došli su pripremljeni s vlastitim transparentima od kojih je jedan glasio Scheisse E-Sports (Esport je sranje). Gostujući navijači utakmicu su nakratko prekinuli i u drugom poluvremenu. Na kraju su slavili Young Boysi rezultatom 7-1, iako je rezultat pao u drugi plan.

Izvor: RTS

Tako su te dvije navijačke skupine barem nakratko pronašle zajednički jezik. Cijela priča je još zanimljivija jer Young Boys uopće nema esport diviziju niti sudjeluje u bilo kakvim esport natjecanjima, dok Basel ima tri profesionalna FIFA igrača koji predstavljaju klub. Nije to prvi put da se o nogometnim huliganima priča u esportu. Prošle su godine navijači Olympiakosa u studiju gdje su se igrale kvalifikacije za grčku League of Legends ligu napali i istukli igrače Panathinaikos eSportsa.

Nogometni klubovi, pogotovo u Europi, sve češće investiraju u esport, a posljednjih se godina sve više priključuju i nogometni savezi koji organiziraju službena esport natjecanja. Tako je i DBL odlučio napraviti virtualni inačicu Bundeslige u kojoj će se profesionalni igrači bundesligaških klubova natjecati u FIFA-i 19. La Liga ima svoje natjecanje kao i broje druge nogometne lige u Europi. U SAD-u MLS, NFL i NBA već imaju vlastitu esport inačicu, a tim će putem navodno krenuti i MLB.

Screenshot: RTS

Brojni profesionalni sportski klubovi shvatili su da moraju pronaći način kako bi predstavili svoj brend mlađoj publici koja sve manje prati sport, televizijske prijenose i samim time klasične kanale oglašavanja. Logično rješenje je esport koji privlači upravo takvu publiku koja će definirati uspjeh određenih brendova u budućnosti. Ako vam to zvuči pretenciozno podsjetit ćemo vas da je na naslovnici posljednjeg broja ESPN magazina bio Tyler "Ninja" Blevins, najpoznatiji gamer na svijetu. Vlasnici bogatih sportskih klubova Ney York Knicksa i New York Rangersa, Milwaukee Bucksa, Houston Rocketsa, PSG-a, Manchester Cityja, Schalke 04 samo su neki od onih koji su napravili ozbiljne investicije u esport vrijedne desetke milijuna dolara, a posljednjih se godina priključuju i nacionalni sportski savezi. Ne-endemski sponzori poput MasterCarda, Gillettea, Mc Donald'sa i Mercedes Benza sada uz sportske događaju sponzoriraju i one u esportu, a na najvećim nogometnim utakmicama u Europi vrte se reklame za PlayStation, FIFA-u i PES. Medijske kuće poput ESPN-a, Sky Sportsa i Turner Sportsa, kao i globalni news portali, redovito izvještavaju o zbivanjima u esportu. Svi s istim ciljem.

Idoli mlađih generacija danas upravljaju mišem, tipkovnicom i kontrolerom, natječu se u prepunim dvoranama poput Madison Square Gardena i velebnim zdanjima poput Ptičjeg gnijezda i Wembleyja. Uz nogometaše, astronaute i vozače autobusa ti isti klinci danas žele biti profesionalni gameri i streameri. Brendovi koji zakasne s odgovorom na nove trendove to će skupo platiti jer je cijena ulaska na tržište svakim danom sve viša. Međutim, svi imaju isti problem. Ne govore jezikom koji njihova ciljana publika razumije i na tome će marketinški stručnjaci morati ozbiljno poraditi idućih godina. Vrijeme okretanja očiju na esport je prošlo. Prekid utakmice zbog esporta samo je još jedan od dokaza koliko je sport industrija ojačala posljednjih godina. Nije važno hoće li Young Boys ili Basel investirati u esport, nakon nekog vremena bit će primorani na to. Milijuni će danas čitati po globalnim portalima o esportu i protiv čega to prosvjeduju švicarski navijači. Kako bi esport dalje rastao treba mu i opozicija, makar u obliku nogometnih navijačkih skupina.

Za to vrijeme UEFA je uputila zahtjev za prijedlozima za održavanje esport Eura 2020. Nije pitanje hoće li sportske lige i klubovi ući u esport, nego kada. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara