Esport

Samo prošli mjesec Fortnite je igralo više od 73 milijuna igrača

Samo prošli mjesec Fortnite je igralo više od 73 milijuna igrača
Screenshot: Fortnite/Epic Games

FORTNITE Battle Royale odavno je premašio razmjere industrije videoigara i postao popkulturni fenomen. Nedavno je najpopularniji streamer na svijetu i jedan od najboljih Fortnite igrača Tyler "Ninja" Blevins osvanuo na naslovnici ESPN magazina, a Fortnite igraju i brojne zvijezde, ponajviše sportske. Kolovoz je bio najuspješniji mjesec u povijesti igre, zaigralo ju je više od 73,8 milijuna igrača. 

>Na naslovnici ESPN magazina prvi put u povijesti izlazi gamer

>Najbolji hrvatski gamer u borbi za odlazak na najveći League of Legends turnir

Nedavno je Epic Games nonšalantno izjavio kako Fortnite igra 125 milijuna igrača, ali tada se nije radilo o broju aktivnih igrača u određenom vremenu. Otad je Fortnite pojačao svoju poziciju na iOS platformi, a ovo ljeto stigao je i na Android. Upravo je to glavni razlog rasta popularnosti jedne od najpopularnijih igara na svijetu. Fortnite je tako trenutno dostupan na čak šest platformi. Može ga se igrati praktički na svemu. Sljedeći veliki priljev igrača očekuje se kada igra postane dostupna na kineskom tržištu, na kojem trenutno traje privatna beta. Izlazak na masivno kinesko tržište značajno će utjecati na igru, obično tako uvijek bude s online igrama za više  igrača. 

Fortnite je najgledaniji sadržaj na Twitchu, vrlo je popularan i na YouTube te Google tražilici. Zahvaljujući nevjerojatnom rastu popularnosti i odličnom poslu Epic Gamesa, Fortnite je stigao i na naslovnice globalnih medija, koji danas praktički redovito pišu o skinovima i događajima u igri. Fortnite je postao globalni fenomen. Međutim, 73,8 milijuna aktivnih igrača mjesečno je daleko iza najboljih dana League of Legendsa, ali postoje i značajne razlike. 


Screenshot: esportsobserver.com

Mastercard je postao glavni sponzor League of Legends Esportsa. U promotivnom videu objavljenom 18. rujna navodi se kako League of Legends mjesečno igra 100 milijuna igrača. Riot Games je taj podatak službeno izdao u rujnu 2016. Otad se iz kompanije nisu službeno oglasili o tom podatku, iako je generalno mišljenje kako broj igrača pada. Prije dvije godine tržište nije bilo toliko kompetitivno, a League of Legends je suvereno vladao industrijom videoigara te svaki mjesec bio daleko najgledaniji sadržaj na Twitchu. Između ostalog, League of Legends je u to vrijeme bio iznimno popularan i na kineskom tržištu, a Kinezi su činili značajni dio baze igrača. Vjerojatno će tako biti i s Fortniteom. 

Druga značajna razlika je ta što je esport uvijek bio u fokusu Riot Gamesu, koji je posljednjih godina pokušavao razviti održivi esport sustav, posljednji korak u tome je prebacivanje europskog LCS-a na model franšiza, kao što je onaj u Americi. Ove godine priznali su kako na esportu gube više od 100 milijuna dolara godišnje. Pokrenuta je priča o potencijalnom rezanju troškova, koju su mediji prenapuhali, iako Riot Games radi ono što je radio i dosad. Pokušava naći pravi i održivi poslovni model. 

Ranije ove godine Epic Games je najavio da su osigurali 100 milijuna dolara za jednu esport sezonu u Fortniteu. Ta magična granica od 100 milijuna dolara. Epic se odlučio na potpuno drugačiji pristup. Otvorene kvalifikacije na kojima može sudjelovati bilo tko i nema kupovanja mjesta na natjecanju. Pozivaju se streameri, profesionalni igrači, esport timovi, ali priliku dobivaju i oni drugi, manje poznati. Sustavno ulaganje u profesionalne Fortnite igrače i timove organizacijama je vrlo komplicirano jer ne mogu garantirati da će se njihovi igrači pojaviti na sljedećem velikom natjecanju. Koje je iduće veliko natjecanje nakon Summer Skirmisha ne zna nitko. Poznato je samo da će nešto biti. 

Naravno, radi se i o potpuno drugačijim igrama i usporedba samim time gubi na značaju. Ipak, pokazuje koliko se lako može manipulirati brojkama u industriji videoigara. Ono što ćemo primjećivati u budućnosti je povećanje popularnosti videoigara i esporta, ali i disperzija uzrokovana zbog povećanja konkurentnosti. League of Legends, Dota 2 i CS:GO možda dugoročno gube na popularnosti, barem je takav osjećaj na zapadu, ali zato se pojavljuje velik broj drugih naslova koji bilježe značajan rast. Overwatch, Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds, FIFA 18, Rainbow Six Siege su samo neke od igara koje su posljednjih godina napravile velike iskorake uz staru gardu koju predvode ranije spomenuta tri naslova. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara