Esport

Umjetnoj inteligenciji trebalo 45.000 godina igre da pobijedi pro Dota 2 tim

Umjetnoj inteligenciji trebalo 45.000 godina igre da pobijedi pro Dota 2 tim
Foto: OpenAI

OPENAI, tvrtka za razvoj i istraživanje umjetne inteligencije među čijim osnivačima je bio i Elon Musk, razvila je sustav umjetne inteligencije OpenAI Five koji je dvaput pobijedio OG, profesionalni tim koji je prošle godine osvojio The International, najveće natjecanje Dota 2 esporta.

>Mladi Hrvat odveo ekipu do nove europske titule i ušao u povijest

Što je Dota 2?

Dota 2 iznimno je kompleksna igra, zapravo mod razvijen iz strategije u realnom vremenu. Dva tima po pet igrača prvo naizmjence biraju između više od 100 heroja od kojih svaki ima jedinstvene sposobnosti te ih kombiniraju u timove. Zatim kroz igru u kojoj je cilj srušiti zadnju protivničku građevinu zvanu Ancient igrači unaprjeđuju svoje heroje i opremaju ih predmetima, od kojih pak svaki opet ima niz različitih atributa, za snagu, inteligenciju, zdravlje, itd, a većina ima i dodatnu mogućnost pri aktivaciji.

Ne samo da je zahtjevna na strateškoj razini nego i na mehaničkoj. Postoje brojni heroji koji mogu upravljati drugim jedinicama u igri ili stvarati vlastite kopije, zbog kojih igrači upravljaju s više jedinki, kao da upravljaju s više zasebnih heroja. Korištenje predmeta i različitih sposobnosti mora se tempirati u djelić sekunde, a kada vam se na ekranu nalazi 10 heroja od kojih svaki radi nešto svoje, u svemu tome se treba snaći i djelovati. Sustav umjetne inteligencije OpenAI Five ovladao je samo djelićem toga. 

Umjetna inteligencija preferira kratkoročne i agresivne taktike

Naime, nije se igrao standardni mod, nego Captain's Draft, a OpenAI i tim OG mogli su birati samo između 17 heroja, što je zaista malo. Postojala su i neka druga ograničenja kako bi se smanjio broj varijabli koje bi sustav umjetne inteligencije trebao uzeti u obzir. Međutim, pet botova pobijedilo je vrhunski profesionalni Dota 2 tim i to u dva meča zaredom. Prije svega koristeći iznimno agresivne taktike kako bi meč završio što prije. Što meč dulje traje, više prevladava dugoročno planiranje čovjeka i OpenAI Five ima veće šanse da izgubi meč.

Neki od poteza koje profesionalni igrači inače ne rade, a OpenAI Five jest, plaćanje je valutom u igri u iznimno ranoj fazi meča kako bi brže oživjeli carry heroja (buyback). Na početku igre, kada heroj umre, mrtav je svega nekoliko sekundi, pa zato profesionalni igrači ne troše sredstva kako bi ga oživjeli, ali umjetna inteligencija je to učinila. 

Velik je to napredak za OpenAI Five s obzirom na to da na Internationalu 8 nisu uspjeli pobijediti profesionalni tim, a godinu prije sustav je bio ograničen na mečeve jedan na jedan i to samo s jednim herojem u još strožem setu pravila. 

OpenAI Five sam je učio igrati Dotu 2

OpenAI Five napravljen je tako da uči po principu pokušaja i pogrešaka, odnosno nagrađivanog učenja. Ubačen je u igru bez imalo saznanja kako igra funkcionira. Praktički je igrao sam protiv sebe u ubrzanim mečevima kako bi naučio igrati. U 10 mjeseci postojanja odigrao je 45 tisuća godina Dote 2, kako bi u ograničenom setu pravila uspio pobijediti profesionalni tim. Uzevši u obzir da profesionalni igrači imaju više od 10 tisuća sati, igrajući su proveli nešto više od godinu dana. S obzirom na brzinu učenja, OpenAI mogao bi nastaviti savladavati igru do trenutka kada mu ljudi više ne bi mogli parirati. 

Umjetna inteligencija sve lakše savladava kompleksne videoigre

Videoigre su izvrstan poligon za testiranje i razvoj strojnog učenja i umjetne inteligencije. Googleov DeepMind ranije ove godine pobijedio je profesionalne igrače u StarCraftu II 10 puta, ali jedan meč je i izgubio. Mehanički je StarCraft još zahtjevnija igra, a u tom je slučaju umjetna inteligencija lakše upravljala većim brojem jedinica i koristila ih efektnije nego igrači, koji su bili orijentirani više na dugoročni plan. 

Umjetna inteligencija sposobna za takvo strojno učenje uskoro bi se trebala početi baviti kompleksnijim zadacima. Sam Altman, suosnivač i izvršni direktor tvrtke OpenAI, smatra kako je budućnost u suradnji ljudi i umjetne inteligencije.

Šira primjena 

Takvi sustavi mogli bi se koristiti primjerice za robotske ruke kako bi što bolje simulirale ljudske pokrete. Primjena je praktički neograničena u bilo kojem sektoru, pogotovo vojnom i medicinskom. Koristeći isti princip učenja uz pomoć kojeg je savladala Dotu 2, umjetna bi inteligencija mogla upravljati robotima koji bi izvodili zahtjevne medicinske zahvate. "Ono što OpenAI pokušava napraviti je izgraditi generalnu umjetnu inteligenciju i podijeliti je sa svijetom i pobrinuti se da je sigurna. Nismo ovdje kako bismo pobjeđivali u videoigrama, koliko god to zabavno bilo. Tu smo kako bismo otkrili koje se sve tajne skrivaju na putu umjetne inteligencije."

Igrači ga mogu sami isprobati

U San Franciscu u subotu bila je pretposljednja javna demonstracija OpenAI Five botova u Doti 2, posljednja će biti od 18. do 21. travnja kad će svi igrači moći igrati s njom ili protiv nje. Potrebno se samo prijaviti na arena.openai.com

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara