Dali otkaz Vodanoviću jer nije šutio: "Agenciju sada vode ljudi s iskustvom u paraglajdingu i jedriličarstvu"

Foto: HRT

NEDAVNO otpušteni glavni istražitelj Dinko Vodanović ustvrdio je da se u slučaju pada velikog zrakoplova na tlo Hrvatske ne bi mogao valjano obaviti posao istraživanja, jer je vršitelj dužnosti glavnoga istražitelja Danko Petrin letač paraglajdera, koji se bavi nesrećama u paraglajdingu.

"Po Uredbi Vijeća Europe 996 uvjete za glavnog istražitelja u Hrvatskoj imamo samo ja i Vlatko Hajmburger, jer i on ima dovoljno istraga manjih nesreća i iskustvo jedne velike nesreće, i mogao bi me zamijeniti, ali u slučaju pada velikog zrakoplova ionako bismo morali djelovati kao tim, a ne kao pojedinac", kaže Vodanović koji je nedavno dobio otkaz Ugovora o radu u Agenciji za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.

Vodanović je, kaže, otkaz dobio jer je javno kritizirao izbor imenovanja direktora i zamjenice direktora, a na natječaj za direktora javio se i sam.

Najavio je da će sudski tužiti Agenciju za diskriminaciju, ali se nije žalio na provedeni natječaj, kojim su na mjesto direktora i zamjenice izabrani Bojan Šenjug i Anita Koprivnjak, jer je sve, kaže, tako uređeno da on s Višom zrakoplovnom školom i nije imao uvjete za direktora. Prema njegovom saznanju natjecalo se 13 osoba, a njih petoro je podnijelo žalbu.

Agenciju sada vode, kaže on, ljudi s iskustvom u paraglajdingu i jedriličarstvu, a samo dva dana nakon imenovanja početkom ovog mjeseca novi direktor Bojan Šenjug uručio mu je otkaz.

"Najprije me je novi direktor 4. ožujka momentalno udaljio s posla, a naknadno sam dobio Otkaz ugovora o radu u kojem piše da sam narušio ugled Agencije, ja koji sam je stvorio", kaže Vodanović.

Vodanović: Do dana kada sam otpušten natječajna dokumentacija nije bila urudžbirana

Decidirano tvrdi da je postupak njihovog izbora ništavan jer izabrana gospoda, iako su magistri, nemaju "dokazane rezultate" što je bio uvjet natječaja, jer nemaju što navesti, kad nisu prethodno ni radili ni u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.

"Šenjug, što se zrakoplovstva tiče, ima iskustvo kao tajnik u Zagorskom aeroklubu, sa sjedištem u Zaboka, letačko iskustvo na jedrilicama i u paraglajdingu, a to je sportska aktivnost, hobi, i ništa više. Njegova zamjenica, Anita Koprivnjak u svom predloženom Programu razvoja Agencije govori o stvarima koje nemaju veze s djelokrugom rada te Agencije, već s radom Agencije za sigurnost, i to joj je prošlo. A trebalo je dati program razvoja istraživanja kod nesreća", kaže Vodanović.

Tvrdi da postoji i veliki formalni razlog za ništetnost natječaja, zbog čega bi netko morao i "momentalno odgovarati", a "Upravno vijeće mora dati ostavku barem zbog toga jer se u svemu nije poštivala Uredba o uredskom poslovanju".

Napravio sam uvid, a imam i nekoliko svjedoka, kaže Vodanović, da do dana kada sam otpušten natječajna dokumentacija nije bila urudžbirana, tako da novoizabrani čelnici Agencije čak nemaju ni formalni dokaz da su molbu s dokumentacijom predali, a to znači da je natječaj jednostavno ništavan. Ne može biti valjan natječaj ako član Upravnog vijeća natječajnu dokumentaciju nosi okolo sa sobom, jer je u takvom postupanju moguća manipulacija, što je svugdje, a kamo li u takvoj jednoj Agenciji - nedopustivo, tvrdi.

Zakon je tako osmišljen da se u Agenciji kao istražitelji ne mogu zaposliti piloti koji uz višu stručnu spremu imaju 15.000 sati naleta i instruktorska ovlaštenja, ali može netko tko je radio pravnički posao u trgovačkom lancu, npr. Tako ni kapetan duge plovidbe s 20 godina plovidbe morima diljem svijeta, ako ima Višu pomorsku školu, uopće ne može biti zaposlen u Agenciji kao istražitelj.

Po propisima Europske Agencije za sigurnost (EASA), tvrdi dalje Vodanović, istražitelji za zrakoplovne, pomorske i željezničke nesreće mogu imati i srednju školu ako se 16 godina bave nesrećama, dakle iskustvo u istragama. Osobe s višom stručnom spremom trebaju najmanje 14, a za visoku spremu najmanje 12 godina rada u istragama.

U Hrvatskoj je do nedavno po Zakonu o zračnom prometu na čelu Agencije mogla biti i osoba s višom stručnom spremom, uz pet godina iskustva u istragama, a sada je po važećem "Zakonu o osnivanju Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu" potrebna visoka sprema i pet godina iskustva u bilo kojoj struci, što je nevjerojatno, kazao je Vodanović koji ima diplomu Više zrakoplovne škole i dugogodišnje iskustvo u istraživanju zrakoplovnih nesreća.

Agencija za istraživanje nesreća opovrgava Vodanovića

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu opovrgnula je danas tvrdnje bivšeg glavnog istražitelja Dinka Vodanovića o nesposobnosti, neekipiranosti i nekompetenciji njezina vodstva, ništavnosti natječaja i njihova izbora te razlozima njegova otkaza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vodanović nije dobio izvanredni otkaz ugovora o radu zato što je na niz međunarodnih e-mail adresa poslao kopiju novinskog članka objavljenog u Večernjem listu, nego zbog pronošenja neistinitih tvrdnji iznesenih u e-mail poruci. Ističe se to u odgovoru na Vodanovićeve tvrdnje zamjenika predsjednika Upravnog vijeća Agencije za istraživanje nesreća Miroslava Grgića.

U Odjelu za istraživanje nesreća u zračnom prometu zaposlena su trojica istražitelja zrakoplovnih nesreća koje je zaposlio Vodanović kao tadašnji direktor i glavni istražitelj bivše Agencije za istrage nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, a koju je temeljem zakona preuzela sadašnja Agencija. Istražitelji udovoljavaju uvjetima iz Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta, Uredbe Europskog parlamenata i Vijeća o istragama i sprečavanju nesreća i nezgoda u civilnom zrakoplovstvu, ističe se.

Podsjećaju da u slučaju veće zrakoplovne nesreće da je Uredbom EU predviđena suradnja tijela država članica EU-a nadležnih za istrage zrakoplovnih nesreća. Licemjerne su, neistinite i netočne tvrdnje koje Vodanović iznosi u medijima s jedinim ciljem uznemiravanja i obmane javnost te skretanja pozornosti s kaznenih prijava Agencije protiv njega zbog zlouporaba položaja i ovlasti te krivotvorenja dokumentacije, ističu u Agenciji. Dodaju kako se Vodanović u javnosti samoproglašava jedinom stručnom osobom za istraživanje zrakoplovnih nesreća i time iznosi neistine i obmane, a posljedica je diskreditiranje cijele struke i zaposlenika.

Vršitelj dužnosti glavnog istražitelja Danko Petrin udovoljava svim uvjetima Uredbe EU i Pravilniku o sistematizaciji radnih mjesta. Ima visoku stručnu spremu, pet godina rada u struci, iskustvo i stručno znanje iz područja sigurnosti civilnog zrakoplovstva, a po zanimanju je diplomirani inženjer strojarstva. Petrin je zaposlen u Agenciji kada je Vodanović bio direktor i glavni istražitelj i bio njegov osobni izbor, ističu u Agenciji. Podsjećaju da je Petrin sudjelovao u istragama zrakoplovnih nesreća zajedno s Vodanovićem i ostalim istražiteljima. Ali nitko od njih nije stekao takvu medijsku popularnost i slavu kao "najpoznatiji istražitelj zrakoplovnih nesreća", jer su se u radu rukovodili pravilima struke, izbjegavajući medijske istupe radi nepotrebnih nagađanja o uzrocima zrakoplovnih nesreća u kojima nisu osobno sudjelovali kao istražitelji, navode u Agenciji.

Vodanović kao jedan od razloga smjene neistinito navodi da ga se time želi onemogućiti u provedbi istrage ozbiljne nezgode zrakoplova Croatia Airlinesa u Zürichu, za istragu koje su nadležne švicarske zrakoplovne vlasti. Time ne samo da uzbunjuje i neistinito izvještava javnost, nego dovodi u pitanje objektivnost istrage nadležnih istražnih organa druge države, drže u Agenciji.

Navode da su preostala dvojica istražitelja također bili Vodanovićev izbor i njegovom odlukom zaposleni u Agenciji. Za jednog istražitelja postoji opravdana sumnja da se zaposlio u bivšoj Agenciji temeljem krivotvorene potvrde Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, upravo uz pomoć Vodanovića, pa je Agencija podnijela kaznenu prijavu protiv Vodanovića i tog istražitelja.

Protiv Vodanovića podnesene su dvije kaznene prijave, jedna je zbog zlouporabe položaja i ovlasti radi opravdane sumnje u ostvarivanje nepripadne imovinske koristi. Druga je zbog sumnje u krivotvorenje potvrde Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kojom je jednom od istražitelja omogućeno zapošljavanje u Agenciji čiji je Vodanović tada bio direktor i glavni istražitelj.

Od Ministarstva financija zatražena je hitna provedba mjera proračunskog nadzora nad poslovanjem bivše Agencije za istraživanje nesreća u kojoj je direktor i glavni istražitelj bio Vodanović, zbog sumnje u nepravilnosti u poslovanju te oštećenje državnog proračuna, upozoravaju.

Vodanović ne udovoljava stručnim uvjetima za obavljanje dužnosti ravnatelja, zamjenika ravnatelja ili glavnog istražitelja jer nema potrebnu stručnu spremu. Tijekom godina provedenih u državnoj službi nije završio niti specijalizirane edukacije za istražitelja zrakoplovnih nesreća kojima bi stekao viši stupanj stručnog obrazovanja, što dovoljno govori o njegovoj stručnosti, tvrde u Agenciji. No, to nije sprečavalo Vodanovića da u istrage uključuje i zaposlenike sa srednjom stručnom spremom, drže u Agenciji.

Novi ravnatelj izabran na javnom natječaju, Bojan Šenjug, je magistar inženjer strojarstva, a ne šumarstva kako to lažno prikazuje Vodanović. Šenjug ispunjava sve potrebne uvjete propisane zakonom i javnim natječajem. U selekcijskom postupku imao je najbolje rezultate te prikupio najveći broj bodova u odnosu na ostale kandidate.

Šenjug upravlja materijalno-financijskim poslovanjem Agencije, a ne provodi istrage zrakoplovnih ili bilo kojih drugih nesreća. Ravnatelj se ne smije miješati u stručni rad istražitelja i istražiteljskih timova pod prijetnjom otkaza ugovora o radu, obzirom na samostalnost i neovisnost koju uživaju istražitelji u svom stručnom radu, pojašnjavaju iz Agencije.

Navode i da Vodanović nije iskoristio pravo da pred nadležnim sudom pobija odluke Upravnog vijeća o izboru ravnatelja i zamjenice ravnatelja, iako je to imao pravo kao prijavljeni kandidat na natječaju, a o tome je bio i pismeno obaviješten.

Vodanović stručnost dokazuje diplomom završene više škole i već viđenom praksom trošenja novca poreznih obveznika zbog koje su protiv njega proslijeđene kaznene prijave USKOK-u i DORH-u, stoji u očitovanju Agencije.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara