Hoteli puniji nego ikad prije, neki čak i odbijaju goste

Hoteli puniji nego ikad prije, neki čak i odbijaju goste

Foto: FAH

SEZONA je u punom zamahu, ali već sada se čini da bi mogla biti rekordna. Takav se zaključak nameće iako je pred nama još gotovo cijeli kolovoz, kao i čitava postsezona. Potvrđuje nam to i cijeli niz hotelijera koji, usprkos staroj navadi turističkih djelatnika da govore uglavnom o tome kako im ide sve lošije, priznaju da ove sezone posluju i više nego dobro.

Većina hotela koji su nam odgovorili na upit prezadovoljni su dosadašnjim tijekom sezone, a otkrili su i kako ruše rekorde. Gosti hotela tradicionalno su ljudi veće platežne moći pa će se bolja popunjenost hotela samom logikom stvari odraziti i na većoj ukupnoj zaradi od turizma.

Nema ni "srpanjske rupe"

Svi se slažu da je ovogodišnji dobar rezultat i izostanak famozne srpanjske rupe rezultat niza faktora. Među kojima je i vrijeme - za razliku od prošlogodišnjeg srpnja koji je imao preko dvadeset kišnih dana, ove nam se godine Sunce nasmiješilo. Posljednjih mjeseci moglo se čuti kako će teška situacija u Grčkoj, kao i na sjeveru Afrike, poglavito u Tunisu, mnoge Europljane preusmjeriti prema nekim drugim turističkim destinacijama među kojima je i Hrvatska. Je li to ipak doista bilo tako, utvrdit će se tek kada stignu rezultati analize kompletne turističke sezone.

Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), tvrdi da je za ovogodišnje izbjegavanje tzv. srpanjske rupe zaslužna izvrsna priprema sezone i u privatnom, i u javnom sektoru.

"Upravo zbog kvalitetno pripremljene sezone, ove godine većina objekata bilježi odlične rezultate sa visokom razinom popunjenosti. Naravno, lijepo vrijeme i visoke temperature učinili su svoje te također jednim dijelom doprinijeli uspjehu. Ovogodišnja turistička sezona je u punom jeku te možemo istaknuti da su, prema stanju rezervacija, objekti kvalitetno popunjeni sve do listopada, iako u određenim smještajnim kapacitetima, kao što su obiteljska domaćinstva, kampovi i sl., ima još mjesta.  Očekujemo da će 2015. godina biti kvalitetna godina sa dobrim turističkim i financijskim rezultatima", kaže Žgomba.

Kolovoz pun, a rujan barem kao lani

Slažu se s tim i hotelijeri kod kojih smo se raspitali o popunjenosti njihovih objekata. Mnogi moraju i odbijati goste zato što naprosto nemaju dovoljno kapaciteta za sve zainteresirane. Ova bi sezona doista, vjeruju brojni naši sugovornici, mogla biti rekordna.

"Sezona nam općenito ide dosta dobro. Do sada imamo 5 posto noćenja više i tako bi nekako trebalo ostati do kraja sezone. Obzirom na kapacitet od cca. 7.500 gostiju koliko Zaton prima, gotovo smo puni (7.300 gostiju je trenutno u naselju). Kolovoz će biti pun, a rujan bi trebao biti na razini lanjske godine ili nešto bolji. Sve u svemu, zadovoljni smo", rekli su Indexu iz Zaton Holiday resorta kod Zadra.

Nerijetko se traži soba više

"Što se trenutne popunjenosti tiče, zaista smo I više nego zadovoljni budući da su nam hoteli posljednjih dana na oko 95 posto zauzetosti, nerijetko se traži i soba više, a odlične su najave i za kolovoz", kažu iz Milenij hotela u Opatiji.  Napominju i kako su ove godine idealno vremenski uvjeti koji idu na ruku turizmu za razliku od prošle godine kada je u Opatiji bilo više od 20 kišnih dana.

"U šest hotela naše grupacije u Opatiji trenutno se odmara oko 1200 gostiju, a uglavnom se radi o stranim gostima s naših tradicionalnih tržišta. Na prvom mjestu su gosti iz Austrije, zatim slijede gosti iz Njemačke, Italije, Slovenije, Hrvatske te u nešto manjem postotku gosti iz Srbije, Rusije, Velike Britanije i drugih udaljenijih tržišta", dodaju iz opatijskog Milenij hotela.

Srpanj je inače najizazovniji, ali ove godine padaju rekordi

"Odlični rezultati u predsezoni, u srpnju, kao i izvrsne najave za kolovoz i posezonu nam daju optimizam kako će ovo biti rekordna sezona. Ove godine je osobito izražen trend ranijih rezervacija, koje na današnji dan u odnosu na isti period prošle godine u nekim od naših destinacija bilježe čak i dvoznamenkast rast. Iznimno smo zadovoljni trendom pojačanog bookinga za hotele u svim destinacijama Bol, Brela, Tučep i Starigrad Paklenica.", kažu nam iz Bluesun Hotels & Resorts dodajući kako je s aspekta bookinga  početak srpnja tradicionalno izazovniji, no ove godine bilježe rekordnu zauzetost (na svim destinacijama više od 95 posto). 

"Rezervacijski centar Bluesun Hotels & Resorts u proteklih 10-ak dana se susreće s upitima koje ne može zadovoljiti radi neraspoloživosti kapaciteta. Kolovoz se također izvrsno puni i za njega očekujemo još i bolju popunjenost. Očekujemo kako ćemo u odnosu na prošlu godinu, bilježiti dvoznamenkast rast u prihodima", kažu i dodaju kako kod njih u 90 posto slučajeva odmaraju strani gosti.

"Taj udio je izraženiji u samoj špici sezone, za razliku od pred i postsezone kada se domaći gosti prisutniji, a najviše radi kraćih vikend odmora povodom praznika poput Prvog svibnja, Tijelova, Dana državnosti (lipanj) i Dana neovisnosti (listopad). Domaći gosti također čine značajan udio u segmentu poslovno motiviranih putovanja (kongresi, seminari, sastanci, team buildinzi itd.)", kažu iz Bluesun Hotels & Resorts.

U hotele najviše dolaze stranci
 
"U prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je 11 posto više dolazaka i 5 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Lijepo vrijeme koje je ove godine, za razliku od lani, trajalo cijelu predsezonu, uz investicijski ciklus u kampu Selce, povećalo je noćenja u kampovima za 24 posto u odnosu na isto razdoblje lani.  U objektima Jadrana d.d. je od 01.07.-23.07. ostvareno 3 post noćenja više nego prošle godine u istom razdoblju", kazali su poduzeća Jadran dd za Index.

Jadran d.d. u svom sastavu ima osam hotela, kamp, kampiralište i turističko naselje. Otkrivaju nam i kako su u prvih šest mjeseci ostvarili prihode za 6 posto veće nego lani: "Najave za kolovoz su na razni prošlogodišnjih ostvarenja, no ipak očekujemo da bi ostvarenje trebalo biti za koji postotak bolje. Što se tržišta tiče s kojih nam najviše dolazi gostiju tu prednjače gosti iz Slovenije, Češke, Njemačke, Slovačke, Poljske, Mađarske, Austrije, Italije i naravno Hrvatske. Udio domaćih gostiju je 21 posto u odnosu na ukupno ostvarena noćenja".

U Dubrovniku kroz srpanj i kolovoz uvijek sve puno

"Naša trenutna popunjenost je vrlo visoka (+ 95 posto). Od početka srpnja popunjenost je također visoka i naravno raste kako se približavamo vrhuncu sezone, što i nije veliko iznenađenje, tradicionalno najveća popunjenost je kroz srpanj i kolovoz.  Naznake za kolovoz su također jako dobre i očekujemo vrlo visoku zauzetost. U glavnoj sezoni gostiju je manje više isto, kao što sam već naveo - periodi srpnja i kolovoza su oduvijek periodi visoke popunjenosti i hoteli (barem u Dubrovniku) već nekoliko godina nemaju famoznu 'srpanjsku rupu' u smislu zauzetosti hotela. Na kraju godine očekujemo bolje rezultate od prošle godine,  poradi boljih rezultata u predsezoni i najava za postsezonu, kao i kroz povećanje cijena u glavnoj sezoni", komentirali su iz dubrovačkog hotela Radisson Blue Dubrovnik dodajući kako su i kod njih najčešće gosti stranci: "Tradicionalno na godišnjoj razini 85 do 90 posto gostiju su stranci, a ostatak su domaći gosti."

Slična je situacija i u Istri, kažu nam iz Istraturista, koji na sjeverozapadnom hrvatskom poluotoku, tradicionalno primamljivom za strane turiste, ima nekoliko uglednih hotela.

"U objektima Istraturista Umag, u razdoblju od 01. 07. do danas, bilježi se porast ukupnog broja noćenja  za 16 posto, u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Svi objekti su odlično popunjeni, a isti trend se očekuje i kroz cijeli kolovoz i dobar dio rujna. Najviše imamo gostiju iz Slovenije, Njemačke i Austrije. Slijede gosti iz Nizozemske, Italije, Danske i Češke", kažu  iz Istraturista.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara