Hrvati su laka meta za internetske prevarante, uopće ne čuvaju osobne podatke

Hrvati su laka meta za internetske prevarante, uopće ne čuvaju osobne podatke

Foto: Shutterstock, Infografike: HUB

GOTOVO svaka druga osoba otkriva lozinku ili PIN drugima. Isto toliko ih PIN-ove ili lozinke zapisuje na papir, a čak 42 posto ispitanika svoj PIN ne skriva ni pri upisu na bankomatu ili trgovini, pokazalo je istraživanje koje je Hrvatska udruga banaka (HUB) provela početkom godine kako bi utvrdila koliko su građani upoznati s mjerama sigurnosti na internetu.

Rezultati istraživanja u kojemu je na uzorku od 864 osoba ispitivana informiranost o načinima zaštite te što sami čine kako bi se zaštitili od krađe osobnih i financijskih podataka, pokazali su da građani nedovoljno čine po pitanju osobne sigurnosti na internetu, iako bi mogli učiniti mnogo više.



O zaštiti od internetskih napada samo 27 posto građana priznaje da je dobro informirano. Tek svaki peti građanin Hrvatske štiti svoje računalo lozinkom, samo sedam posto njih lozinke mijenja redovito, a tek deset posto građana pritom kreira jake lozinke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Također, građani su vrlo skloni (u 84 posto slučajeva) klikati na linkove i učitavati privitke iz e-mail poruka koje dolaze od nepoznatih izvora. Njih čak 88 posto kaže da se nikad ne odjavljuje sa stranica Internet bankarstva.



Iako tvrde da su u rijetkim slučajevima prepoznali da su dobili e-mail poruku s virusom, tek jedna od pet osoba koristi antivirusni softver. Rezultati ovog istraživanja koji su pokazali slabu informiranost i visok potencijal da građani postanu lakom metom kriminalcima, jedan su od razloga pokretanja internetske stranice posvećene sigurnosti na internetu, a predstavio ju je direktor HUB-a Zoran Bohaček.

"U suradnji s bankama pokrenuli smo stranicu www.sigurnostnainternetu.hr kako bismo pridonijeli boljoj informiranosti građana i sprječavanju kriminalnih napada kakvi su se već ranije događali. Cilj nam je podići svijest što većeg broja građana, kako fizičkih tako i pravnih osoba, o mjerama sigurnosti i o važnosti zaštite njihovih osobnih i financijskih podataka na internetu. Najbolje je pristupiti proaktivno jer ako se dobro informiramo, većinu prijevara na internetu možemo spriječiti sami", izjavio je Bohaček.



Na ovoj internetskoj stranici građani se mogu upoznati s vrstama prijevara te pronaći korisne savjete i preporuke za poduzimanje mjera predostrožnosti kako bi neometano koristili internetske usluge i pritom zaštitili svoje podatke.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara