Jutarnji list objavio "ekskluzivu" staru osam mjeseci da pomogne Kolindi u smjeni Lozančića

Jutarnji list objavio "ekskluzivu" staru osam mjeseci da pomogne Kolindi u smjeni Lozančića

Fotomontaža: Index (FaH)

"DA! Pa sve sam to objavio još u srpnju prošle godine. Radio sam na temi gotovo dva tjedna i objavio dva članka na temu nabavke softvera za nadzor komunikacije. I drugi mediji tada su također popratili tu temu", rekao je za Index Dražen Tomić glavni urednik portala ICT Business koji je detaljno pratio "špijunsku aferu SOA-e", a koju je tek danas objavio Jutarnji list uz oznaku "ekskluzivno" .

Mamić, Lozančić i reciklirana špijunska afera

Naime, Jutarnji list je reciklirao priču o "špijunskoj aferi" iz srpnja 2015. godine o nabavci softwarea za prisluškivanje, s dodatkom kako se radi o velikom propustu ravnatelja Dragana Lozančića i svojevrsnom "obavještajnom skandalu". 

Valja naglasiti kako je Jutarnji list u vlasništvu Marijana Hanžekovića, moćnog odvjetnika koji se obogatio na ovrhama, inače intimusa Zdravka Mamića i člana Skupštine GNK Dinamo.

Mamić je ovih dana u središtu interesa hrvatske javnosti, jer osim treće istrage DORH-a, navodno je upravo on bio povod predsjednici Kolindi Grabar Kitarović da smijeni ravnatelja SOA-e Lozančića.

Isto tako Mamić je u više javnih nastupa kao jednog od glavnih u hajci na njega označio upravo - Lozančića.

Upravo sada, naslovnica Jutarnjeg lista na naslovnici donosi veliku Lozančićevu aferu.

Je li ugrožena nacionalna sigurnost?

"Provaljeni su osjetljivi i strogo povjerljivi podaci čime je ugrožena nacionalna sigurnost, a u cijelom slučaju nije pokrenuta nikakva istraga", tvrdi Jutarnji list dodajući da su mailovi s povjerljivim informacijama procurili tek sada. No, istina je kako je sve bilo dostupno na Wikileaksu prije osam mjeseci.

Među medijima koji su osam mjeseci prije "ekskluzive" Jutarnjeg lista objavili priču  bio je Index, a tada smo objavili smo kako je Sigurnosno obavještajna agencija (SOA) namjeravala od talijanske firme Hacking team iz Milana kupiti softver koji se koristi na nadzor internetske komunikacije putem servisa kao što su Skype, WhatsApp, Viber.

Glavni izvor bio nam je Wikileaks baš kao i drugim medijima.

Tomić: Sporan je samo OTC

"Ne mogu ulaziti u motive Jutarnjeg lista zašto je ponovno objavio priču, no ako gledamo u kontekstu napisa o smjeni Dragana Lozančića, šefa SOA-e, tada su nam možda neke stvari jasnije", kaže Tomić dodajući da su njegovi članci nastali na temelju istraživanja dokumenata na Wikileaksu.

Prema Tomiću jedino skandalozno i jedina afera u ovom slučaju je činjenica da se htjelo zaobići Operativno-tehnički centar za nadzor telekomunikacija.

"Jedini problem je u tome da jedino OTC uz prethodno dopuštenje suda, a na zahtjev neke od mjerodavnih institucija može i smije prisluškivati i tako pribavljen dokaz moguće je koristiti na sudu. Sve ostalo je protuzakonito", tvrdi Tomić. U današnjem članku Jutarnjeg lista tvrdi se da je ugrožena nacionalna sigurnost objavom tajnih podataka.



No, ekskluzivnu informaciju Jutarnjeg lista danas je opovrgnula i sama SOA.

SOA: Nisu otkrivene nikakve informacije koje bi ugrozile nacionalnu sigurnost

"Netočno je da su u korespondenciji otkrivene osjetljive informacije koje bi mogle ugroziti nacionalnu sigurnost. Netočno je da su otkriveni detalji o financijskim planovima, prioritetima, strukturi, načinu funkcioniranje te tehničkim i operativnim sposobnostima SOA-e. Netočno je da se u korespondenciji spominje ravnatelj u bilo kojem svojstvu. Netočno je da SOA ima imenovanog zamjenika ravnatelja, pa stoga nije ni moguće da se predstavnik posredničke tvrtke družio sa zamjenikom ravnatelja. Netočno je da je tijekom susreta bilo fotografiranja djelatnika SOA-e. Netočno je da su objavljeni dosad nepoznati e-mailovi u odnosu na one objavljene u srpnju 2015", tvrdi SOA.

SOA podsjeća da je Wikileaks cjelokupnu korespondenciju talijanske tvrtke Hacking Team objavio 9. srpnja 2015. godine, a nakon što je ista ukradena sa servera tvrtke Hacking Team.

Ukradeno je i objavljeno preko milijun e-mailova, a priču o tome su tijekom srpnja 2015. godine objavili hrvatski i svjetski mediji.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara