Lorencin: Uvodimo tematske plaže

Lorencin: Uvodimo tematske plaže

Foto: Hina

MINISTAR turizma Darko Lorencin danas je u Vodicama predstavio Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, akcijski plan napravljen na temelju Strategije razvoja turizma do 2020. godine, koji za cilj ima razvoj proizvoda 'sunce i more'.

"Svjesni smo kako 'sunce i more' trenutačno predstavljaju osnovni turistički proizvod kojeg nudi hrvatski turizam svojim gostima. Bitno je za našu konkurentnost u tom smislu što više unaprijediti i raditi na kontinuiranom razvoju, a jedan od temeljenih nedostataka tog dijela naše ponude, kako potvrđuje i najnovije istraživanje Tomas 2014, su još uvijek nedovoljno uređene i opremljene plaže. Iz tog razloga Ministarstvo turizma je u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci pripremilo Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, koji predstavlja osnovu za daljnji razvoj ovog proizvoda", ocijenio je ministar Lorencin.

Teme prilagođene potrebama obitelji s mlađom djecom, obitelji sa starijom djecom i mladima

U Ministarstvu ističu kako se Nacionalni program prije svega temelji na tematizaciji morskih plaža u cilju bolje valorizacije plažnih prostora i povećane atraktivnosti same destinacije. Dok osnovna klasifikacija tipa plaže govori o prirodnim (udaljene i ruralne plaže) i uređenim plažama (mjesne, urbane gradske i plaže turističkog kompleksa), tematizacija nastoji odgovoriti na pitanja koje sadržaje naši gosti očekuju na plažama tijekom odmora u našoj zemlji, s obzirom kojem potrošačkom segmentu pripadaju. Tako su teme prilagođene potrebama obitelji s mlađom djecom do 7 godina, obitelji sa starijom djecom od 8 do 14 godina, mladima od 18 do 24 godine i sl.

Temeljem toga je napravljena podjela na 14 tema, tj. na eko plaže, plaže za surfere, ronilačke, adrenalinske, romantične plaže, plaže za pse, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaže kulture, nudističke plaže, urbane promenadne plaže, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, plaže sa sportskim i rekreativnim sadržajima, te resort, odnosno hotelske plaže. Predviđeno je kako se jedna plaža može zonirati na jednu ili više od navedenih tema.

Tematizacija pojedinih odabranih plaža zahtjeva i jasno definirano uređenje i opremanje istih što obuhvaća zadovoljenje minimalnih tehničkih uvjeta (npr. čistoća mora i plaže, tuševi, Wi-Fi, sanitarni objekti, spasioci i dr.) i tzv. posebnih elemenata (npr. ležaljke i suncobrani, uređen prostor za boravak djece, parkiralište i dr.). Veliki naglasak pri tome je stavljen na 'prihvatni kapacitet' tematiziranih plaža s obzirom da se dio naših gostiju učestalo žali na gužve. U slučaju plaže sa zabavnim sadržajem za mlade očekivana nosivost kapaciteta (tj. osiguran prostor) trebao bi iznositi 5m2/po osobi, adrenalinske plaže 10m2/po osobi, romantične plaže čak 15m2/po osobi itd.

Oznake na plažama

Daljnji ciljevi u razdoblju od 2016. do 2020. godine obuhvaća realizaciju Marketinškog plana brendiranja i promocije jadranskih plaža, tj. izradu oznaka kojima će se obilježavati pojedine tematske plaže i njihovu promociju ciljanoj publici.

"Kako smo i naznačili u Strategiji razvoja turizma, kreirali smo niz mjera i aktivnosti putem kojih želimo ostvariti zacrtane ciljeve kao što su povećanje turističke potrošnje, rast prihoda od turizma, ulazak Hrvatske među 20 najkonkurentnijih turističkih zemalja svijeta. Jedna od aktivnosti koje će uvelike pridonijeti ostvarenju navedenih ciljeva je unaprjeđenje plaža prateći tržišne trendove kroz njihovu tematizaciju i konstantan razvoj“ rekao je ministar Lorencin.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara