"Nakon snižavanja cijena hotelijera u špici sezone i gafa s Rusima, naš turizam obična je improvizacija, nema govora o dobroj sezoni"

Foto: Goran Mehkek/Cropix

MINISTAR turizma Darko Lorencin predstavio je rezultate turističkog prometa za prvih osam mjeseci ove godine, ističući kako je sezona nadmašila lanjsku s porastom dolazaka od 5,4 posto i porastom noćenja za 3,3 posto. Pohvalio se ministar da naše glavno emitivno tržište Njemačka ima rast od gotovo tri posto te da samo talijansko tržište ima pad noćenja od tri posto.

I dok bi se iz ministrovog izlaganja dalo zaključiti kako smo imali odličnu sezonu turistički djelatnici se s tim ne slažu, pitajući se zašto su, ako je sezona bila tako dobra, mnogi hotelijeri u špici sezone zbog nepopunjenosti snizili cijene.

Predsjednik Sindikata turizma i usluga Hrvatske, Eduard Andrić za Index je rekao kako on očekuje financijsko izvješće, a najave da ćemo premašiti 7 milijardi eura, smatra nerealnim, no također i navodi kako bi Hrvatska trebala i daleko više zaraditi od 7 milijardi eura.

"Nećemo nadmašiti lanjsku sezonu. Napravili smo puno gafova ove sezone počevši od greške s istočnim tržištem i činjenicom da smo tek u srpnju omogućili on line prijavu za vize gostima iz Rusije, Bjelorusije, a to se trebalo puno ranije napraviti", rekao je Andrić, dodajući kako se radi o gostima koji su bolje platežne moći te da im se dolazak u Hrvatsku trebao što više olakšati.

Tko još snižava cijene u sezoni

Još je jedan jako loš potez, kaže Andrić, bio taj što su hotelijeri usred sezone odlučili sniziti cijene.

"Na taj će način gosti biti naprimjer iduće godine kad u isto vrijeme i cijene budu veće, razočaran jer će očekivati isto jeftinije cijene. S druge strane neki su hotelijeri u panici od loše sezone angažirali više agencija i imali overbooking što znači da su imali više gostiju nego smještajni kapacitet. Zato su morali tražiti svojim gostima neki drugi smještaj, a ako primjerice gost rezervira hotel Palace, onda je jasno da u njemu i želi biti", rekao je Andrić.

Tvrdi kako smo mi daleko od onog kakav bi naš turizam trebao izgledati. "Rak rana su nam i otoci za koje je prijevoz preskup, a i oni sami po sebi su preskupi pa ih gosti izbjegavaju. Stvar je u tome da mi idemo na masovni turizam, a još uvijek nemamo ni kvalitetnu vanpansionsku ponudu", rekao je Andrić.

Moramo, dodaje, stvari mijenjati od korijena, a ne se bazirati na 2 mjeseca sezone. Za uspješan turizam su, tvrdi,  potrebna investiranja u zabavu, restorane te da se napokon spoje i zajedno rade hotelijeri,lokalne zajednice i ugostitelji, te da se trude da svoje mjesto učine atraktivnim kroz više mjeseci kao što su primjerice učinili Zagreb i Split.

"Ta su dva grada prije bila samo usputna stajališta, a danas su zbog niza događanja postala mamac za turiste", zaključio je Andrić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O "odličnoj sezoni" progovorio je i direktor hotela Park u Makarskoj, Marko Luketina koji kaže kako je hrvatski turizam jedna obična improvizacija.

Strah natjerao privatnike da se prijavljuju


"Broj gostiju se "povećao" samo zato jer su ih privatni iznajmljivači napokon sad počeli sve prijavljivati, a prije to nisu radili, no sad inspekcija stalno kruži okolo pa je i straha zbog kazni utjecao na prijavljivanje gostiju", rekao je Luketina.

Tvrdi i kako se statistike rade kako kome odgovara.

"kad bi se razdvojila noćenja posebno na hotele, kampove, privatne iznajmljivače i marine tada bi se dobila prava slika o turizmu. Primjerice hotelijeri u ukupnom smještajnom kapacitetu sudjeluju sa tek 12.5 posto, dok hoteli čine čak 50 posto ukupnog prihoda u turizmu i zapošljavaju 60 posto svih turističkih djelatnika", rekao je Luketina.

Kaže kako su hotelijeri jedina stvar koju bi ministarstvo turizma trebalo shvatiti, a ne shvaća. Dodaje kako je prije rata smještajni kapacitet hotelijera u Hrvatskoj bio 125.000 kreveta, a danas ih je 118.000, umjesto da se povećavaju kapaciteti, oni se kaže, smanjuju.

Direktor prodaje i marketinga u hotelu Baška na Krku, Ernest Perić, kaže pak kako i je kolovoz izvukao, no da su i lipanj i srpanj bili u minusu.

"Predsezona i početak sezone je bio dosta loš, no kolovoz je to uspio nadoknaditi. Možda smo dobro i prošli baš zato što nismo kao mnogi drugi usred sezone snizili cijene, nego smo ih ostavili kako su i bile", rekao je Perić.

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara