Revolucija u naplati sadržaja: Njemački mediji počeli pojedinačno naplaćivati tekstove

Revolucija u naplati sadržaja: Njemački mediji počeli pojedinačno naplaćivati tekstove

Foto: Blendle

BLENDLE, nizozemski startup čiji servis korisnicima omogućuje mikroplaćanja pojedinačnih članaka u medijima, umjesto do sada uobičajene pretplate na cijelo izdanje, potpisao je ugovor sa svim vodećim izdavačima u Njemačkoj.

Sva vodeća izdanja u Njemačkoj - 18 dnevnih i 15 tjednih - naplaćivat će svoje sadržaje na internetu putem ovog servisa.

Klasična pretplata, kakva se pojavljuje u većini medija koji naplaćuju svoj sadržaj, vrlo je često neprivlačna čitateljima, dok ovakav sustav omogućuje plaćanje vrlo malog iznosa za točno određeni članak koji korisnik želi pročitati.

"Najbolji tekstovi na njemačkom jeziku objavljeni su u tiskanim izdanjima, ili su na internetu dostupni samo pretplatnicima, ali mnogi ljudi nemaju pretplatu te zbog toga propuštaju sve te fantastične tekstove", rekao je Marten Blankestejin, direktor Blendlea.

Korisnici Blendlea tekstove plaćaju kreditnom karticom, čije podatke unose samo jednom, prilikom registracije.

Servis nudi pregled tekstova prema područjima interesa korisnika, te kada se klikne na naslov, sustav izvrši naplatu vrlo malog iznosa naknade, od koje 30 posto ide servisu, a 70 posto izdavaču.

Ako korisnik nije zadovoljan tekstom, može dobiti trenutni povrat novca, uz uvjet da navede čime točno nije zadovoljan. Cijene određuje izdavač, ali se u prosjeku kreću oko 20 centi za članak.

Blendle je do sada privukao oko 300 tisuća korisnika.

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara