Sindikati željezničara: Otkazi u HŽ Cargu su nezakoniti

Ilustracija: Arhiva

ČELNICI Sindikata željezničara Hrvatske i Sindikata hrvatskih željezničara ustvrdili su danas da su otkazi za 804 radnika HŽ Carga nezakoniti te optužili ministra prometa Sinišu Hajdaša Dončića da priprema prodaju 425 vagona vrijednih 26 milijuna eura.

Radi se o tipičnoj privatizacijskoj priči koja donosi korist samo pojedincima, a cjelokupnom gospodarstvu nenadoknadivu štetu, rekli su sindikalci na konferenciji za novinare.

Predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zoran Maršić upozorio je da će prodaja 425 vagona bitno umanjiti šanse da se tvrtka koja, po njegovim tvrdnjama, još uvijek vrijedi 560 milijuna kuna, spasi i opstane na tržištu.

HŽ Cargo uzeo je kredit od 250 milijuna kuna za restrukturiranje s time da ih, prema izjavama ministra, mora vratiti u roku godine dana. Uz sadašnje opterećenje od oko dvije milijarde kuna dugova i državnih jamstava jako će teško to ispoštivati, nastavi li funkcionirati na dosadašnji način, kaže Maršić.

Držimo da se uvođenjem skraćenog radnog vremena u HŽ Cargo mogu ostvariti trenutne uštede i preusmjeriti novac u neophodna ulaganja za funkcioniranje na tržištu, dodao je.

Predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač najavio je sindikalne akcije koje počinju idućeg tjedna referendumom među članstvom o mogućem organiziranju štrajka solidarnosti.

S obzirom da Uprava HŽ Carga nije prihvatila ispraviti nezakonite akte niti je prestala s nezakonitim otpuštanjima moramo se boriti, rekao je Forgač.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Od 804 radnika, koji su se našli na listi tehnološkog viška, njih 352 je tamo završilo uz kršenje Zakona o radu, jer im prije stavljanja na listu nije bilo ponuđeno drugo radno mjesto, kaže Forgač.

HŽ Cargo počeo je zbrinjavati radnike koji to žele preko Željezničkog fonda, tako što će u iduće tri godine primati brutto plaću od 4.200 kuna, ali pritom se moraju odreći prava na osporavanje otkaza.

Radnici koji ne žele u Fond imaju pravo na otpremninu, a po riječima Forgača, dobili bi prosječno oko 100.000 kuna. No, oni s manje staža dobili bi niže otpremnine pa će sigurno pokrenuti sudske sporove i tražiti da im se otkaz proglasi ništavnim.

HŽ Cargo bi u tom slučaju morao platiti ogromne odštete, jer tuži li ga samo pola od 352 radnika to bi iznosilo i više od 300 milijuna kuna, tvrdi Forgač.

Na konferenciji je upozoreno i na slučajeve nepotizma pri zapošljavanju, pri čemu je prozvan član Uprave Vlado Hanžek, kojeg je ministar Dončić smijenio jer je bio sukrivac za gubitak od 800 milijuna kuna, a potom mu je osigurano izmišljeno radno mjesto pomoćnika šefa regionalnog područja u Koprivnici.

Sindikalci su optužili i Zlatka Petričevića, koji je zbog lošeg rada smijenjenog s mjesta Šefa službe upravljanja vagonima, a zatim je postavljen za pomoćnika šefa regionalnog područja u Varaždinu. No, to mu nije bilo dovoljno pa je u HŽ Cargu zaposlio kćer i sina, umjesto hrvatskih branitelja s puno težim socijalnim statusom, među kojima i jednog radnika sa sedmoro djece, kazao je Maršić.

Također je zatražio provjeru valjanosti diplome direktora tehnologije i glavnog kreatora za izradu Pravilnika o organizaciji Duška Novakovića, jer je navodno izdana u nedjelju 1. studenoga 1987. godine.

U slučaju njegova radnog mjesta promijenjeni su uvjeti za zapošljavanje, tako da je bio potreban završeni Studij organizacije rada, koji u cijelom HŽ Cargu ima jedino Novaković, tvrdi Maršić.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara