Trgovci traže izmjenu datuma sniženja

Trgovci traže izmjenu datuma sniženja

Foto: HGK

"PRAKSA trgovaca pokazala je da je novi Zakon o zaštiti potrošača potrebno mijenjati s ciljem boljeg tempiranja datuma sniženja“, kazala je direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi na temelju zaprimljenih komentara trgovaca.

Primjenom Zakona o zaštiti potrošača od 1. siječnja 2015., ovogodišnja ljetna sniženja počinju 10. kolovoza. Hrvatska gospodarska komora je, u komunikaciji s gospodarstvenicima, dobila prijedloge o tome kako je potrebno Zakon uskladiti s praksom na tržištu te su, u skladu s inicijativom HGK, u tijeku izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača koje se očekuju u rujnu 2015. Izmjene će, uz dodatno uređenu zaštitu potrošača, pojednostaviti i poslovanje trgovaca.

"Treba promijeniti termine sniženja"

HGK je, provodeći u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, ciklus edukacija za trgovce diljem Hrvatske o primijeni Zakona o zaštiti potrošača, prikupila informacije o problemima s kojima se susreću trgovci u poslovanju. Neke od problema koje su trgovci istaknuli, kako ističe Culi, tiču se obveze isticanje cijena prilikom posebnih oblika prodaje koja se provodi u kratkom roku. Također pokazala se potreba za izmjenom sada utvrđenih termina sezonskih sniženja (ljetno sniženje od 10. 08. do 25. 08.; zimsko sniženje od 27. 12. do 10. 01 i proljetno sniženje od 1. 04. do 15. 04.) budući da različite skupine proizvoda imaju različito razdoblje trajanja sezone. Time će se trgovcima bitno pojednostavniti poslovanje.

Trgovci ipak mogu prodavati izvan zadanih termina uz popuste pod određenim promotivnim nazivima, poput ljetne ponude, uz vođenje računa o tome da se ne pojavljuje nepošteno trgovanje. To znači da takve promotivne akcije ne mogu trajati duže razdoblje. U ovom trenutku postoje različite mogućnosti prodaje robe po sniženoj cijeni: akcijska prodaja, rasprodaja, sezonsko sniženje ili posebni oblici popusta.

Cilj zakonodavaca nije ograničiti prodaju robe po sniženim cijenama, ali je nužno da se trgovci drže dobre poslovne prakse kako bi se izbjegla nepoštena trgovačka praksa. S razvijenom dobrom hrvatskom trgovačkom praksom, koja ima tendenciju daljnjeg unapređenja, trgovci osluškuju i uvažavaju promjene na tržištu te nastoje uspješno odgovoriti na želje i potrebe potrošača. „Danas je cilj svakog trgovca zadovoljan potrošač, budući da se takav potrošač uvijek vraća i ponavlja kupnju te postaje lojalan potrošač“, istaknula je Culi.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara