Zbog državne birokracije propao projekt: Tražili su nas građevinsku dozvolu za brod

Foto: blueline-ferries.com

PISMO javnosti i Vladi RH uputili su iz tvrtke Bostel Dalmatia, nakon što su dobili odbijenicu za kategorizaciju Botela Dalmatia iz Ureda državne uprave za gospodarstvo i to nakon nakon višemjesečnih razgovora i nebuloznih zahtjeva.

Jedan od tih zahtjeva je bio da za brod u kojem je trebao biti hotel dostave građevinsku dozvolu iako su imali dokumente izdane od klasifikacijskog društva, što je ekvivalent građevinskoj dozvoli.

Spomenimo na samom početku i da je ministar Lorencin trebao posjetiti Botel Dalmatia koji je bio na vezu u Splitu, u svibnju. Stajalo je tako u pozivu iz Ministarstva upućenom novinarima, no nešto kasnije stigao je izmijenjeni poziv u kojemu se nije navodio posjet Botelu Dalmatia. Do izmjene je došlo zbog, kako su naveli iz Ministarstva, obilaska poplavljenih područja.

Tvrtka Bostel: Uložili smo preko pola milijuna eura, a država nam onemogućuje nastavak projekta

"Hrvatska je jasno pokazala kako je samo deklarativno za investicije i otvaranje novih radnih mjesta: nakon dva i pol mjeseca zavlačenja, Ured državne uprave za gospodarstvo je poslao odbijenicu za kategorizaciju Botela Dalmatia u Dubrovniku.", stoji u pismu koje je objavio portal dubrovniknet.hr.

U pismu dalje stoji kako im je onemogućen daljnji nastavak ovog projekta u čiju je pripremu i održavanje dosad već uloženo preko pola milijuna eura, a sada su upitna i radna mjesta djelatnika.

"Prepreku za kategorizaciju u državnoj Službi za gospodarstvo i Odjelu za turizam  predstavlja činjenica što brod ne može imati dvojaku funkciju, biti brod i hotel!?", dodaje se u pismu, iako, spomenimo, u Hrvatskoj već postoji jedan Botel, onaj u Rijeci.

"Osim prvog inicijalnog sastanka, na kojemu je pokazana dobra volja Grada, carine, policije i luke, sve kasnije je išlo po dubrovački sa svakim lijepo, s nikim iskreno. Potrošilo se dosta vremena  na carinsku proceduru kroz koju je trebalo ishoditi deklaraciju za privremeni smještaj broda na vezu i na dokument o privremenom uvozu broda. To odugovlačenje, nastavilo se i s novim peripetijama - Ured državne uprave je zatražio građevinsku dozvolu za brod dok je na vezu, što je još jedna birokratska glupost jer brod ima dokumente izdane od klasifikacijskog društva, što je ekvivalent istom. Trebalo je uložiti dosta truda i vremena da se dokaže kako je to nebulozan zahtjev, s čime se u konačnici složilo i Ministarstvo turizma. A onda su smislili i novi, još banalniji razlog za odugovlačenje - bilo je potrebno ishoditi odgovarajući akt Ministarstva s kojim se dokazuje da brod može obavljati ugostiteljsku djelatnost!? Kada se potvrdilo da i to može, ipak je odbijen zahtjev za kategorizaciju botela.", pišu iz tvrtke Bostel te dodaju kako ih je cijela dosadašnja birokratska procedura bez jasne logike i reda prisilila da podnesu kaznene prijave protiv odgovornih sa sumnjom da su se udružili za namjerno blokiranje projekta. Osim kaznene prijave, tvrtka Bostel će sudskim putem zatražiti i naknadu štete koja joj je pričinjena kao investitoru, a u pismu se ispričavaju gostima kojima su bili prisiljeni odbiti rezervacije, jer su izgubili bitku s državnim aparatom.

"Pitamo se hoće li hrvatska Vlada konačno shvatiti tko je glavni krivac za blokiranje investicija, ali i da ne može pokrenuti Hrvatsku, dok drastično ne razbije nedodirljivu utvrdu preskupih državnih službenika i pretvori ih u javni servis građana Republike Hrvatske! S ovakvim propisima i zakonima, Hrvatska i ne može imati ili očekivati bolju sudbinu od ove koju ima - kontinuirani rast nezaposlenosti, pad BDP-a, povećanje zaduženosti i srozavanje kreditnog rejtinga u kategoriju totalno smeće!", zaključuju u priopćenju iz tvrtke Bostel.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara