Alkohol i brzina glavni uzroci "crnog vikenda" na BiH cestama
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sve nesreće s tragičnim ishodom, kao po pravilu dogodile su se u kasnim noćnim satima.
Prema podacima koje je prikupila bosanskohercegovačka policija, četiri osobe smrtno su stradale u udesima na području Mostara, tri su poginule na području Banja Luke te po jedna u Sarajevu, Zvoriniku i Ugljeviku.
Emir Velagić koji je poginuo kod Zvornika imo je 22 godine, u prevrtanju automobila kod Banja Luke živote su izgubili 18-godišnji Ognjen Miletić i malodobni Nebojša Jovičić, kod Čapljine je poginula Marija Bošković stara 19 godina, u Sarajevu 25-godišnji Dragan Savić.
Policijske statistike pokazuju kako se na cestama u BiH već godinama gine najviše zbog previše alkohola i premalo opreza a žrtve takvog rizičnog ponašanja uglavnom su mladi ljudi.
Nije puno drugačije ni u Republici Srpskoj gdje je, zaključno s krajem kolovoza ove godine, u prometnim nesrećama stradalo 99 osoba, a zbilo se više od šest i pol tisuća udesa.
Vožnja u pijanom stanju, ukoliko ne dođe do težih posljedica, u BiH se sada sankcionira kaznama u iznosu od 75 do 200 eura te oduzimanjem vozačke dozvole na razdoblje do šest mjeseci.
U BiH zakon ne poznaje institut kaznenih bodova tako da se višestruki prekršitelji ne kažnjavaju nikakvim posebnim mjerama.
Drastično sankcioniranje vožnje u pijanom stanju u Hrvatskoj potaknulo je i rasprave u BiH o tome treba li na sličan način pokušati spriječiti rizično ponašanje neodgovornih vozača.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U Federaciji BiH je za prvih šest mjeseci ove godine policija u rutinskim kontrolama otkrila više od šest tisuća i šesto vozača koji su upravljali automobilom s viškom alkohola u krvi, no za sada je otvoreno na stranu prohibicije stao jedino poglavar Islamske zajednice u BiH Mustafa Cerić.
On drži kako je totalna zabrana vožnje pod utjecajem alkohola jedini način da se promijeni stanje na cestama u BiH, no istodobno zagovara da se promijeni i način prodaje alkoholnih pića ne bi li se smanjila njihova ukupna potrošnja.
Policajci za sada nisu sigurni da bi se primjenom hrvatskog modela bitnije promijenilo stanje.
Načelnik prometne policije MUP-a Sarajevske županije Enes Ćerimagić, komentirajući ovaj problem za lokalne medije, kaže kako bi količina dopuštenog alkohola kod vozača trebala biti 0,3 promila, a da uz to valja naprosto pojačati poštivanje postojećih zakonskih rješenja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Postojeće novčane kazne Ćerimagić smatra primjerenima standardu u BiH, no problem vidi u činjenici da sudovi nisu u stanju procesuirati prekršitelje u razumnom vremenskom roku.U sarajevskoj policiji imaju slučajeve osoba i sa po pedeset kaznenih prijava zbog kršenja zakona o sigurnosti na cestama, koji niti u jednom slučaju nisu kažnjeni i to zbog sporosti sudova.
Policija u BiH za sada ne raspolaže sredstvima otkrivanja droge u organizmu vozača, a loše stanje cesta u toj zemlji kao i vozni park u kojemu dominiraju vozila stara u prosjeku po petnaest i više godina dodatno pogoršavaju ionako crnu sliku o sigurnosti prometa u toj zemlji.
(Hina) xrm ybr
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Kliknite ovdje.
Ovo je .
Homepage nacije.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Želite raditi na Indexu? Prijavite se ovdje.
Učitavanje komentara