Blokada Sueskog kanala mogla bi trajati tjednima: "Ovaj brod je poput nasukanog kita"
NAPORI da se ukloni 400-metarski kontejnerski brod koji je zapriječio promet duž Sueskog kanala nastavljaju se danas tijekom plime, s pet tegljača koji brod pokušavaju odvući u dublje vode.
Brod Ever Given nasukao se dijagonalno na obje obale kanala u utorak ujutro nakon što je sposobnost upravljanja izgubio zbog jakog vjetra i olujne prašine, navodi se u priopćenju Sueskog kanala (SCA).
Blokiran promet kroz jedan od najprometnijih svjetskih kanala
Sada blokira promet u oba smjera kroz jedan od najprometnijih svjetskih kanala za otpremu robe, ulja, žitarica i drugih proizvoda koji povezuju Aziju i Europu.
Tvrtka za pomorske usluge GAC tijekom noći je objavila poruku klijentima u kojoj se kaže da se napori za oslobađanje broda pomoću tegljača nastavljaju, ali da vjetar i veličina plovila "ometaju operaciju".
Direktor tvrtke Boskalis, koja sudjeluje u oslobađanju broda, Peter Berdowski kazao je kako je prerano reći koliko će dugo posao trajati.
"Ne možemo isključiti da će trebati nekoliko tjedana", rekao je Berdowski.
"On je poput ogromnog nasukanog kita. Njegova enormna težina leži na pijesku. Morat ćemo možda kombinirati tegljače, uklanjanje pijeska i smanjivanje težine samog broda uklanjanjem kontejnera, nafte i vode s broda."
Deseci brodova na obje strane kanala
Softver za praćenje brodova prikazuje pet tegljača koji okružuju Ever Given i još tri koja ida prema njemu. Brodski GPS pokazuje samo manje promjene u položaju tijekom posljednja 24 sata.
Nekoliko desetaka brodova, uključujući ostale velike brodove kontejnere, tankere koji prevoze naftu i plin te brodove za rasuti teret koji prevoze žito, nalazi se na oba kraja kanala u jednom od najgorih pomorskih zastoja, kakav nije viđen godinama.
Sueskim kanalom dugim 163 kilometra svakodnevno prolazi otprilike 30 posto svjetskog prometa kontejnerskih brodova i oko 12 posto ukupne svjetske globalne trgovine sve robe.
Brodarski stručnjaci rekli su da će, ne bude li se blokada mogla riješiti za 24 do 48 sati, neke brodarske tvrtke biti prisiljene preusmjeriti svoje brodove oko južnog vrha Afrike, što bi put produljilo za oko tjedan dana.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati